Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulen, että tuosta toimeentulotuen ansiovähennyksen poistaminen ei tuo valtion kassaan senttiäkään lisää!

Vierailija
28.01.2026 |

Se ainoastaan hankaloittaa ja kurjistaa köyhimpien elämää. Mutta tuo kai siinä pohjimmiltaan onkin ideana, eikä suinkaan mikään säästö.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on takana se, ettei köyhät lisäänny vaan tekevät ratkaisunsa ja häipyvät tältä planeetalta tai kuolevat sairauksiin. Tätä hallitus ajaa. Pahin ihminen on kokoomuslainen. 

Vierailija
42/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalis-huhtikuun vaihteessa saamme uuden raportin ja luvut, jotka kertovat julkishallinnon kulujen kasvaneen reilusti. Järjettömät säästötoimet ja -kohteet kääntyvät hallitsemattomiksi menoiksi, joita ei enää edes pysty kattaman (olemattomalla) talouskasvulla. Suomi on uppoava laiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kohra jolla kulla palaa hermo ja orpo ihmettelee 😂

Vierailija
44/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sen tarkoituskaan ei ole tuoda lisää rahaa vaan vähentää kuluja. Jos itse ei mitää halua tehdä sen eteen että saisi onia tuoija ei myöskään ansaitse enempää niiltä jotka omat tulonsa hankkii. Jos ei halua töitä tehdä ja hankkia omia tuloja niin ei ansaitse parempaa kuin jonkun pienen luukun jostain pikkupaikkakunnalta jossa asuminen  on mahdollisimman halpaa yhteiskunnalle

Kyse on siis siitä, että näistä itse tienatuista rahoista ei saa pitää mitään. 

Koska Kela on jo maksanut sinulle avustusta sen mukaan, että sinulla ei ole tuloja. 

Vierailija
45/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kohra jolla kulla palaa hermo ja orpo ihmettelee 😂

Kannattaa kiukutella vauvapalstalla eikä mennä töihin. Kyllä Orpo jossain vaiheessa osuu tänne, lukee nämä kootut viisaudet ja alkaa noudattaa ohjeitasi. 

Vierailija
46/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään vaihteeksi näin päin. Miten pieneksi perusosaa pitäisi alentaa, jotta menisit töihin?

Jos tuet poistettaisiin, niin mun olisi käytännössä pakko tehdä jotain laitonta. Ei ole sellaista työpaikkaa, johon voisin vaan mennä tuosta vaan.

Ap

Vierailija
47/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tuo lisää.

Se vie sieltä vähemmän. Ymmärtänet eron jos oikein pinnistelet

Vierailija
48/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytään vaihteeksi näin päin. Miten pieneksi perusosaa pitäisi alentaa, jotta menisit töihin?

Jos tuet poistettaisiin, niin mun olisi käytännössä pakko tehdä jotain laitonta. Ei ole sellaista työpaikkaa, johon voisin vaan mennä tuosta vaan.

Ap

Myyjä, siivooja, kassatyöntekijä, varastotyöntekijä, keittiötyöntekijä, henkilökohtainen avustaja. Näistä kun aloitat, niin eiköhän töitä löydy viimeistään ensi maanantaille. 

Vierailija
49/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laittomuuksien tekijät voisi sitten vaikka tappaa pois, niin ongelmat ratkeis silleen kerralla

Vierailija
50/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan näin väitä, kyse on puhtaasta poliittisesta kokoomuksen ideologiasta.

Vierailija
51/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Myyjä, siivooja, kassatyöntekijä, varastotyöntekijä, keittiötyöntekijä, henkilökohtainen avustaja. Näistä kun aloitat, niin eiköhän töitä löydy viimeistään ensi maanantaille. 

Myyjäksi ja kassatyöntekijäksi ei noin vain pääse. Niistä paikoista kilpaillaan ja niihin palkataan nuoria.

Entinen kassamyyjä.

Vierailija
52/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Myyjäksi ja kassatyöntekijäksi ei noin vain pääse. Niistä paikoista kilpaillaan ja niihin palkataan nuoria.

Entinen kassamyyjä.

Työmarkkinatorilla 1272 myyjän paikkaa auki. Kyllä tasan pääsee ihan noin vain. 

Vierailija
53/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta taas lapanen yllättyy.

Vierailija
54/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entinen kassamyyjä.

Työmarkkinatorilla 1272 myyjän paikkaa auki. Kyllä tasan pääsee ihan noin vain.&nbsp

Myyjän työhön kassalle tarvitaan puhtaat luottotiedot. Useimmiten osa-aikatyö, työvuoroja ei välttämättä saa koskaan jos naama ei miellytä. 

Vierailija
55/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näistä 2/3 on sellaisia töitä, joita en pysty tekemään ja lopuista mulla ei ole mitään kokemusta, joten tuskin olisin ensisijainen valinta niihinkään.

Ap

Vierailija
56/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli kyllä yksi typerimmistä leikkauksista mitä on tehty.

Miksi kukaan ttt asiakas tekisi enää tuntiakaan töitä, kun siitä ei hyödy yhtään mitään?

Samoin asumistuen ja työttömyysturvan suojaosien poisto, erittäin typerää.

Pitäisi kannustaa ihmisiä tekemään edes vähän töitä, mutta päinvastoin, nuo leikkaukset vain tekevät osa-aikatyöstä kannattamatonta.

Itse olen työssä käyvä veronmaksaja ja kauhulla seurannut näitä leikkauksia.

Eihän ne muutenkaan töissä kävisi. Ihan hyvä, että tulee jotain tolkkua tukihuijauksiin.

Vierailija
57/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän ne muutenkaan töissä kävisi. Ihan hyvä, että tulee jotain tolkkua tukihuijauksiin."

Minä mieluusti kävisin mikäli pääsisin töihin johonkin niistä paikoista, joihin olen laittanut hakemuksen.

Ap

Vierailija
58/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän työhön kassalle tarvitaan puhtaat luottotiedot. Useimmiten osa-aikatyö, työvuoroja ei välttämättä saa koskaan jos naama ei miellytä. 

--

Jos on varas ja ilman elämänhallintaa niin joo, työllistyminen voi olla vaikeaa. Onko se nyt Orpon syytä? Sannuliko antaisi heti johtaja-position sun kaltaiselle?

Ja mitä naamaan tulee... tuo on vähän kuin parisuhteet. Ei töihin palkata jos on paskat jutut ja ahdistelee toista sukupuolta (tai omaansa). Turha siinä on itkeä ettei naama taaskaan miellyttänyt.

Vierailija
59/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eihän ne muutenkaan töissä kävisi. Ihan hyvä, että tulee jotain tolkkua tukihuijauksiin."

Minä mieluusti kävisin mikäli pääsisin töihin johonkin niistä paikoista, joihin olen laittanut hakemuksen.

Ap

Anna kun arvaan, olet hakenut pormestariksi, useamman kerran pääjohtajaksi ja muutaman viraston johtajaksi. 

Vierailija
60/64 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna kun arvaan, olet hakenut pormestariksi, useamman kerran pääjohtajaksi ja muutaman viraston johtajaksi. 

Olen hakenut niihin paikkoihin, joiden vaatimukset täytän ja oikeasti osaisin tehdä. 2-10 hakemusta lähetän joka kuukausi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi