Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.

Vierailija
27.01.2026 |

Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä. 

Kommentit (910)

Vierailija
381/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerrostaloyhtiössä kaksi miestä tekee mielellään lumitöitä. Se kun on istumatyöläisestä mukavaa hyötyliikuntaa. Ovat sen verran huomaavaisia, että jättävät toisellekin innokkaalle jotakin kolattavaa. :D

Vierailija
382/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meilläpä onkin kerrostaloasunto keskustassa ja talvilämmin mökki yli hehtaarin tontilla 50 min.ajomatkan päässä.Saa olla omassa rauhassa tai keskustan vilinässä,miltä milloinkin tuntuu!

Mitäs siihen sanotte??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotahan vain ap, jahka yläkertaan muuttaa kanta-astuja norsu, seinänaapuriin tulee koliikkivauva ja päihdehuuruista elämää viettävät sekoileva naapuri toisen seinän taakse. Muistakin sitten, että nautit.

Jos asuu ylimmässä kerroksessa, niin kukaan ei tömistele ylhäällä. 

Lisäksi löytyy kerrostaloja, joissa asuu fiksuja ihmisiä. Itse asun aso-asunnossa ja tässä asuu hiljaista ja tavallista elämää elävää ihmisiä eikä mitään räyhääjiä. Talokin on uusi niin mistään mitään luteita putkahda.

Ei ne luteet  kysy onko uusi talo, mukavasti ne etelänmatkalaisen laukussa tulevat

Mukava jos nyt on rauhallista, tuskin kaikki ikäänsä samassa asuvat ja joku voi alkoholisoitua,  pimahtaa, tai tulla m a m u j a  asumaan

Vierailija
384/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä asun omakotitalon yläkerrassa vuokralla ja alakerrassa asuu mukava perhe, saa hyvin edullisesti kummatkin hyvät puolet 😆

Ihana tilanne

Vierailija
385/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.

Saattaa mennä. Jos jossain pitkän yksityistien päässä asuu eikä omista traktoria. 

Asun yksityistien  loppupäässä.  Viime vuonna tien ja  pihan  auraus  maksoi  yht. 350 e. Ei paha

Vierailija
386/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin sama. Myytiin ok, kun vielä sai myytyä. Meille jäi n. 70 000 euroa. Duunilla maksetaan vastikkeet. Aamuisin juodaan kahvia lämpimässä ja ihanassa keittiössä, ja katsellaan, kun Bobcat hyrrää pihassa. Säästyy aikaa, rahaa ja harmia. Kerrostalo on POP!

Höpö höpö

Miksi ihmiset ei voisi nauttia siitä asuinmuodosta, missä asuvat? Olen asunut rivarissa ja kerrostalossa, molemmista tykkäsin. 

Vierailija
387/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuokralla kahdessa kerrostalossa ja omistanutkin kahta krs-talo-osaketta. Olen elellyt elämäni ekat 18 vuotta maalaistalossa, rakentanut yhden ok-talon ja asunut siellä, sitten olen asunut toisessa ok-talossa (omistamassani). Olen asunut lyhytaikaisesti vaso-asunnossa (kun edellinen krs-talo-osake kauppasi itsensä odottamattoman nopeasti). Ja nyt asun pienessä omistamassani rivarikolmiossa, onnellisena. Kaikissa kodeissa olen ollut onnellinen ja tyytyväinen. Jokainen on sopinut tilanteisiini.

Vierailija
388/910 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin sama. Myytiin ok, kun vielä sai myytyä. Meille jäi n. 70 000 euroa. Duunilla maksetaan vastikkeet. Aamuisin juodaan kahvia lämpimässä ja ihanassa keittiössä, ja katsellaan, kun Bobcat hyrrää pihassa. Säästyy aikaa, rahaa ja harmia. Kerrostalo on POP!

Höpö höpö

Miksi ihmiset ei voisi nauttia siitä asuinmuodosta, missä asuvat? Olen asunut rivarissa ja kerrostalossa, molemmista tykkäsin. 

Olen itse asunut omakotitalossa vain lapsena, joten en joutunut tekemään huoltotöitä. Kerrostalossa on kiva, kun ei tarvi itse osata, vaan voi soittaa huoltomiehen. Toki se sitten nostaa yhtiövastiketta lopulta.

Vierailija
389/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tontinvuokrat nousee, vedenhinta nousee

Tää koskee lähinnä ok-asujia.

Harvalla on omakaivo.

Eikö kerrostalo sijaitse tontilla?

Eikö kerrostalon asukkaat käytä vettä? Jos vesi tulee samasta kunnan verkosta niin miten se edes teoriassa voisi olla omakotitalossa asuvalle kalliimpaa?

Vierailija
390/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa vuokralla. On parveke, oma sauna ja induktiotaso. Taloyhtiön puolesta ilmainen netti, vuokranantajan puolesta jääkaappi-pakastin, mikroaaltouuni, astianpesukone.  K-Market on vieressä ja ostoskeskus kävelymatkan päässä. Ylin kerros, joten kanta-astujat ei häiritse. Naapurin pariskunnalla on koira, mutta ei se sikana hauku tai muuten häiritse. 

Vierailija
391/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isännöitsijän pitäisi puuttua jos koira räksyttää yötäpäivää.Meillä lukee ihan järj.säännöissä ettei koirat saa häiritä haukkumalla.

Isännöitsijä on taloyhtiön palkkaama asioiden hoitaja. Ei isännöitsijällä ole mitään määräysvaltaa omistusasunnossa asuvaa kohtaan. Ennemmin asia on toisin päin - isännöitsijä on asunnon omistajalla töissä.

Koiran haukkuminen kuuluun lajinomaiseen käytökseen. Näistä on ihan oikeudessa asti riidelty saako koira haukkua. Käytännössä omistusasunnossa lemmikkinä olevasta koirasta on äärimmäisen vaikea päästä eroon. Sen pitäisi olla aivan poikkeuksellisen häiritsevää.

Niin ja järjestyssääntöihin voi kirjoitella ihan mitä huvittaa. Ei niillä välttämättä ole juridista painoarvoa. Yksityisasunnossa on oikeus elää normaalia elämää ja siihen kuuluu lemmikin omistaminen. Sellaisen kieltäminen, etenkin jälkikäteen on tosi vaikeaa. Ei viranomaiset ala kenenkään kotoa koiraa pakkohuostaanottamaan.

Vierailija
392/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta meilläpä onkin kerrostaloasunto keskustassa ja talvilämmin mökki yli hehtaarin tontilla 50 min.ajomatkan päässä.Saa olla omassa rauhassa tai keskustan vilinässä,miltä milloinkin tuntuu!

Mitäs siihen sanotte??

En keksi ainuttakaan syytä miksi mökkeilisin. Kun asuu tarpeeksi mukavasti, niin ei tarvi päästä kotoonta pois. Paitsi lomalla on kiva käydä jossain reissussa.  

Vierailija
393/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kerrostalolähiössä asumalla säästää niin valtavasti rahaa niin miten on mahdollista, että kerrostaloissa asuvat on enemmän persaukisia ja väestön varakkampi osa asuu etupäässä omakotitaloissa? Eikö se kaiken järjen mukaan pitäisi olla toisin päin jos omakotitalon ylläpito on niin sietämättömän kallista?

Does not compute

Vierailija
394/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siihen sanotte??

??

Meillä on okt Suomessa ja etelä-Euroopassa. 

Mitä sitten??

Vierailija
395/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.

27 vuoden aikana 0 euroa lumitöihin, kun tekee ihan isse. 

Vierailija
396/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

okt 27 vuotta. Elämänlaatu ^100 parempi kuin kertsi (joissa asuin elämäni ekat 27 vuotta). Oma piha, tilaa harrastaa, ei ole naapuria seinän takana. Kallista joo välillä, mutta joka ikisen euron arvoinen. 

Vierailija
397/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle omalla pihalla puuhastelu juuri nimenomaan on sitä aitoa elämää parhaimmillaan. Minä työnnän kolalla lunta sivuun samalla kun lapset rakentaa lumiukkoja. Käydään jääkaapista hakemassa porkkana ukolle nenäksi.

Jos tämmöiset pihalla touhuamiset näkee pelkästään vaivana ja rasitteena mistä pitää kaikin keinoon päästä eroon niin en tiedä mitä sanoa. Minulle kasvimaan kitkeminen, perunoiden nostaminen ja kukkien kastelu on laadukasta elämänsisältöä. Mitä minä kerrostalossa tekisin? Makaisin sohvalla ruutua tuijottamassa kaiket päivät.

Vierailija
398/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.

Ei kaikki ole kerrostalossakaan samanlaisia mölyapinoita kuin sinä. Ainakin minun talossani on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Meidän talossa oli tosi hiljaista eka 7 vuotta ja sen jälkeen onkin ollut alati vaihtuva narkkari/mt-ongelmainen naapurissa :( Toinen riesa on seinänaapurissa asuva yövuoroa tekevä bussikuski joka kolaa joka vtn yö tullessaan kotiin niin että mä esivaihdevuosinen herään siihen. HETI kun asuntotilanne hellittää painumme vithun täältä Helsingistä ja muutamme omakotitaloon kauas!

Vierailija
399/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaukana 4 vuotta kaupungissa kerrostalossa. Se kyllä riitti loppuelämäksi.

Ei siellä ollut muuta tekemistä kuin musiikin kuuntelu, elokuvien katsominen ja kaljan juonti.

Toki olihan se mukavaa nuoruusaikaa jälkikäteen muistella, mutta ei sellaista elämää pää pidempään kestäisi.

Omakotitalossa riittää tekemistä ja on tilaa harrastaa ja touhuta.

Vierailija
400/910 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas odotan sitä, että pääsemme muuttamaan omakotitaloon. Koen, että se just tulee nostamaan elämänlaatua kun pääsee tuijottelemaan takka- ja pihatulia, kuokkimaan puutarhaan ja puuhastelemaan käsillä kaikenlaista. Mutta meitä on moneksi. Toivottavasti ap säästyy tosiaan metelöiviltä naapureilta. Niistä eroon pääseminen onkin sitten iso urakka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän