Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.
Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä.
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuoti kettiön putki astiakaappiin, soitin huoltomiehille niin apu tuli vartissa, samalla vaihtoivat eteisen kattovalot. Enkä maksa mitään. Ihanaa.
Kerrostaloelämä on luksusta.
Ei kukaan tee sinulle ilmaiseksi mitään:)
Maksat vastikkeessa/vuokrassa kaiken!
Ja mitä enemmän noita palveluita käytetään sitä enemmän vastikkeet tietty nousee taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.
Ihanaa asua uudenkarheassa kerrostaloasunnossa missä ei naapureista kantaudu melu. Ja ihanaa ettei tarvitse tehdä lumitöitä, autollakin hallipaikka talon alla.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo, ettei muka kerrostalossa joutuisi lumitöitä tekemään. Joka vuosi olen joutunut autopaikaltani lumet luomaan. Huoltoukothan eivät viitsi auran kyydistä nousta. Lisäksi joudut maksamaan taloyhtiön tekemistä kylppäriremonteista enemmän kuin muut, koska satut asumaan ylimmässä kerroksessa ja isoimmassa asunnossa (kylppärit ovat samankokoisia).
Ps. Vanhempani asuvat edullisemmin 200m2 omakotitalossa, kuin me perheellisenä kerrostalossa. Mikäli et pysty itse tekemään huoltotöitä voi omakotitalo tulla kalliiksi.Harmillista.Meillä huoltoyhtiö tekee lumityöt heti ja auto on katoksessa.
Muutettiin 20v okt asumisen jälkeen kerrostaloon.Ylin kerros,iso lasitettu partsi.Kaikki kaupat,kirjasto,leffateatteri ym. vieressä.Täysin hiljainen talo,kivat naapurit.Huoltoyhtiö tekee piha ja sisähommat.Auto katoksessa.Kerran viikossa saunavuoro,jossa täysimittainen uima-allas omassa käytössä.Alkuviikosta sitten yleiset uimavuorot miehille/naisille erikseen.Ollaanko kaduttu?EI!
Ei tuon viestin kirjoittajalla ole kokemusta siitä, mitä häiriköt seinän takana tekevät. Siinä on pahimmillaan jopa mielenterveys koetuksella. Olen itse joutunut muutaman kerran elämässäni muuttamaan naapureiden takia. Nykyään en suostu siksi asumaankaan missään muualla, kuin omakotitalossa.
Onpa sinulla ollut huono tuuri. Itse olen asunut varmaan 10 eri kerrostalossa vuodesta 1984 alkaen enkä yhdestäkään ole joutunut muuttamaan naapureiden takia. Yhdessä talossa iäkäs mies tykkäsi laulaa kovalla äänellä rappukäytävässä, mutta ei hänestäkään ollut haittaa, onneksi hänellä oli hyvä ääni.
Kerrostalossa tömistelijä, lähiön ok talossa kyyläävä naapuri räksyttävine piskeineen, korvessa haahuileva sarjamurhaaja. Näistä aika se ja sama minkä valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on kuule ap ihan vihoviimeinen asumismuoto. Naapureita molempien seinien takana, sekä asunnon ylä - ja alapuolella. Eli maksimaaliset mahdollisuudet siihen, että naapureista on häiriötä.
Meillä kerrostalossa vain yhden huoneen seinän takana naapurit, 3,5 seinää ulkoseinää ja ylhäällä asumaton vintti, alla on asukkaita. Taloyhtiössä vastike 3,50/m2 ja lämmin talli pesumahdollisuudella 80,-/kk. Perheasuntojen neliöhinnat 7.500,- -8.000,-/ m2 ja pikku asunnot 8-9.000,-/m2 eli ei ole narkkeja tai sijoitusasuntoja näkynyt. Ratikka noin 100 metriä, bussi 50 metriä ja taloyhtiö rajoittuu puistoon. Lumityöt tehty ennen klo 07 ja lämmintä riittää, paikalla muurattu talo , eikä ole ensimmäistäkään lastu-/kipsilevyä missään. Uimarannalle (meri) noin 500m ja siellä suihkut kesällä, talvella lämpimät pukkarit ja lämmitetyt uimaportaat mereen, jossa aukipitopulputus. Eli hakkaa kevyesti perusomakotitalon. Toki niitäkin naapurista löytyy, tosin hintaluokassa 2,5 - 5 MEUR.
Anoppi asuu yksin järven rannalla omakotitalossa, joka sijaitsee sen verran syrjässä, että lähimaillakaan ei ole katuvaloja. Maantieltä pihaan on noin kilometrin matka. Kyllä siellä on vuosien varrella käynyt useamman kerran joku koputtelemassa oveen tai ikkunaan iltamyöhään. Kerran lumessa oli jalanjäljet, joku oli kiertänyt talon ja pysähtynyt joka ikkunan kohdalla. Ovi pitää olla lukossa ja verhot visusti kiinni. Päiväsaikaan ihmisiä on tullut sisällekin, jos ovi ei ole ollut lukossa.
Sitä olen yrittänyt kertoa äidilleni. Äitini halusi käyttää lesken oikeuttaan jäädä asumaan ok taloon.
Erityisesti minulle tehnyt erityistä vahinkoa kun en päässsyt elämässä eteenpäin ja kuolinpesä jakamatta 20 vuotta, mutta tehnyt vahinkoa myös omalle taloudelleeen.
SAnoin hänelle, että hänellä olisi pelkistä ok- taloon laitetuista peruskuluista säästöä pankkitilillä noin 50 000 rahaa,mutta on halunnut naapureille näyttää miten hän pärjää yksin ok- talossa. Siis pelkkää ylpeyttä.
kunhan on saanut tehdä minulle kiusaa, etten saa rahojani talosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuoti kettiön putki astiakaappiin, soitin huoltomiehille niin apu tuli vartissa, samalla vaihtoivat eteisen kattovalot. Enkä maksa mitään. Ihanaa.
Sinulla vuosi keittiön putki astiakaappiin...
Koittakaa nyt oppia edes suomenkielen alkeet ennen kuin tänne kirjoittelette.
Kerrostalossamme koira räksyttää ja haukkuu ja ulisee yötä päivää, valitukset ei auta, mitä tehdä?
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. En jaksa siivota vuokra-asuntoa mikä on täynnä turkiskuoriaisia. Vuokraisäntä voi hakea oikeuden kautta korvauksia, mutta työttömän tilillä on 0 euroa joten ei hån mitään saa. Ei ole pelkoa, että kukaan ottaisi Suomessa pitkäaikaistyötöntä töihin ja maksaisi palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. En jaksa siivota vuokra-asuntoa mikä on täynnä turkiskuoriaisia. Vuokraisäntä voi hakea oikeuden kautta korvauksia, mutta työttömän tilillä on 0 euroa joten ei hån mitään saa. Ei ole pelkoa, että kukaan ottaisi Suomessa pitkäaikaistyötöntä töihin ja maksaisi palkkaa.
"Kiitos hakemuksestasi, valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun."
Eli toisin sanoen vuokraisäntä ei saa mitään korvausrahaa mistää.
Hyvä kokoomus
Hyvä kokoomus
Hyvä kokoomus
Ette te saa mitään korvausrahaa vuokra-asuntojen pinnoista oikeuden kautta koskaan, koska valtion virastot ei ota pitkäaikaistyöttömiä töihin. Valtion virastossa työskentelevillä ei ole itsellä sijoitusasuntoja. Vuokralaisen tilillä ei ole rahaa, ei töitä, ei palkkaa.
Mulla taasen päinvastaiset, löysin taas elämänilon kun pääsi kerrostalosta omaan taloon. Hyvä puuhastella kaikkea kivaa ilman että tarvii miettiä seinänaapureita
Vierailija kirjoitti:
Ette te saa mitään korvausrahaa vuokra-asuntojen pinnoista oikeuden kautta koskaan, koska valtion virastot ei ota pitkäaikaistyöttömiä töihin. Valtion virastossa työskentelevillä ei ole itsellä sijoitusasuntoja. Vuokralaisen tilillä ei ole rahaa, ei töitä, ei palkkaa.
Ei ole pelkoa, että Palkeet ottaisi töihin eli ei tarvitse maksaa euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.
Meidän taloyhtiössä koostuu kaksikerroksista taloista, joissa asuu mukavia naapureita, joiden kanssa tulee juteltua enemmän tai vähemmän kun heihin törmää piha-alueella. Kyseessä on myös siinä määrin uudet rakennukset (valmistunut 2016) että naapuriasunnoista ei kuulee parhaalla tahdollakaan mitään sen suurempaa ääntä. Senkin voi vaikuttaa asumisen rauhallisuuteen että kyseessä on asumisoikeusasunnot, joihin asukkaat valikoivat eri tavalla kuin vuokrataloihin. Ikäjakauma ulottuu lapsiperheistä eläkeläisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siis ollut talo, joka on huonolaatuisempi ja jäätävän kallis ylläpitää?
Meillä on asumiskulut tasokkaassa (vanhassa, mutta täysin rempatussa), loistopaikalla sijaitsevassa talossa 425e/kk sisältäen aivan kaikki maksut. Pörssisähköä meillä ei ole.
En ikinä muuta kerrostaloon, lähden tästä talosta vain jalat edellä.
Onneksi me voidaan kumpikin valita, missä asutaan.
Tarkoitat varmaan jalat edellä lähtöä sillä että liukastut portaissa ja liut portaat alas jalat edellä? Koska olet jättännyt hiekotuksen tekemättä.