Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko melatoniinin käyttäjiä?

Vierailija
28.01.2026 |

Onko muita jotka ovat käyttäneet yhtäjaksoisesti jopa vuosia? Minä olen ja nyt mietityttää kun oli uutisointia että vaikuttaa pitkässä käytössä sydämen terveyteen.

Minulla melatoniini auttaa saamaan unen päästä kiinni ja nukun hyvin yön. 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin unettomuudesta ja hermokivusta mutta olen niin yliherkkä lääkkeille, ettei melatoniini sovi, saatikka joku kipulääke. Zombiena painan menemään, kahvin ja energiajuoman avulla. Voin kertoa, että sydän hakkaa iltaisin aikamoista vauhtia. Mielummin nukkuisin ihan minkä vaan avulla. 

Kuinka paljon nukut yössä keskimäärin? 

Vierailija
62/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin silloin tällöin viime vuonna. Kun unirytmi oli ihan sekaisin. Kun luin jostain jutun melatoniinin terveysriskeistä, heitin loput roskiin. En tarvitse sitä välttämättä. En siis käytä enää ja käyttö oli todella satunnaista ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen diabeetikko, eikä meille suositella melatoniinia. Nukun hyvin, jos vain muistan ulkoilla tarpeeksi. 15000 - 18000 askelta päivässä antaa aika levollisen unen.

Miksei suositella? Sain reseptin melatoniinista viime talvena. DM1. Tosin olen uneton vain kaamosaikaan. 

Vierailija
64/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sydän hakkaa, kun kahvia ja energiajuomia vetää. Sinun pitää oppia rauhoittumaan, ajattelet sinisiä ajatuksia ja pidät makuuhuoneen riittävän viileänä.

Tämä mun viesti oli vähän kärjistetty, yksi oire aiheuttaa toisen. Jos ei nuku, niin kyllä siitä pidemmän päälle oireita seuraa. Mutta itse en pysty kivun takia rauhoittumaan. Kun teen jotain, kipu on siedettävämpää. 

Vierailija
65/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut käyttöä. Ei jatkuva unettomuuskaan ole sydämelle terveellistä pidemmän päälle.

Vierailija
66/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
67/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin silloin tällöin viime vuonna. Kun unirytmi oli ihan sekaisin. Kun luin jostain jutun melatoniinin terveysriskeistä, heitin loput roskiin. En tarvitse sitä välttämättä. En siis käytä enää ja käyttö oli todella satunnaista ennenkin.

Missä on lääkkeet siihen, ettei keho tuottaisi tätä terveysriskialtista melatoniinia?

Vierailija
68/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
69/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
70/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt jo vuosia, en saa enää nukahdettua ilman. Ehkä koitan lopettaa sitten, jos tulee jotain vahvempaa näyttöä sen haitoista.

Vierailija
71/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
72/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin unettomuudesta ja hermokivusta mutta olen niin yliherkkä lääkkeille, ettei melatoniini sovi, saatikka joku kipulääke. Zombiena painan menemään, kahvin ja energiajuoman avulla. Voin kertoa, että sydän hakkaa iltaisin aikamoista vauhtia. Mielummin nukkuisin ihan minkä vaan avulla. 

Energiajuomalla saa unettomuuden aikaiseksi. Jo yksi tölkillinen saa sydämen hakkaamaan ja vaikutus kestää yön yli seuraavaan päivään. Kannattaa jättää pois kokonaan, kahvia maltillisesti, se pitää virkeänä eikä pilaa yöunia.

Vierailija
73/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
74/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
75/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini on yksi toimivista halvoista lääkkeistä. Sitä mustamaalataan heppoisin perustein. 

Totta, siksi kun lääketehtaat ei saa sillä isoja voittoja. Kaikista halvoista lääkkeistä keksitään pahoja sivuoireita. T. Tutkija evp

Vierailija
76/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkimelatoniinin syöminen haittaa ihmisen omaa hormonitoimintaa. En suosittele kenellekään.

Vierailija
77/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
78/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt viimeiset viisi vuotta 10-15 Mg ja hengissä olen. Ei ole maksavaivaa, eikä

Muistiongelmia. Vielä. Olen alle 50-vuotias nainen. Uni ei tule ilman. Noin 10 vuorta olen sitä

Syönyt mutta isoilla annoksilla vasta sen viisi.

Vierailija
79/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkimelatoniinin syöminen haittaa ihmisen omaa hormonitoimintaa. En suosittele kenellekään.

Mitä käy? 

Vierailija
80/110 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en suosittele unettomuutta kenellekään. Kokonaisvaltainen valmiustila kärsii ja olet kokoajan heikossa hapessa ja se vasta heikentääkin hormonitoimintaa ja kongnitiivisia kykyjä. 

Pienempi paha se hormonitoiminnan sekoominen on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi