Onko melatoniinin käyttäjiä?
Onko muita jotka ovat käyttäneet yhtäjaksoisesti jopa vuosia? Minä olen ja nyt mietityttää kun oli uutisointia että vaikuttaa pitkässä käytössä sydämen terveyteen.
Minulla melatoniini auttaa saamaan unen päästä kiinni ja nukun hyvin yön.
Kommentit (110)
Käytin silloin tällöin viime vuonna. Kun unirytmi oli ihan sekaisin. Kun luin jostain jutun melatoniinin terveysriskeistä, heitin loput roskiin. En tarvitse sitä välttämättä. En siis käytä enää ja käyttö oli todella satunnaista ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen diabeetikko, eikä meille suositella melatoniinia. Nukun hyvin, jos vain muistan ulkoilla tarpeeksi. 15000 - 18000 askelta päivässä antaa aika levollisen unen.
Miksei suositella? Sain reseptin melatoniinista viime talvena. DM1. Tosin olen uneton vain kaamosaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sydän hakkaa, kun kahvia ja energiajuomia vetää. Sinun pitää oppia rauhoittumaan, ajattelet sinisiä ajatuksia ja pidät makuuhuoneen riittävän viileänä.
Tämä mun viesti oli vähän kärjistetty, yksi oire aiheuttaa toisen. Jos ei nuku, niin kyllä siitä pidemmän päälle oireita seuraa. Mutta itse en pysty kivun takia rauhoittumaan. Kun teen jotain, kipu on siedettävämpää.
En ole lopettanut käyttöä. Ei jatkuva unettomuuskaan ole sydämelle terveellistä pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Käytin silloin tällöin viime vuonna. Kun unirytmi oli ihan sekaisin. Kun luin jostain jutun melatoniinin terveysriskeistä, heitin loput roskiin. En tarvitse sitä välttämättä. En siis käytä enää ja käyttö oli todella satunnaista ennenkin.
Missä on lääkkeet siihen, ettei keho tuottaisi tätä terveysriskialtista melatoniinia?
Oon käyttänyt jo vuosia, en saa enää nukahdettua ilman. Ehkä koitan lopettaa sitten, jos tulee jotain vahvempaa näyttöä sen haitoista.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin unettomuudesta ja hermokivusta mutta olen niin yliherkkä lääkkeille, ettei melatoniini sovi, saatikka joku kipulääke. Zombiena painan menemään, kahvin ja energiajuoman avulla. Voin kertoa, että sydän hakkaa iltaisin aikamoista vauhtia. Mielummin nukkuisin ihan minkä vaan avulla.
Energiajuomalla saa unettomuuden aikaiseksi. Jo yksi tölkillinen saa sydämen hakkaamaan ja vaikutus kestää yön yli seuraavaan päivään. Kannattaa jättää pois kokonaan, kahvia maltillisesti, se pitää virkeänä eikä pilaa yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini on yksi toimivista halvoista lääkkeistä. Sitä mustamaalataan heppoisin perustein.
Totta, siksi kun lääketehtaat ei saa sillä isoja voittoja. Kaikista halvoista lääkkeistä keksitään pahoja sivuoireita. T. Tutkija evp
Purkkimelatoniinin syöminen haittaa ihmisen omaa hormonitoimintaa. En suosittele kenellekään.
Oon syönyt viimeiset viisi vuotta 10-15 Mg ja hengissä olen. Ei ole maksavaivaa, eikä
Muistiongelmia. Vielä. Olen alle 50-vuotias nainen. Uni ei tule ilman. Noin 10 vuorta olen sitä
Syönyt mutta isoilla annoksilla vasta sen viisi.
Vierailija kirjoitti:
Purkkimelatoniinin syöminen haittaa ihmisen omaa hormonitoimintaa. En suosittele kenellekään.
Mitä käy?
Vierailija kirjoitti:
Minä en suosittele unettomuutta kenellekään. Kokonaisvaltainen valmiustila kärsii ja olet kokoajan heikossa hapessa ja se vasta heikentääkin hormonitoimintaa ja kongnitiivisia kykyjä.
Pienempi paha se hormonitoiminnan sekoominen on.
Kuinka paljon nukut yössä keskimäärin?