Oletteko koskaan nähneet missään työssä?
Että joku siivooja, varastomies, putkimies, vahtimestari, tai vastaava oli sellainen aikuinen koulukiusaaja, jolla on tarve nöyryyttää ja veeteuilla toisille työntekijöille?
Itse en ole nähnyt tällaista koskaan ja olen ollut varastossa, pesulassa, myymälässä, koulussa ja vaikka missä töissä.
Sitten kun puhutaan jostain henkilöstöpäälliköstä tai rehtorista tai muista vastaavista, niin joka toinen on tuollainen aikuinen koulukiusaaja. 4 koulussakin olen ollut töissä, näistä 3 oli kiusaaja rehtorina, tuossa ympäristössä vielä, uskomatonta.
Tämä nyt puheeksi koska näistä puhutaan nyt myös eduskunnassa ja kun politiikkaan aktiivisesti tulee seurattua, niin tulee kyllä huomattua, että väki siellä koostuu aika suurelta osin kiusaajista.
Kommentit (34)
Ei ruohonjuuritasontyöntekijät kiusaa, ne pikkupomot on pahimpia ja seuraavaksi isommat pomot.
Höpö höpö. Mulkkuja on kaikissa yhteiskuntaluokissa. Toki silloin kun mulkulla on älyä ja vaikutusvaltaa, osaa hän naamioida toimintansa paremmin kuin punaniska.
Mun kokemuksen mukaan taas alemmissa sosiaaliluokissa rehottaa huono käytös.
Vierailija kirjoitti:
Raksalla ja tehdastöissä ihan arkipäivää.
tehdastöissä vähiten näkee sellaisia
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla kiusaajia riittää
Tämä! Sekä asiakkaat että ns. pikkupomot. Onneksi älysin ottaa loparit ennenku jouduin hullujenhuoneelle;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Sekä asiakkaat että ns. pikkupomot. Onneksi älysin ottaa loparit ennenku jouduin hullujenhuoneelle;)
onko jossain ruokakaupoissa tällästä? siis citymarket tai joku
Olen 43v, en ole tietääkseni nähnyt yhtään ihmistä kouluajoilta. Enkä tiedä miten muut kollegat,esihenkilöt ovat koulunsa käyneet. Asun 30kilsan päässä koulukunnaltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin Stockmannilla.
Silloin kun olin ravintola-alalla niin pahimpia kiusaajia oli keski-ikäiset kokki miehet. Ihan uskomattoman törkeää käytöstä muita kohtaan todistanut heidän puoleltaan.
On kaupan alalla paljon työpaikkakiusaamista. Monissa kaupoissa kuulee työntekijöiden käyttävän erittäin rumaa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikeesti?! miten se kiusaaminen näkyy?
Vierailija kirjoitti:
On kaupan alalla paljon työpaikkakiusaamista. Monissa kaupoissa kuulee työntekijöiden käyttävän erittäin rumaa kieltä.
onko niissä kaupoissa ihan v- sanan käyttöä ja tiuskimista paljon? kiusaako yleensä miehet enemmän kuin naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelyä, nälvimistä ja suoranaista vittuilua
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mutta siis kenen toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Ne saa aina kenkää
Ihan kuten ne koulussakin kiusatut, joutuvat joskus koulua vaihtamaan, kiusaaja ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan taas alemmissa sosiaaliluokissa rehottaa huono käytös.
Se ei ole kiusaamista jos toinen haistaa haista vee ja toinen näyttää käsimerkkiä, se on ihan sellaista rehelistä näkyvää huono käytöstä, kiusaaminen on eri asia, se tehdään piilossa ja asetetaan toiset kurjaan tilanteeseen ja itse esitetään jotain jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelyä, nälvimistä ja suoranaista vittuilua
aika kummallista sellaisess myymälässä missä on laadukkaita tavaroita ja kalliita vaatteita. onko esimiehet yleensä ihan mulkkuja vai ihan työntekijä