Oletteko koskaan nähneet missään työssä?
Että joku siivooja, varastomies, putkimies, vahtimestari, tai vastaava oli sellainen aikuinen koulukiusaaja, jolla on tarve nöyryyttää ja veeteuilla toisille työntekijöille?
Itse en ole nähnyt tällaista koskaan ja olen ollut varastossa, pesulassa, myymälässä, koulussa ja vaikka missä töissä.
Sitten kun puhutaan jostain henkilöstöpäälliköstä tai rehtorista tai muista vastaavista, niin joka toinen on tuollainen aikuinen koulukiusaaja. 4 koulussakin olen ollut töissä, näistä 3 oli kiusaaja rehtorina, tuossa ympäristössä vielä, uskomatonta.
Tämä nyt puheeksi koska näistä puhutaan nyt myös eduskunnassa ja kun politiikkaan aktiivisesti tulee seurattua, niin tulee kyllä huomattua, että väki siellä koostuu aika suurelta osin kiusaajista.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raksalla ja tehdastöissä ihan arkipäivää.
tehdastöissä vähiten näkee sellaisia
Jaa, kohta 30 vuotta olen ollut työelämässä, niin duunari- kuin valkokaulushommissa, ja eniten kiusaamista olen nähnyt nimenomaan tehdasympäristössä ja nimenomaan niiltä, jotka siellä tuotantolinjojen ääressä ovat töitään tehneet (tyyppiä metallimiehet kuninkaita ja muut roskaa). Toiseksi eniten ravintola-alan johdon toimistohommissa, kun oli sillä lailla "väärä" ammattinimike, että tietyt "ylemmät" asiantuntijat kohtelivat kuin kynnysmattoa, ja kolmanneksi eniten hoitoalalla, jolloin se kiusaaminen tuli esihenkilötaholta.
Ihan kaikissa ryhmissä nähnyt luonnevikaisia. Toki jotkut ammatit vetää niitä puoleensa. Esim päiväkoti on yksi tällainen. Helppo päästä, asiakkaat haavottuvia, pomot muualla. Siellä kiusaajia on opeissa, hoitajissa ja kaikissa muissa.
Kaupan kassalla kun olin töissä niin siellä ainakin oli useampi tosi ilkeä rivimyyjä.
Olen nähnyt sekä tehdastyössä, että keskiluokkaisessa toimistotyössä.
Vähemmän viimeksimainitussa, mutta kyllä ikäviä ihmisiä mahtuu maailmaan.
t: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla kiusaajia riittää
Tämä! Sekä asiakkaat että ns. pikkupomot. Onneksi älysin ottaa loparit ennenku jouduin hullujenhuoneelle;)
onko jossain ruokakaupoissa tällästä? siis citymarket tai joku
No ainakin Stockmannilla.
oikeesti?! miten se kiusaaminen näkyy?
Vähättelyä, nälvimistä ja suoranaista vittuilua
aika kummallista sellaisess myymälässä missä on laadukkaita tavaroita ja kalliita vaatteita. onko esimiehet yleensä ihan mulkkuja vai
Miten ne "kalliit ja laadukkaat" tavarat sen estäisi? :D
Mua on kiusattu työpaikalla.
T. Entinen laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta raksalla asiat hoidetaan siinä heti. Revitään paita pois päältä ja pyöritellään niskoja ja hypähdellään soran päällä. Aika pian alkaa suunsoittajan naama mustua ja otetaan se anteeksi pyyntö läskipoimujen välistä vähän avittaen. Lopulta jos kyseessä oli pikkupomo tai työnjohtaja niin tappelun voittaja luonnollisesti perii nokkimajärjestyksessä tän pellen paikan ja se on palkankorotuksen paikka. Miehekkäitä paikkoja jossa sulla on mahdollisuus pistää piste suunsoitolle.
Raksalla ihan normi juttua, pilluirve naamalla mennään. Muuten ollaa sit nii saatananherraa että....
Roskasakkiaainakiturus
Siivoustöissä oli sellaisia asiakkaita (miehiä), joilla oli ksta päässä. Kun näki siivoojan kävelevän ohi niin kaatoi tahalleen aralle lattiamateriaalille punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta raksalla asiat hoidetaan siinä heti. Revitään paita pois päältä ja pyöritellään niskoja ja hypähdellään soran päällä. Aika pian alkaa suunsoittajan naama mustua ja otetaan se anteeksi pyyntö läskipoimujen välistä vähän avittaen. Lopulta jos kyseessä oli pikkupomo tai työnjohtaja niin tappelun voittaja luonnollisesti perii nokkimajärjestyksessä tän pellen paikan ja se on palkankorotuksen paikka. Miehekkäitä paikkoja jossa sulla on mahdollisuus pistää piste suunsoitolle.
Oon nähnyt elokuvan ja sen nimi oli: Lällärit Lakoon
Hyvä filmi. Mesten pitäisi työelämässä sopia nää asiat suunsoiton sijaan ihan rehellisellä tappelulla, niin tiedettäis että on ihan turhaa energian tuhlausta länkyttää leipäläpeään. Miksei naistenkin maailmassa. Turpaanveto lopettaa vittuilut kuten elämänkoulussa ja perussuomalaisessa perinteessä on tapan sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Raksalla ihan normi juttua, pilluirve naamalla mennään. Muuten ollaa sit nii saatananherraa että....
Roskasakkiaainakiturus
Ne testaa että oletko mies vai kärpänen. Pitää näyttää että on mies jolle ei vittuilla.
Yleensä jos olet tietynnäköinen, niin ei sulle käydä. Toisaalta jos ne epäilee että saattaisit olla se mies jolle ei käydä ja eivät ole varmoja, niin ne testaa.
Sitten pitää olla ballsseja tönästä tai uhkailla että ne ottaa ne askeleet takas ja miettii uudelleen että se taitaakin olla vaarallinen. jos on lihaksia, niin se ei riitä. Joku ruokkiksen paljasnyrkkiottelu kaikkien työmiesten nähden parantaa sun asemia. Silloin ne näkee että verta naamasta vuotavanakin teet sen jälkeen duunia ja naureskelet vain kun otit osumaa ja annoit osumaa. Ne pelkää sua sen jälkeen ja pelkää kovaa.
Miesten maailmassa sun on oltava kova. Pomotkin pelkää kovia, sen jälkeen sä oot sen paikan pomo.
Minä olin oikeasti järkyttynyt, kun erityisluokanopettaja kiusasi minua, koulun toista määräaikaista erityisopettajaa. Hän esim. huusi minulle: "Olet täysin osaamaton ihminen ja sinulla on kommunikaatiohäiriö, olet outo ja omituinen; ikinä ei ole ollut noin huonoa kollegaa minulla." Hän huusi toisten opettajien aikana - toiset katsoivat vain varpaisiinsa. Kesken oppitunnin hän kerran syöksyi luokkaani ja syytti minua palapelin palan hukkaamisesta. Palapeli löytyi myöhemmin hänen autostaan. Hän matki myös puhettani ja ilmeitäni, apinoi minua. Olin aivan ihmeissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskasakkiaainakiturus
Ne testaa että oletko mies vai kärpänen. Pitää näyttää että on mies jolle ei vittuilla.
Yleensä jos olet tietynnäköinen, niin ei sulle käydä. Toisaalta jos ne epäilee että saattaisit olla se mies jolle ei käydä ja eivät ole varmoja, niin ne testaa.
Sitten pitää olla ballsseja tönästä tai uhkailla että ne ottaa ne askeleet takas ja miettii uudelleen että se taitaakin olla vaarallinen. jos on lihaksia, niin se ei riitä. Joku ruokkiksen paljasnyrkkiottelu kaikkien työmiesten nähden parantaa sun asemia. Silloin ne näkee että verta naamasta vuotavanakin teet sen jälkeen duunia ja naureskelet vain kun otit osumaa ja annoit osumaa. Ne pelkää sua sen jälkeen ja pelkää kovaa.
Miesten maailmassa sun on oltava kova. Pomotk
Kiitoksia vinkistä💋olen nainen siellä miesten maailmassa. Paino on vähän yli 56 kg
Joskus nuorena vitsailtiin, että Stockan kosmetiikkaosasto olisi työpaikoista pahin painajainen kun asiakkaat ovat fiinejä esittäviä ikänaisia, jotka heittäytyvät hankalaksi "kun mä voin" asenteella, tai ennen tuota kutsuttiin "asiakas on aina oikeassa" mutta tarkoittaa samaa.