Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko masentuneelle joka ei töissä, niin kaikki kotityöt?

Vierailija
28.01.2026 |

Mikä olisi hyvä ja reilu jako?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten masennus on siis, että mätetään sipsiä sohvalla työttämänä? Äijä saa tienata rahat ja siivota kodin?

Vierailija
102/104 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu kaikki kotityöt masentuneelle. Todellakaan. Jokainen osallistuu kotitöihin. Masennus on sairaus siinä missä joku muukin sairaus, johtaa usein aloitekyvyttömyyteen, toimintakyvyttömyyteen. Ei jaksa nousta ylös sängystä, pienikin asia vaatii suunnattomia ponnisteluita. Näin ainakin, kun masennus on vakava. Todellakaan kyse ei ole laiskuudesta. Joka näin väittää ei ole kokenut masennusta eikä tiedä mitä se on.  Kumppanin pitää auttaa kotitöissä, tehdä valtaosa, tukea jaksamista. Masennuksesta toipuvalle sopivasti ja jaksamisen mukaan erilaista puuhaa, mieltä virkistäviä, toipumista edesauttavia, iloa tuovia asioita. Hiljalleen sitä sitten jaksaminen kasvaa.
Olen itse sairastanut vakavan masennuksen, tiedän mistä puhun ja miten toivuin. Olisi ollut viimeinen niitti, jos kumppani olisi olettanut minun kykenevän ottamaan harteille hänenkin osan kotihommista, kun en kyennyt huolehtimaan itsestänikään. Tsemppiä ja valoa ap:lle, toivottavasti kumppanisi herää tilanteeseen ja pääset toipumaan. Jätä vaikka ne hommat hoitamatta, jos ei herää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, vaimo töissä. Teen kotitöitä kyllä paljon, imuroin ja pesen pyykit aina. Tiskiä ei jää koska tiskaamme aina ruokailun jälkeen.

Vierailija
104/104 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, vaimo töissä. Teen kotitöitä kyllä paljon, imuroin ja pesen pyykit aina. Tiskiä ei jää koska tiskaamme aina ruokailun jälkeen.

Niin, mutta oletko masentunut?