Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alalle sopii kiltti ja empaattinen ihminen?

Vierailija
29.01.2026 |

Mikä ala sopisi kyseiselle ihmistyypille? 

Kommentit (317)

Vierailija
161/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt aika monta ilkeää ihmistä. Älä masennu heidän sanomisistaan.

Vierailija
162/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti ihminen sopii mille alalle tahansa. On vain pidettävä huolta siitä, ettei anna käyttää kiltteyttään hyväksi. Ei saa antaa pompottaa itseään.

Mutta herkkä ja empaattinen ihminen ei sovi töihin paikkaan, missä hän saattaa joutua olemaan tekemisissä negatiivisten ihmisten kanssa pitkiä aikoja. Useimmat työpaikoista lienevät valitettavasti tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postinjakaja ois yks mun unelma, En ole koskaan päässyt. 

Taideala tai no kuvittaja on myös unelmani, herkkänä ja empaattisena vaikea markkinoida itseään ja jatkuvasti pitäisi tuoda itseään röyhkeästi esille, se kyllä tappaa luovuuteni ja ei ole mun juttu.

Mä oon sellainen et jään murehtimaan ja stressaan toisten sanomisia ja juttuja helposti. Osaan kyllä pitää puoleni, mutta eipä siitä "perusluonteesta" joka on ollut jo ihan lapsesta asti koskaan eroon pääse.  Lisäksi tähän mulla ollut vielä sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ahdistusta ja ylikuormittumista. Vaikeaa on.

Lehdenjakajaksi pääsi ainakin Hämeenlinnassa helposti!

Vierailija
164/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein mihin tahansa kuule. Mitä se "kiltti ja empaattinen" kellekin tarkoittaa? Täällä ilkeät luuserit viljelee omaa pahaa oloaan eteenpäin ja kuvittelee, että "elämässä poljetaan yli" jos ei ole ilkeä ja empatiakyvytön.

Itse olen mies joka on erittäin kiltti ja empaattinen. Suoritin asepalveluksen laskuvarjojääkäreissä. Ei mun yli kävele kukaan, tavoitteeni on olla kuin elefantti jonka nahkaan mikään ei pysty. Ei susi, eikä lammas. Isoisäni oli myös kiltti ja empaattinen mummilleni, lapsilleen ja lapsenlapsilleen, hän oli sotaveteraani.

Vierailija
165/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-ala

Vierailija
166/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hym, ap.een aloitus oli hyvä ja vastaus? Ikävää tähän on sanoa, että maailmanmeno on muuttunut ja meno monessa työpaikassa on todellakin julmaa. Raha ratkaisee, tulos ym.  Juu itsellä hoitoalan tausta (antaa olla), nyt siivous hommia (todella pimeetä). Ikää kuitenkin 51v. että kaiken näköistä tässä on kuitenkin tullut nähtyä ja koettua.

Vierailija
167/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt ensin löytyisi se kiltti ja empaattinen ihminen tästä maailmasta 

Hep!

Vierailija
168/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi

Pesulan työntekijäksi

Viittomakielen tulkki

Vierailija
169/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hoiva-alaa, eikä sihteeri, eikä avustaja, eikä siivooja

Vierailija
170/317 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
171/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kiltti ja empaattinen putkiasentaja. Tässä pystyy keskittymään asioihin, ei ole tunteita mukana. Jotain hoitotyötä tai kasvatusta en voisi tehdä, olisin heti lopussa.

Vierailija
172/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrit ovat lempeitä ja kilttejä ihmisiä. Tosin en ole kokenut mitään psykoosia enkä ollut psyk sairaalassa. Terapeutti? Näissä usein hoitoala kyllä pohjakoulutus. 

Tämä on ehkä koko vuoden paras vitsi. Vai psykiatrit yleensä lempeitä ja kilttejä ihmisiä.😂😂😂😂 Päinvastoin. Tunnen myös yhden, joka on itse täyshullu ja vielä työelämässä. Säälittää hänen potilaiden puolesta

Vierailija
173/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttamisammatteja. Itse päädyin sellaiselle. Rajoja on saanut opetella asettamaan ja silti burn out uhkaa jatkuvasti. 

Ainoa tapa, jolla voin itse jatkaa tässä ammatissa, on yksinyrittäjä, koska itse koen myös työyhteisöt erittäin raskaina (ihmissuuntautuneena toisten samanlaisten keskellä on usein raskasta).

Ehkä jotakin, missä voit keskittyä johonkin itseäsi kiinnostavaan asiaan ihmisten sijaan?

Tässä jotain ideoita:

- luonnontieteet ja tekniikan alat

- jokin taiteellinen, esim. arkkitehtuuri

- kielet ja kirjallisuus

- pienyrittäjä, toki tarvitsee jonkin verran itsensä esiin tuomista ja kritiikin kestämistä

Vierailija
174/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsaajaksi tai peltisepäksi, ei tarvitse kokea syyllisyyttä mistään ! 

Vierailija
175/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mille alalle vaan. Yhtäkään ihmistä ei täysin kuvasta määreet "kiltti ja empaattinen". Jokaisessa on muitakin ominaisuuksia. 

Vierailija
176/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kiltti ja empaattinen putkiasentaja. Tässä pystyy keskittymään asioihin, ei ole tunteita mukana. Jotain hoitotyötä tai kasvatusta en voisi tehdä, olisin heti lopussa.

Se, että on kiltti ja empaattinen ei tarkoita, että työssä ei saisi olla tunteita mukana. Sinulla on selvästi noita piirteitä vahvempana ominaisuus, että et kestä "tunne-asioita". 

Vierailija
177/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijäksi tai marjanpoimijaksi.

Vierailija
178/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan työssä on hyväksi jos on empaattinen ja jaksaa lässyttää potilaiden kanssa kun he valittavat aivan kaikesta.

Vierailija
179/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä on laboratio puolella jo vanha kokenut "verenimijä", erittäin mukava ja rauhallinen  nainen johon voi luottaa että se suoni löytyy ja kaikki menee hyvin.

Vierailija
180/317 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuskin ammatti voisi sopia kun empaattinen antaa tilaa aina toisille.