Luulen, että tuosta toimeentulotuen ansiovähennyksen poistaminen ei tuo valtion kassaan senttiäkään lisää!
Se ainoastaan hankaloittaa ja kurjistaa köyhimpien elämää. Mutta tuo kai siinä pohjimmiltaan onkin ideana, eikä suinkaan mikään säästö.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kysytään vaihteeksi näin päin. Miten pieneksi perusosaa pitäisi alentaa, jotta menisit töihin?
Nollaan. Silloin menisin heti seuraavana aamuna töihin.
Väitän, että enemmistö ttt asiakkaista menisi töihin ja ansaitsisi omat tulonsa jos se olisi mahdollista. Niitä töitä ei vaan riitä ja osa ttt tuensaajista ei valitettavasti kelpaa työnantajille erinäisistä syistä, väärä ikä, väärä uskonto, väärä kieli, väärä ammatti ja lukematon muu syy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli kyllä yksi typerimmistä leikkauksista mitä on tehty.
Miksi kukaan ttt asiakas tekisi enää tuntiakaan töitä, kun siitä ei hyödy yhtään mitään?
Samoin asumistuen ja työttömyysturvan suojaosien poisto, erittäin typerää.
Pitäisi kannustaa ihmisiä tekemään edes vähän töitä, mutta päinvastoin, nuo leikkaukset vain tekevät osa-aikatyöstä kannattamatonta.
Itse olen työssä käyvä veronmaksaja ja kauhulla seurannut näitä leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytään vaihteeksi näin päin. Miten pieneksi perusosaa pitäisi alentaa, jotta menisit töihin?
Nollaan. Silloin menisin heti seuraavana aamuna töihin.
Miksi et jo samana päivänä iltavuoroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekään vähä mitä ttt-asiakkaat tekivät töitä jää heiltä tekemättä, koska se ei ei tuo senttiäkään lisää tuen saajan talouteen. Käytännössä ilmaistyötä työnantajan pussiin, josta osan palkasta maksaa käytännössä valtio. Positiivinen nettovaikutus työntekijän kukkaroon on se millä ihmiset saadaan töihin, moraalista viiv, ei sitä moraalia ole päättäjilläkään ja ison rahan päällä istujilla.
Olen nyt kovin hämmentynyt. Kaikki ovat sanoneet, että töitä ei ole. Mutta nyt sitä siis jää kuitenkin tekemättä? Koska ei voi saada sekä palkkaa että sossumassii?
Olet ilmeisen tietämätön, naivi ja ehkä myös tyhmä, ellei kyseessä ollut provo.
Olet luultavasti oikeassa. Olen vain yksinkertainen työläinen joka sai työpaikan koska setä suositteli minut työpariksi eikä minulla ole edes alan koulutusta.
Eli töihin vain mennään
No nämä leikkauksethan toki kompensoidaan parempiosaisten veroalella.
Vai mites se miljardin veroale näille ja uusi miljardin leikkaustarve???
Omassa tuttavapiirissä on pari ttt-asiakasta, jotka jakavat mainoksia saadakseen edes muutaman kympin tukien päälle. Nyt lopettavat, koska ei ole enää mitään hyötyä.
Hakevat ihan oikeitakin töitä aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ttt asiakas tekisi enää tuntiakaan töitä, kun siitä ei hyödy yhtään mitään?
Pitäisi kannustaa ihmisiä tekemään edes vähän töitä, mutta päinvastoin, nuo leikkaukset vain tekevät osa-aikatyöstä kannattamatonta.
Työstä saa muutakin hyötyä kuin rahaa.
Ihmertelen vain ettei kukaan ole tehnyt vielä mitään radikaalia? Edes vähemmän radikaalia mielenosoitusta asiasta. Tukiasiakkaana helsinkiläisenä notkuisin päivät hiljaa eduskuntatalon portailla banderollin kera..
Luulen että sen tarkoituskaan ei ole tuoda lisää rahaa vaan vähentää kuluja. Jos itse ei mitää halua tehdä sen eteen että saisi onia tuoija ei myöskään ansaitse enempää niiltä jotka omat tulonsa hankkii. Jos ei halua töitä tehdä ja hankkia omia tuloja niin ei ansaitse parempaa kuin jonkun pienen luukun jostain pikkupaikkakunnalta jossa asuminen on mahdollisimman halpaa yhteiskunnalle
Vierailija kirjoitti:
Ihmertelen vain ettei kukaan ole tehnyt vielä mitään radikaalia? Edes vähemmän radikaalia mielenosoitusta asiasta. Tukiasiakkaana helsinkiläisenä notkuisin päivät hiljaa eduskuntatalon portailla banderollin kera..
Voiko mielenosoitukseen osallistua etänä?
Vierailija kirjoitti:
Muuten lähtisin, mutta olen juuri silloin baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos toimeentulotuki viimesijaidena etuutena pudotetaan riittävän alas, niin miksi itsekään enää kunnioitraisin lakeja järjestystä, jollei yhreiskunta tarjoaisi riittävää suojaa, jonka maksamiseen olen veronmaksaja itsekin uskotellut vuosia osallistuvani.
Ei en ole monimillonääri. Harva meidtä on. Mutta yhteiskunnasta kertoo paljon se, miten hyvin (tai hyvin huonosti) se huolehtii vähempiosaisistaan.
Ei työttömyys ole kaikille "vain" oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekään vähä mitä ttt-asiakkaat tekivät töitä jää heiltä tekemättä, koska se ei ei tuo senttiäkään lisää tuen saajan talouteen. Käytännössä ilmaistyötä työnantajan pussiin, josta osan palkasta maksaa käytännössä valtio. Positiivinen nettovaikutus työntekijän kukkaroon on se millä ihmiset saadaan töihin, moraalista viiv, ei sitä moraalia ole päättäjilläkään ja ison rahan päällä istujilla.
Olen nyt kovin hämmentynyt. Kaikki ovat sanoneet, että töitä ei ole. Mutta nyt sitä siis jää kuitenkin tekemättä? Koska ei voi saada sekä palkkaa että sossumassii?
Oletko kansanedustaja?
Vierailija kirjoitti:
Luulen että sen tarkoituskaan ei ole tuoda lisää rahaa vaan vähentää kuluja. Jos itse ei mitää halua tehdä sen eteen että saisi onia tuoija ei myöskään ansaitse enempää niiltä jotka omat tulonsa hankkii. Jos ei halua töitä tehdä ja hankkia omia tuloja niin ei ansaitse parempaa kuin jonkun pienen luukun jostain pikkupaikkakunnalta jossa asuminen on mahdollisimman halpaa yhteiskunnalle
Kyse on siis siitä, että näistä itse tienatuista rahoista ei saa pitää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkan vuoksi ainakin itse teen töitä eikä siihen todellakaan löydy muuta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Alex Prettin tavoin menee kiljumaan pillin ja pistoolin kera Orpolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis Vihreiden tai perskarvojen kansanedustaja??
Vierailija kirjoitti:
Et saa myöskään mitään edes työmarkkinatukea jos puoliso töissä.
Mistähän mahdat höpistä? Ei ole yleistuki perhekohtainen etuus eikä työmarkkinatukikaan nyt.
Olet luultavasti oikeassa. Olen vain yksinkertainen työläinen. Valistaisitko minua, intellektuelli?