Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et osta lapselle vappupalloa vaikka siihen olisi varaa???????????????

Vierailija
28.04.2007 |

Ymmärrän kyllä jos yksinkertaisesti ei ole siihen rahaa laittaa (tosin vappujuomiin monilla silti on....) mutta en vaan jaksa ymmärtää tuota " lapsen karaistus" hapatusta mitä monet viljelevät.

Itse ostan jokaikinen vappu sen kalliin foliopallon lapselleni sillä sitä riemua on ihana katsoa. Samoin itse tedän miltä tuntuu kun sai lapsena vaan kaukaa katsella upeita vappupalloja.....

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin niin kovasti halunnut sellaisen. Ne olivat niin hienoja ja upeita. Koskaan en saanut. Ostin sitten ekan itse itselleni 18v kun menin töihin ja siitä lähtien joka vuosi. Tosiaan muistan sen kauhean tunteen kun ne pallot oli niin lähellä mutta niin kaukana. Sellaista en halua omalle lapselleni joten pallo on itsestäänselvyys.

Vierailija
42/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on riittänyt iloa; lapset eivät ole edes pyytäneet vappupalloja vaikka niitä nyt joka paikassa myydäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleenkään kieltää heiltä neljän euron vappupalloja Sotkasta. Kaksi päivää niillä on nyt kotona leikitty.

Vierailija
44/64 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu pallollisille, entä pallottomille perheille?

Vierailija
45/64 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne voi tyhjentää ensi vuonna täytettäviksi jos se siitä on kiinni.

Vierailija
46/64 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut yllättävän huono aiempiin verrattuna, sillä se pysyy katossa enää juuri ja juuri ja on jo paljon tyhjentynyt. Viime vuonna pysyi hyvin kesäkuuhun asti. (Silloin lentoponi.)

Vierailija
47/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jyrkästi kieltäytynyt ostamasta sellasia mutta kerroin paljonko kolme sellasta tulis maksamaan ja yhessä mietittiin miten valtavasti kaikkea muuta vappukivaa sillä rahalla vois saada. Tiedän että ohjailin lapsia mutta kyllä he mielellään jättivät ne pallot myyjälle kun miettivät minkälaiset ilmapallopussit, naamarit ja viuhkat yms. haluaisivat.

Ei meillä nälkään tuollaisten pallojen takia kuoltaisi mutta kyllä kolme sellasta on jo sen verran iso summa rahaa että mietin toisenkin kerran. Varsinkin kun olen melkein varma että vähintään yksi päästäisi sen tuulen mukana karkuun, toinen onnistuisi puhkaisemaan tunnin kuluttua ja sitten tapeltais siitä kolmannesta... Minäkö muka pessimisti :)

Vierailija
48/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olemme muslimiperhe emmekä vietä vappua,joulua jne.

Vierailija
49/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on saanut nimensä 700-luvulla eläneen baijerilaisen abbedissa Valburgin mukaan. Vappua on juhlittu keskiajalta lähtien (myös Suomessa) 1. toukokuuta, mikä on Valburgin pyhimykseksi julistamisen päivä.

Vierailija
50/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huomenna kävelee jostain vastaan myyjä, niin sitten ostan jos lapset tahtoo. Muuten riittää tavalliset kotipallot, ja huiskat.

Eikä pihtailla. Palloja saa joka viikonloppu kauppakeskuksesta ilmaiseksi, ja aina jostain tivolista tai huvipuistosta, markkinoilta.

Itse sain ehkä vain pari foliopalloa koko lapsuusaikanani, ei vaan ollut rahaa oikeasti.

Vierailija
51/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kyllä...

Vierailija
52/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään kieltää lapsilta sitä iloa! Kestävää kehitystä pystymme harrastamaan muina aikoina.

Vierailija
53/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3v ja 9kk. Olemme muslimiperhe emmekä vietä vappua,joulua jne. Esikoinen ei ole koskaan kommentoinut mitenkään noita palloja, ja nyt ollaan siis kävelty pallomyyjien ohi sellaiset 10 kertaa tällä viikolla. Ihan sama oli joulupukin kanssa. Ei häntä kiinnosta.

Ja uskonnon jälkeen tärkeä syy on kestävä kehitus, minäkin inhoan turhaa kulutusta. Ja esikoinenkin tietää ettei meidän kotiin osteta/tuoda roinaa, esim mäkkärin kammolelut.

Vierailija
54/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta tänä vuonna vappupalloa siksi, koska saan sen ilmaiseksi työpaikaltani. Tai sain jo eilen kun jaoimme niitä lapsille ilmaiseksi.

Mutta, jos en olisi saanut eilen palloa tytölle, niin huomenna olisimme menneet yhdessä ostamaan mieleisen torilta. Taitaa kyllä tuo ilmainenkin olla mieleinen kun on semmoinen muumi- pallo.

Mukavaa vappua kaikille!

Vierailija
55/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä tavallisia palloja, serpentiiniä, munkkeja, simaa ja on vappunaamarit yms. se saa riittää.

Vierailija
56/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kuuluu meillä vapunviettoon. Ollaan juhlaihmisiä ja jotkut asiat vaan kuuluu tiettyihin juhliin, ei tarvitse olla " krääsää" , esim. pääsiäiseen kuuluu sen viettäminen mökillä koko suvun kanssa.

- Lapset ei saa kaikkea maailman krääsää, itse asiassa krääsää meillä tulee vain lahjoiksi kavereilta synttäreillä. Mutta vappupallot ne saavat ja haluavat. Ovat saaneet joka vappu ja saavat vastakin.

- Meillä yhdessä Prismassa myydään palloja Syöpälasten hyväksi, ostan aina sieltä, meneepä mun hömpötys hyvään tarkoitukseen.

Ihan hyviä pointeja kestävät kehitykset yms. yritän muuten opettaa vastuullista kuluttamista mm. vaatteissa ja leluissa mutta tässä asiassa olen lepsu :)

Vierailija
57/64 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta edes 20e hinta kerran vuodessa ei ole paljon siitä ilosta mikä lapsen silmiin syttyy saadessaan pallon käteensä. Kyllä sen muistaa miten niitä palloja halusi pienenä itsekin.

Vierailija
58/64 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin rattailla kylällä ja tyttö (vajaa 2v) oli ihan onnesta soikeena kun näki vappupallot. Tyttö ei viä juur osaa puhua, mutta heti sano iiapallo (eli ilmapallo). Kysyin haluaako sellasen ja heti ihan innoissaan sano: haluan. Ja sitten mentiin ostaan pallo ja sillä leikitään nyt ihan innoissaan. Kun isi tuli kotiin töistä piti sille heti näyttää palloo ja oltiin niin onnellisia :) Sitä iloo oli ihana katsella.

Ja jotenkin tuli hyvä mieli, kun piristettiin ilmapallomyyjää, kun oli ihan hullun kylmä ja tuulinen päivä.

Sain ite vappuisin vappupallon ja se oli ihanaa! Mut mun äiti ja isi ajattelikin aina mun parasta ja halus, että mä oon onnellinen.

Vierailija
59/64 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etolasta kolme ISOA foliopalloa yht. 17,70. Ei pitäs olla rahasta kiinni.

Vierailija
60/64 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sitä palloa retuutti ympäri toria ja lapsesta kivempaa oli ajaa leppäkerttuautoissa jne. Ja kotona paljon enemmän iloa on ollut serpentiinistä kuin tuosta pallosta. Silti ostetaan pallo ensi vuonnakin, jos lapsi sen haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan