Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mihin ravintolaruaon kottinkuljetusta tarvitaan, oikeasti?

Vierailija
27.01.2026 |

Eli jengi tilaa, sanotaan vaikka maakaraperunat grillilta Woltin kotiinkuljetuksella. Lopputulos: saa kotiin tai toimistolle haalean väljähtäneen annoksen, älyttömien resurssien tuhlauksen seurauksena. Ja hintaa tällä annoksella loppukäyttäjälle joku 15€. Sitä mitkä on oikeat kustannukset yhteskunnalle siitä että se wolt-kuski on kolmansista maista tullut yhteiskunnan tukia monissa muodoissa nostanut ja nostava henkilö, ei uskalla edes alkaa laskemaan. 

Perunat ja muut juurekset pilkottuina uuniin makkaran kanssa, hinta max. 2€. Paljon terveellisempää, halvempaa, ympäristöystvällisempää. Ja todella helppoa.

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupena vihaa ja kadehtii työtä tekeviä ja ahkeria.

Ja pillun puute sitä toki rassaa myös. 

Se ei kestä kun naisilla on varaa olla tekemättä itse ruokaa  😂

Huomenna pitäis käydä kaupassa mutta taidankin tilata valmista. Ja kohta menen hissillä alakertaan ilmaiselle lounaalle. 

Vierailija
102/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi en käytä Woltia tai vastaavia on, että haluan antaa rahani suoraan ravintolalle. Mielestäni tuo kuljetus pitäisi maksaa aina erikseen ruoan hinnan päälle, mutta nykyäänhän ravintola maksaa palvelusta aika paljon. Eri asia on jos on jalka poikki tai influenssa, mutta muutoin haen mieluiten ruokani itse.

Tämä on myös erinomainen boikotointiperuste. Ravintolat itse päättävät lähtevätkö kuljetuttamaan ruokia ulkopuolisilla tai ollenkaan, mutta pienyrittäjien katteita turkoosi kuljetus eittämättä syö ja ojentaa katteista minimaalisen pienen osan kuljettajille ja jättiosan yrityksen nykyisille omistajille USA:han. Tasokkaat ravintolat eivät anna näiden kuljettaa ruokiaan.

Tämähän on ihan ravintolan oma valinta että mitä sinä siitä iniset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Entä jos opettelisi tykkäämään oikeista asioista?"

No niin, tulihan se sieltä. Kyse on Perinteisestä Arvoista, joissa kotiuskontoisänmaa ovat pyhä kolminaisuus. Pitää tykätä Oikeista Asioista, joita lienevät kodinhoidon ja ruoan laiton lisäksi suomalainen viihde, perinteet ja kristilliset perhearvot. Auta armias jos joku ei nauti perunoiden kuorimisesta ja ruskean soossin käristyksestä, se on paholaisen työtä ja VÄÄRIN. 

Tällaisia juuttuneita asenteita ei muuta mikään, eikä aloituksen tarkoituksena ollut ymmärtää, vaan tuomita verhoamalla se kysymykseksi. 

Olen eri kuin se jolle vastasit, mutta näytät rakentavan olki ukkoja nyt. Minä boikotoin turkoosia ruoan kotiinkuljetusta nimenomaan vihreistä ja vasemmistonäkökulmistani. En näe että vasemmistossa perinteisesti kannatettaisiin orj atyötä ja riist okapitalismia, vaan kyllä ne kannattajat löytyvät sieltä EK:n perstaskusta kokoomuksen puolelta. 

Vierailija
104/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä ap tarvitset nettiä kun voisit selata isäsi koppuraisia Jalluja ja runkata kädellä tai lanttuun poratulla reiällä?

Vierailija
105/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä krapulassa lähde mihinkään ulos, saatin sitten käy itse tekemään ruokaa, kun saan parempaa suoraan kotiovelle tilattuna. En osaa tehdä subia tai hesen kanatortillaa, saati sitten korealaista popkornkanaa. Ja krapulassa haluan jotain rasvaista mättöä, mitä ei tarvitse tehdä itse. Voin kuusi kertaa viikossa syödä itse tehtyä, mutta sunnuntaisin haluan syödä jotain valmista rasvaista kotiin tuotuna. 

Vierailija
106/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan ja on varaa.

Se, että ap haluaa muttei saa, on omista valinnoista johtuvaa. Olis kantsinut lähteä opiskelemaan ja oppia elämään. Nyt lienee jo myöhäistä. 

Miksi tämä valinnanvapaus koskee vain tiettyjä asioita? Ja yleensä vain niitä asioita jotka on itselle mukavia?

Hitostako minä tiedän kun ei ole ap:n diagnoisi tiedossa. Mutta ap:n persuuskin selittää paljon. 

Vierailija
107/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden wolttien takia sitten me ravintolassa oikeasti käyvät maksetaan kohonneista hinnoista, koska noiden kuljetusten hinnat on leivottu sisään annosten hintoihin. Kun se ruoka kuljetettuna ei saa maksaa enempää kuin paikan päällä. Maksaisivat nämä mäti säkit edes itse sen kuljetuksensa, jos on niin vaikeaa lyllertää sinne syötölään paikan päälle.

Vierailija
108/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi en käytä Woltia tai vastaavia on, että haluan antaa rahani suoraan ravintolalle. Mielestäni tuo kuljetus pitäisi maksaa aina erikseen ruoan hinnan päälle, mutta nykyäänhän ravintola maksaa palvelusta aika paljon. Eri asia on jos on jalka poikki tai influenssa, mutta muutoin haen mieluiten ruokani itse.

Tämä on myös erinomainen boikotointiperuste. Ravintolat itse päättävät lähtevätkö kuljetuttamaan ruokia ulkopuolisilla tai ollenkaan, mutta pienyrittäjien katteita turkoosi kuljetus eittämättä syö ja ojentaa katteista minimaalisen pienen osan kuljettajille ja jättiosan yrityksen nykyisille omistajille USA:han. Tasokkaat ravintolat eivät anna näiden kuljettaa ruokiaan.

Tämähän on ihan ravintolan oma valinta että mitä sinä siitä iniset?

Jos wt osaisi lukea, wt olisi huomannut että kirjoitin "ravintolat itse päättävät lähtevätkö kuljetuttamaan ruokiaan ulkopuolisilla tai ollenkaan". En "inissyt", vaan totesin.

Vierailija
109/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2e et saa laatulihaisaa makkaraa. kivikylän nakit esim. maun puolesta toko kivikylän lenkki ei niitä halvimpia.

Vierailija
110/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt enkä tule koskaan käyttämäänkään koska en pidä sen loismaisesta liikeideasta ja bisnesmallista. Enkä ole edes päässyt mainitsemaan lieveilmiöitä.

Vierailija
111/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetusta, ei kottinkuljetusta.

Makkaraperunat, ei maakaraperunat.

Opettele myös pilkkujen käyttö.

Vierailija
112/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden wolttien takia sitten me ravintolassa oikeasti käyvät maksetaan kohonneista hinnoista, koska noiden kuljetusten hinnat on leivottu sisään annosten hintoihin. Kun se ruoka kuljetettuna ei saa maksaa enempää kuin paikan päällä. Maksaisivat nämä mäti säkit edes itse sen kuljetuksensa, jos on niin vaikeaa lyllertää sinne syötölään paikan päälle.

Kyllä se vaan on halvempaa paikan päällä ja Woltissa ne hinnat on leivottu siihen päälle. Ihan höpö höpöä koko ulinasi.

Vierailija
113/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan sinä-ongelmalta. 

Vierailija
114/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaruokaa tilattaisiin paljon vähemmän ilman woltteja. Minä mielelläni annan rahani ravintolalle silloin tällöin. Kommunisti haluaa estää tässäkin tuottavan yritystoiminnan.  

Vierailija
115/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persupena vihaa ja kadehtii työtä tekeviä ja ahkeria.

Ja pillun puute sitä toki rassaa myös. 

Se ei kestä kun naisilla on varaa olla tekemättä itse ruokaa  😂

Huomenna pitäis käydä kaupassa mutta taidankin tilata valmista. Ja kohta menen hissillä alakertaan ilmaiselle lounaalle. 

Kaltaistesi typerysten asenne on johtanut moniin valtavan negatiivisiin asioihin yhteiskunnassamme

Vierailija
116/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2e et saa laatulihaisaa makkaraa. kivikylän nakit esim. maun puolesta toko kivikylän lenkki ei niitä halvimpia.

Jos jotain voin taata, niin sen että niissä wolttaavissa "ravintoloissa" se makkara ja mikä tahansa muukin ainesosa on 100% varmuudella tasan halvinta mahdollista paskaa. Että se siitä argumentista.

Vierailija
117/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä krapulassa lähde mihinkään ulos, saatin sitten käy itse tekemään ruokaa, kun saan parempaa suoraan kotiovelle tilattuna. En osaa tehdä subia tai hesen kanatortillaa, saati sitten korealaista popkornkanaa. Ja krapulassa haluan jotain rasvaista mättöä, mitä ei tarvitse tehdä itse. Voin kuusi kertaa viikossa syödä itse tehtyä, mutta sunnuntaisin haluan syödä jotain valmista rasvaista kotiin tuotuna. 

Tortillan tekohan onkin aivan älyttömän vaikea suoritus LOL.

Vierailija
118/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiinkuljetusta, ei kottinkuljetusta.

Makkaraperunat, ei maakaraperunat.

Opettele myös pilkkujen käyttö.

Vi ttu miten rasittava, pilkun, nussi, ja

Vierailija
119/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan wolttaa makkaraperunoita.

Porukka wolttaa jotain mehuja ja jäätelöitäkin. 

Vierailija
120/182 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tilaan kun on yhtä nopeaa mennä hissillä alas ja kadun yli ravintolaan. Matkaa 30 metriä.

Joskus silti, kun haluan jotain mikä ei ole naapuriraflan listalla, esim kalaruokaa,  sushia, tex mexiä. 

Persupena vois tosiaan harkita junaradalle menoa kun meidän muuden elämä häiritsee häntä niin suhteettoman  paljon.

Vaikka todellinen syy onkin se, ettei hänellä ole elämää, ystäviä, työtä, toimeentuloa. 

Kun pää tilttaa pahasti eikä sitä myönnä itselleen, sietämätöntä oloa helpottaa kummasti itsari. Se on aina hyvä vaihtoehto, jos ei hoito kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä