Siis mihin ravintolaruaon kottinkuljetusta tarvitaan, oikeasti?
Eli jengi tilaa, sanotaan vaikka maakaraperunat grillilta Woltin kotiinkuljetuksella. Lopputulos: saa kotiin tai toimistolle haalean väljähtäneen annoksen, älyttömien resurssien tuhlauksen seurauksena. Ja hintaa tällä annoksella loppukäyttäjälle joku 15€. Sitä mitkä on oikeat kustannukset yhteskunnalle siitä että se wolt-kuski on kolmansista maista tullut yhteiskunnan tukia monissa muodoissa nostanut ja nostava henkilö, ei uskalla edes alkaa laskemaan.
Perunat ja muut juurekset pilkottuina uuniin makkaran kanssa, hinta max. 2€. Paljon terveellisempää, halvempaa, ympäristöystvällisempää. Ja todella helppoa.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tilattu thairuokaa, intialaista jne. Ei todellakaan mitään makkaraperunoita. Se vaan on helpompaa lapsiperheessä syödä kotona kuin lähteä ravintolaan.
Se ruoanlaitto on osa sitä ruokailukokemusta. Tai vastaavasti ravintolassa syönnissä on mukavaa se miljöö ja palvelu josta maksat. Tilaamalla ruoan kuljetuksella kotiin ei saa kummankaan version hyviä puolia, vaan molempien huonot puolet.
Jos nyt ihan itse kuitenkin päättäisin mitkä minulle ovat niitä hyviä ja huonoja puolia, arvon kyrvänsyylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina koomisia, aloituksessa joku kysymys ja sitten kun siihen saa ihan päteviä vastauksia, niin kiukutellaan ja aletaan jopa haukkumaan vastaajia, koska eihän se nyt käy että ihmiset tekee asioita eri tavalla kuin kysyjä.
Monen harmituksen takana vaikuttaa olevan persaukisuus.
Persaukisuus? Ei lähetillä tilatun haalean roskaruoan hinta-laatusuhde hyvä ole ja siinä mielessä sen tilailu on osoitus siitä, että tilaajalla tosiaan on pari hilua ylimääräistä sillä hetkellä. Mutta oletteko huomanneet, että tasokkaat ravintolat eivät myy ruokia kotiinkuljetukseen? Käyn mieluummin niissä harvemmin kuin mäd ätän kehoani wt-sapuskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kotona saa ikinä niin hyvää ruokaa kuin ravintolasta esim pizza ja ranskalaiset.
Kotona tekee ihan helposti parempaa pizzaa kuin 95% Suomessa kotiinkuljettavat pizzeriat. Toki on myönnettävä että oikeassa kiviuunissa kunnollisessa italialaisessa ravintolassa saa parempaa kuin mihin itse kykenen kotona, mutta semmoisesta ei olekaan ylipäätään järkeä tilata kuljetuksella, vaan se pizza nautitaan tietenkin heti tuoreena suoraan uunista. Eikä oikeat ravintolat edes lähetä millään woltilla. Mutta siis jonkun perus karvakäsilätyn hakkaa 100-0 itse tehty kunnollinen juureen tehty pizza.
Entäs jos ei halua tehdä itse, koska se tekeminen on ihan hirveän epämieluisaa touhua?
Entä jos opettelisi tykkäämään oikeista asio
Entä jos vetäisit haisevan märstivitun päähäsi ja keskittyisit omiin asioihisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tilattu thairuokaa, intialaista jne. Ei todellakaan mitään makkaraperunoita. Se vaan on helpompaa lapsiperheessä syödä kotona kuin lähteä ravintolaan.
Oletko kuullut, että kotona voi syödä myös itse laitettua tai ruokakaupasta käymäänsä valmisruokaa? Olette laiskoja.
Osataan kyllä tehdä ruokaa, mutta välillä on kiva kattaa pöytään kuudenkympin aasialaiset koko perheelle. On ihan himputin paljon parempaa kuin tölkistä tehty. Eikö sulla ole varaa vai miksi kiukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina koomisia, aloituksessa joku kysymys ja sitten kun siihen saa ihan päteviä vastauksia, niin kiukutellaan ja aletaan jopa haukkumaan vastaajia, koska eihän se nyt käy että ihmiset tekee asioita eri tavalla kuin kysyjä.
Koomisia aina nämä muka kaiken tietävien kommentoinnit. Mitä pätevää on siinä että lapsiperheelle tilataan ravintolasta kotiinkuljetuksella ruoat? Ihan älyvapaata touhua.
Oletko ikinä kokannut esim neljälle hengelle päivittäin? Et, koska olet INCEL.
Pää kiinni asioista jotka ei sulle kuulu.
Asioita ja palveluja ostetaan rahalla. Mene töihin tienaamaan sitä. Tai perunoita äiteelles kuorimaan, laiska lässyttäjä.
Miksi ei tuotettaisi palvelua, jolle on kysyntää?
Itse en wolttaa. Mutta ei minua häiritse, jos joku muu niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ruoanlaitto on osa sitä ruokailukokemusta. Tai vastaavasti ravintolassa syönnissä on mukavaa se miljöö ja palvelu josta maksat. Tilaamalla ruoan kuljetuksella kotiin ei saa kummankaan version hyviä puolia, vaan molempien huonot puolet.
Jos nyt ihan itse kuitenkin päättäisin mitkä minulle ovat niitä hyviä ja huonoja puolia, arvon kyrvänsyylä.
Näköjään ei kannattaisi sinun päättää.
Mihin AP:n kaltaisia toistaitoisia nivushiivan hajuisia teknoluddiitteja tarvitaan, oikeasti? Etkö voisi mennä vaikka junaradalle nukkumaan?
Maaseudun mies ja alkuviikon ekat rähinäkännit.
Muiden asiat ei kuulu sulle, tukiaisloinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin, toisin kuin ap, mieleltäsi terve ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ei kannattaisi sinun päättää.
Näköjään kannattaisi sinunkin käydä junaradalle pötkölleen.
Voi jumalauta, antakaa olla, miksi mikään ei saisi olla vaivatonta ja mukavaa, kun ei teidän itse ole pakko makssa näitä kalliita hintoja jos ette tuota palvelua halua käyttää?! En millään ymmärrä tätä. Wolt kuskien työolosuhteiden kritiikin taas ymmärrän oikein hyvin.
Ette kai aterioi suoraan niistä muovi - ja pahvikipoista? Kai edes siirrätte ruuan lautaselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin, toisin kuin ap, mieleltäsi terve ihminen.
Jaha. Sitten ette itke jos minä paskon ilmaston ajmalla isolla ja vanhalla jenkki V8 autolla. Eikös se ollut jokaisen oma asia mitä tekee?
Tykkään syödä kotona esim pyrypäivänä.
Ruoka tulee kuumana ja pian kun asun lähes keskustassa.
Aiotko ap kohta märistä siitä, miksi ihmiset korjauttaa autonsa liikkeessä ja leikkauttaa hiuksensa kampaajalla eikä tee itse?
Vaikuttaa siltä, että sulla on tekeminen sangen vähissä ja tapahtuu lähinnä turhaa paskanjauhantaa.
Onko sulla rahat loppu kun noin kiukuttaa? Mene töihin sitten. Ai niin, pelkällä peruskoululla ei huolita.
Miksi ruoka pitäisi olla itse tehtyä? Päivittäin tuhannet ja tuhannet syö ravintolaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta, antakaa olla, miksi mikään ei saisi olla vaivatonta ja mukavaa, kun ei teidän itse ole pakko makssa näitä kalliita hintoja jos ette tuota palvelua halua käyttää?! En millään ymmärrä tätä. Wolt kuskien työolosuhteiden kritiikin taas ymmärrän oikein hyvin.
Voi jumalauta, antakaa olla, miksi me muut ei-wolttaajat sitten ei muka saataisi tehdä mitä halutaan, vaan te yritätte meidän elämää vaikeuttaa kaikella vihermädätyksellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut, että kotona voi syödä myös itse laitettua tai ruokakaupasta käymäänsä valmisruokaa? Olette laiskoja.
Osataan kyllä tehdä ruokaa, mutta välillä on kiva kattaa pöytään kuudenkympin aasialaiset koko perheelle. On ihan himputin paljon parempaa kuin tölkistä tehty. Eikö sulla ole varaa vai miksi kiukuttaa?
Kiukuttaa siksi että orj a joka raahasi ruokanne perille todennäköisesti aiheutti ruokianne raahatessaan enemmän vaaraa muille kanssaliikkujille kuin teidän perhe olisi aiheuttanut, jos olisitte jaksaneet nostaa prseenne sohvalta ja lähteä ravintolaan. Varma en tästä ole, sen myönnän, mutta orj atyötä te ainakin tuitte. Minulla on varaa käydä oikeissa ravintoloissa paikan päällä syömässä, kuten vanhempani minulle opettivat.
Vierailija kirjoitti:
Ap on persu. Ei se tajua miten absurdia sen uikutus on. Sillä on mielenterveysongelmia, isoja ja monta eikä se ikinä tule hoitamaan niitä. Kuolee junaradalle tai maantielle.
Entä jos opettelisi tykkäämään oikeista asioista? Nykyihmisillä aivan vääristynyt käsitys kaikesta. "Kivaa" on vain joku instan selailu kotisohvalla. Ruoka on yksi elämän perustarpeista, ja sen laittaminen ja syöminen on tarkoitettu yhdeksi elämän ilojen kulmakivistä. Puhumattakaan että näiltä tämmöisiltä puuttuu täysin minkäänlainen resilienssi kestää hetkeäkään mitään hetkellisesti epämukavaa tai opetella tykkäämään jostain uudesta.