Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Hallitus päätti 10 miljardin sopeutuksista, VTV:n mukaan todellinen säästö on vain 3,5 miljardia

Vierailija
28.01.2026 |

Tehdään 10 miljardin sopeutus ja annetaan rahat rikkaille. Sitten ihmetellään että alijäämä ei laske. 

https://yle.fi/a/74-20204795

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tajusihan sen tyhmempikin jo tämän orpon hallitustaipaleen alussa että ihan peruslaskutoimitukset ei tule onnistumaan. Miesten housujen myyjä ja huvipuiston hattarakoneen käyttäjä? Itse en antaisi tämän kaksikon hoitaa edes viikkorahojani. 

Ne on sentään joskus tehneet jotain hyödyllistäkin, toisin kuin sinä.

Vierailija
22/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa hallitukselle työrauha.

Olet nyt myynyt perikunnan asuntoa sisaren kanssa 8 kuukautta. 

Kyllä sitä palkkaa aletaan maksaa ihmisille 20 vuoden päästä, kun tulee se kuuluisa työvoimapula. 20 vuotta nyt maksatte sisaren kanssa vastikkeita puoliksi tai sitten voitte toki ottaa Ranen vuokralle ryyppäämään.

Putkiremontti tehty. Ranen on hieno oksennella uudessa kylpyhuoneessa. Kaverit tulevat ryyppybileisiin. Töitä ei ole Suomessa ihmisille ja aletaan pitämään ryyppynbileitä kerrostaloissa. Baariin meno liian kallista. Bileet on siis kotona kaikkien ilona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisistä on kivaa, kun työikäisillä ei ole töitä ja he pitävät ryyppybileitä kerrostaloissa. On sitten oksennus siivottavaa rappukäytävä siivoojilla, kun ravataan tupakalla ja välillä tulee laatta.

Vierailija
24/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tajusihan sen tyhmempikin jo tämän orpon hallitustaipaleen alussa että ihan peruslaskutoimitukset ei tule onnistumaan. Miesten housujen myyjä ja huvipuiston hattarakoneen käyttäjä? Itse en antaisi tämän kaksikon hoitaa edes viikkorahojani. 

Mitä työtä itse teit opiskelujen ohella? Ai niin, ethän sinä ole opiskellut.

Vierailija
25/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten hiljaa tääkin vtv oli koko viime hallituskauden kun "valittujen" bimbojen joukkio veteli kymmenet miljardit veronmaksajien rahaa sinne sun tänne ilman että sillä saatiin yhtään mitään. 

Vierailija
26/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 57000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työttömänä.

Vierailija
27/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on sentään joskus tehneet jotain hyödyllistäkin, toisin kuin sinä.

Nostaneet osinkoja vai mitä maksettiin yritystukina. Paljonko on niitä terveystalon osakkeita päättäjillä mihin valtion rahoja ohjattiin. Kaverit siellä töissä.

Puhuit taas kerran siitä mitä vasurit itse tekee. Jännä miten toi projektointi on kaikkien moskovanspämmijöiden maneereja, eli suomen vasemmisto, moskovansilakat ja jopa trumppi itse. 

Vierailija
28/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 57000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työttömänä.

mutta meillä on hyvä hallitusohjelma!

Vierailija
29/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Eläkeläiset ovat maksaneet pienen osan eläkkeistään itse."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Vierailija
30/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat omistavat turkiskuoriais sijoitusasuntoja. Vaatteet kirppikseltä eikä jakseta siivota. Tuet leikattu ja paha masennus.

Vierailija
31/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on se, että EK on tyytyväinen hallituksen talouspolitiikkaan.

Sosialistihallitus piti huolen siitä,että AY-mafia oli tyytyväinen,ja asuntobisnes kukoisti koijaamolla ja lumolla.

Vierailija
32/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat omistavat turkiskuoriais sijoitusasuntoja. Vaatteet kirppikseltä eikä jakseta siivota. Tuet leikattu ja paha masennus.

Aikuinen turkiskuoriainen osaa lentää, se leviää kerrostalossa asunnosta asuntoon ilmastointikanavia pitkin. Turkiskuoriainen munii kaappeihin ja lattialistojen taakse ja asunnossa möngertää toukkia, jotka syövät tekstiileitä, kuten käsitöitä, virkatut ja kudotut villapaidat.

Vierailija
33/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut taloustieteitä. 

Vierailija
34/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriainen rakastaa merinovillaa.

Vierailija
35/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriainen on myös kalusteissa ja imurin suodattimissa se matkustaa mukana, kun vuokralainen muuttaa uuteen kerrostaloon. Ansiosidonnainen leikattu, vaatteet kirppiksiltä ja vintedistä ulkomailta.

Vierailija
36/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten hiljaa tääkin vtv oli koko viime hallituskauden kun "valittujen" bimbojen joukkio veteli kymmenet miljardit veronmaksajien rahaa sinne sun tänne ilman että sillä saatiin yhtään mitään. 

Saatiin sentään 41miljardin velat yli budjetin ja tanssiesitys jauhobileissä.

Vierailija
37/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkiskuoriainen on myös kalusteissa ja imurin suodattimissa se matkustaa mukana, kun vuokralainen muuttaa uuteen kerrostaloon. Ansiosidonnainen leikattu, vaatteet kirppiksiltä ja vintedistä ulkomailta.

Postipakettien mukana leviää myös paperitoukka, se syö papereita esim. kirjoja. Muistuttaa sokeritoukkaa.

Vierailija
38/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Talousosaajat"

Saksikäsipetturi ja petosjytky tuhosi suomen.

Vierailija
39/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen artikkeli ja tarkoitushakuista hallitusvastaista väninää siitä mitä tulevaisuudessa tulee "varmasti" tapahtumaan. Yleensä tulevaisuuden ennustaminen on epävarmaa, muttei näemmä ylen toimittajille tai näille vtv:n eksperteille. Missä nuo mahtoi olla viime hallituskaudella ehdottoman tarkan kristallipallonsa kanssa, kun kaikille näyttää tulleen täysin yllätyksenä mariinin tyttelihallituksen velanoton ja muun sekoilun taloudelliset seuraukset.

Jutun jos lukee niin tuossa on tahallaan tulkittu kaikki ennusteet mahdollisimman negatiiviseksi ja kirjoitettu artikkeli siitä lähtökohdasta. Ja tietty mahdollisimman pitkä artikkeli jotta kritisointi olisi hankalaa kaiken tuon numeropuuron lomasta.

Pitänee laskea vtv:kin joukkoon umpivasemmistolaistettuja instituutioita kun noilla on jatkuvasti näitä ulostuloja nykyään. 

Vierailija
40/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kokoomuslaiset omistavat nuo turkiskuoriainen vuokra-asunnot. He leikkasivat ansiosidonnaisen, jotta työttömät ei osta vaatteita kaupasta vaan kirppikseltä, missä vaatteiden saumoissa on turkiskuoriaisen munia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi