Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Hallitus päätti 10 miljardin sopeutuksista, VTV:n mukaan todellinen säästö on vain 3,5 miljardia

Vierailija
28.01.2026 |

Tehdään 10 miljardin sopeutus ja annetaan rahat rikkaille. Sitten ihmetellään että alijäämä ei laske. 

https://yle.fi/a/74-20204795

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten hiljaa tääkin vtv oli koko viime hallituskauden kun "valittujen" bimbojen joukkio veteli kymmenet miljardit veronmaksajien rahaa sinne sun tänne ilman että sillä saatiin yhtään mitään. 

Saatiin sentään 41miljardin velat yli budjetin ja tanssiesitys jauhobileissä.

Nythän meillä on Riikkuli epilepsianykimässä kännistä voitontanssiaan, ennätysvelat sekä ennätysmäärä rajan yli tulleita.

Vierailija
62/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaille ei tosin anneta rahaa. Niiltä varastetaan hieman vähemmän.

Vain teille loisille annetaan rahaa. Demarit on aina käsi toisen taskussa.

Omistat sijoitusasuntoja täynnä turkiskuoriaisia. Onnea. Vuokralaisen mukana ne kulkeutuvat uuteen asuntoon. Muutto on tehtävä nopeastl, ei ole aikaa pakastella vaatteita. Sijoitusasuntoja on uusissakin kerrostaloissa.

Tästä huomaa ettei vian tarvitse olla suuri kun se on päässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VTV:n  mukaan  hallituksen viestintä  omien  toimiensa vaikutuksista  ollut valikoivaa. Kaikkia  toimia ei  ole laskettu   mukaan   ja  säästöpaketeista on jätetty   huomioimatta   toimia,  jotka  heikentävät  julkista taloutta.

Perskokkareiden  valehtelu  jatkuu.

Jep, omaisilla ei ole enää rahaa autoihin ja eläkeläiset jää hyvinvointialueen hoidettavaksi. Omaiset on pelkästään omassa kotona, ei rahaa autoon eikä linja-autolippuun. Kokoomus pelasi omaiset pois eläkeläisten hoidosta. Sotejohtaja järjestää maksulliset palvelut eläkeläisille.

Valtion pitää siis maksaa "omaisten autot" joihin teillä reppanoilla ei enä ole varaa?

Melkoista

Onko tää sitten joku neuvostoliitto jossa vain harvoilla oli varaa autoon ja sitäkin piti jonottaa sen 10 tai 20 vuotta ennen kuin sen tilatun auton sai?

Hieno tää teidän vasemmiston hyvinvointivaltio tosiaan. 

Vierailija
64/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun ansiosidonnaista leikattiin en ole jaksanut enää siivota vuokra-asuntoa ollenkaan. Masennuin.

Vierailija
65/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rikas. Kerro minulle mitä olen tuosta sinun mainitsematta potista saanut?

Kaikki ne tulot, jotka eivät sinulla mene veroihin, ovat tukia.  Jos tulosi ovat miljoona, ja maksat veroa 990 000, olet saanut kymppitonnin verotuen.

Vierailija
66/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VTV:n  mukaan  hallituksen viestintä  omien  toimiensa vaikutuksista  ollut valikoivaa. Kaikkia  toimia ei  ole laskettu   mukaan   ja  säästöpaketeista on jätetty   huomioimatta   toimia,  jotka  heikentävät  julkista taloutta.

Perskokkareiden  valehtelu  jatkuu.

Jep, omaisilla ei ole enää rahaa autoihin ja eläkeläiset jää hyvinvointialueen hoidettavaksi. Omaiset on pelkästään omassa kotona, ei rahaa autoon eikä linja-autolippuun. Kokoomus pelasi omaiset pois eläkeläisten hoidosta. Sotejohtaja järjestää maksulliset palvelut eläkeläisille.

Valtion pitää siis maksaa "omaisten autot" joihin teillä reppanoilla ei enä ole varaa?

Melkoista

Ei tarvitse.

Teille jää maksettavaksi eläkeläisten hoito. Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.

Onnea

Vierailija
67/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen, kun ansiosidonnaista leikattiin en ole jaksanut enää siivota vuokra-asuntoa ollenkaan. Masennuin.

Kokoomuslaisen omistama vuokra-asunto. Ei niitä kukaan enää halua siivota.

Vierailija
68/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotejohtajana järjestät hoidon miljoona neljäsataatuhatta vanhuuseläkeläiselle. Siitä sulle palkka maksetaan.

Kokoomus pelasi omaiset pois eläkeläisten hoidosta.

Vierailija
69/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, ei yllätä. Lisäksi valtion velkaa tulee enemmän kuin koskaan aikaisemmin kukaan hallitus on ottanut. 

Puhuneet täysin paskaa ja ihmiset nielee kaiken pureksimatta. Sitten venytellään somessa silmiä ettei vaan kukaan keskustele miten täydellisesti nää pellet on suomen pettäneet.

Vierailija
70/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole huomannut hyötyjä, et ole rikas vaan keskituloinen joka luulee itseään rikkaaksi :D

Niin, onko se 8000  kuussa tienaava nyt rikas vai keskituloinen. Tällä palastalla väitetään, että jo 4000 kuussa on rikas, ja keskustan mukaan 8000. Vähän on verot laskeneet mutta vasta nyt vuonna 2026. Mutta mitä ne rikkaat siis ovat saaneet? Voisiko joku vihdoin vastata tähän.

Vierailija
71/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri yllättyi ja lähti kaljalle.

Vierailija
72/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaille ei tosin anneta rahaa. Niiltä varastetaan hieman vähemmän.

Vain teille loisille annetaan rahaa. Demarit on aina käsi toisen taskussa.

Omistat sijoitusasuntoja täynnä turkiskuoriaisia. Onnea. Vuokralaisen mukana ne kulkeutuvat uuteen asuntoon. Muutto on tehtävä nopeastl, ei ole aikaa pakastella vaatteita. Sijoitusasuntoja on uusissakin kerrostaloissa.

Tästä huomaa ettei vian tarvitse olla suuri kun se on päässä

Niinpä, sun päässä. Itse leikkasit ansiosidonnaisen. Voit hakea oikeudesta korvauksia asunnon pinnoista, mutta et saa mitäån, kun vuokralaisen tilillä on nolla euroa. Ensin sun pitää hommata vuokralaiselle työpaikka, jos korvauksia meinaat saada. Ja palkanmaksu ei ole nyt muodissa.

Vierailija
73/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada oikeuden määräämiä korvauksia asunnon pinnoista 30 vuoden päästä, kun tulee se kuuluisa työvoimapula ja vuokralainen saa töitä ja oikein tes-palkkaa. Siihen asti remppaat sijoitusasuntoa omalla rahalla.

Vierailija
74/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jaksat palstailla päivittäin 07:00 - 23:02

Vierailija
75/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jaksat palstailla päivittäin 07:00 - 23:02

Olin kuukauden pois.

Kyllä istua jaksaa.

Vierailija
76/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Teille jää maksettavaksi eläkeläisten hoito. Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.

Onnea

--

Tai sitten nuo eläkeläiset voivat kuolla pois. Pitää ymmärtää ettei niitä kannata keinotekoisesti pitää hengissä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
77/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos kokoomus on hommannut töitä meille vai järjestetäänkö ryyppäjäiset viikonloppuna ja oksennellaan rappukäytävään. Siivooja siivoaa sitten ensi viikolla rappukäytävän.

Vierailija
78/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole huomannut hyötyjä, et ole rikas vaan keskituloinen joka luulee itseään rikkaaksi :D

Niin, onko se 8000  kuussa tienaava nyt rikas vai keskituloinen. Tällä palastalla väitetään, että jo 4000 kuussa on rikas, ja keskustan mukaan 8000. Vähän on verot laskeneet mutta vasta nyt vuonna 2026. Mutta mitä ne rikkaat siis ovat saaneet? Voisiko joku vihdoin vastata tähän.

Älä nyt takerru tähän vaan levitä vasemmiston valheellista propagandaa venäjän tukemana kuten muutin.

Vierailija
79/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisen omistama vuokra-asunto. Ei niitä kukaan enää halua siivota.

Vassareilla ja demareilla on tosiaan elämänhallinnassa puutteita.

Vierailija
80/136 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronalennuksia, etenkin suhteellisesti taakkasi on pienentynyt.

Mutta kyllähän tämä  kukutusluottamuksen nollaaminen ja talousen turvaverkkojen murskaaminen lopulta kåäntyy kaikkien tappioksi, hallituksen jyrkän oikeistolainen talouspolitiikka ei tosiasiassa toimi. Rikas ei kuluta. Ainakaan kotimaassaan.

Ja tämän kaiken seurauksena ollaan sitten tarkkiksella, luottoluokitus laski eli valtion korot jälleen nousi, työttömyys ja köyhyys kasvoi. Kulutus ei näillä keinoin nouse orpon aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi