Siis mihin ravintolaruaon kottinkuljetusta tarvitaan, oikeasti?
Eli jengi tilaa, sanotaan vaikka maakaraperunat grillilta Woltin kotiinkuljetuksella. Lopputulos: saa kotiin tai toimistolle haalean väljähtäneen annoksen, älyttömien resurssien tuhlauksen seurauksena. Ja hintaa tällä annoksella loppukäyttäjälle joku 15€. Sitä mitkä on oikeat kustannukset yhteskunnalle siitä että se wolt-kuski on kolmansista maista tullut yhteiskunnan tukia monissa muodoissa nostanut ja nostava henkilö, ei uskalla edes alkaa laskemaan.
Perunat ja muut juurekset pilkottuina uuniin makkaran kanssa, hinta max. 2€. Paljon terveellisempää, halvempaa, ympäristöystvällisempää. Ja todella helppoa.
Kommentit (143)
Miksi se olisi haalea ja välhätänyt jos ravintola on 100 metrin päässä?
Ei kotona saa ikinä niin hyvää ruokaa kuin ravintolasta esim pizza ja ranskalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tilattu thairuokaa, intialaista jne. Ei todellakaan mitään makkaraperunoita. Se vaan on helpompaa lapsiperheessä syödä kotona kuin lähteä ravintolaan.
Se ruoanlaitto on osa sitä ruokailukokemusta. Tai vastaavasti ravintolassa syönnissä on mukavaa se miljöö ja palvelu josta maksat. Tilaamalla ruoan kuljetuksella kotiin ei saa kummankaan version hyviä puolia, vaan molempien huonot puolet.
En minä osaa tehdä ravintolatasoista thai -ruokaa ja monesti ollaan tilattu esim. perjantai-iltaisin. Ei silloin viitsi pienten lasten kanssa lähteä ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina koomisia, aloituksessa joku kysymys ja sitten kun siihen saa ihan päteviä vastauksia, niin kiukutellaan ja aletaan jopa haukkumaan vastaajia, koska eihän se nyt käy että ihmiset tekee asioita eri tavalla kuin kysyjä.
Koomisia aina nämä muka kaiken tietävien kommentoinnit. Mitä pätevää on siinä että lapsiperheelle tilataan ravintolasta kotiinkuljetuksella ruoat? Ihan älyvapaata touhua.
Itse wolttaan vain terveellistä ruokaa, kuten salaatteja, bowleja jne..3-4 krt/ viikko. Teen etätöitä ja en tykkää ruian laitosta, joten Wolt on toimiva ratkaisu.
En tykkää syödä ravintolassa (liikaa meteliä, vie paljon aikaa, en ikinä syö koko annosta joten osa pitää silti kantaa kotiin).
Kotiin tilattuna valittavissa on paljon suurempi alue kuin mikä itse kävellen olisi järkevää.
Ei tule edes loppujen lopuksi kalliimmaksi kuin paikan päällä syöminen, koska ei ole "pakko" ostaa 4-5 euron juomaa.
Asuinmaassani kuskit saavat ihan normaalia palkkaa (vastaa kaupan kassalla työskentelyä), joten ei tule edes huono omatunto.
Vihaan kokkaamista ja pidän vaikeasti tehtävistä etnisistä ruoista, joista en ikinä saisi kotona tehtyä vastaavaa.
Siksi.
Kylmettyneet ranskalaiset ja pitsa? Syömäkelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina koomisia, aloituksessa joku kysymys ja sitten kun siihen saa ihan päteviä vastauksia, niin kiukutellaan ja aletaan jopa haukkumaan vastaajia, koska eihän se nyt käy että ihmiset tekee asioita eri tavalla kuin kysyjä.
Monen harmituksen takana vaikuttaa olevan persaukisuus.
Woltata voi lääkkeitä ja kaikkea muutakin ruokaa. Ja kokoukseen on helppo woltata tarjoilut. Ja ainakin kauppa käy, joten tarve silke on. Vaikka joku ei sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat nykyään sikalihavia ja sikalaiskoja. Sairas kansa.
Jaa, itse en olisi ikinä laihtunut viime vuonna 30 kg jos en olisi tilannut lounaita kotiinkuljetuksella. Herkullisia salaatteja, keittoja ja bowleja.
Kehosi siis tietää että sen salaatin on pilkkonut joku muu jossain muualla ja työntänyt siihen eltaantuneseen pahvirasiaan, ja sitten joku sen kuljettanut ympäristön paskoen sinun kotiovelle? Jos olisit itse "tehnyt" eli pilkkonut ne ainekset lautaselle, olisit lihonut?
Kuka tuollaista on väittänyt? Älä laita sanoja suuhuni, se on laiskaa.
Enpä sinusta tiedä, mutta minä en saa kyllä itseäni tekemään sellaisia salaatteja joihin on pitänyt pikkeloidä juureksia, tehdä krutonkeja, paistaa tuoreita rapuja ja tehdä kastike tuoreista aineksista + ostaa ja pilkkoa ne kasvikset. Lisäksi joka päivälle eri ruoka. Ei aineksia saa edes noin pieneissä erissä ostettua. En todellakaan syö mitään jäävuorisalaatti + kurkku + tomaatti -salaattia. Hyi hitto.
Tilasin kerran ruuan junaan. Hauska katsoa kun volttimies juoksi perässä. Vieläkin naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tilattu thairuokaa, intialaista jne. Ei todellakaan mitään makkaraperunoita. Se vaan on helpompaa lapsiperheessä syödä kotona kuin lähteä ravintolaan.
Se ruoanlaitto on osa sitä ruokailukokemusta. Tai vastaavasti ravintolassa syönnissä on mukavaa se miljöö ja palvelu josta maksat. Tilaamalla ruoan kuljetuksella kotiin ei saa kummankaan version hyviä puolia, vaan molempien huonot puolet.
Oletpa itsekeskeinen. Monille kun nuo ovat huonoja puolia, joita nimenomaan halutaan välttää. Ihmekös et ymmärrä, jos et ymmärrä etteivät kaikki tykkää siitä mistä sinä. Varmasti on paljon asioita joita et ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut, että kotona voi syödä myös itse laitettua tai ruokakaupasta käymäänsä valmisruokaa? Olette laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kotona saa ikinä niin hyvää ruokaa kuin ravintolasta esim pizza ja ranskalaiset.
Kotona tekee ihan helposti parempaa pizzaa kuin 95% Suomessa kotiinkuljettavat pizzeriat. Toki on myönnettävä että oikeassa kiviuunissa kunnollisessa italialaisessa ravintolassa saa parempaa kuin mihin itse kykenen kotona, mutta semmoisesta ei olekaan ylipäätään järkeä tilata kuljetuksella, vaan se pizza nautitaan tietenkin heti tuoreena suoraan uunista. Eikä oikeat ravintolat edes lähetä millään woltilla. Mutta siis jonkun perus karvakäsilätyn hakkaa 100-0 itse tehty kunnollinen juureen tehty pizza.
Yleensä kipeenä tilaan safkaa kotiinkuljetuksella, ei silloin nappaa pahemmin liikkua raflaan tai kauppaan ja alkaa vääntää syömistä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona tekee ihan helposti parempaa pizzaa kuin 95% Suomessa kotiinkuljettavat pizzeriat. Toki on myönnettävä että oikeassa kiviuunissa kunnollisessa italialaisessa ravintolassa saa parempaa kuin mihin itse kykenen kotona, mutta semmoisesta ei olekaan ylipäätään järkeä tilata kuljetuksella, vaan se pizza nautitaan tietenkin heti tuoreena suoraan uunista. Eikä oikeat ravintolat edes lähetä millään woltilla. Mutta siis jonkun perus karvakäsilätyn hakkaa 100-0 itse tehty kunnollinen juureen tehty pizza.
Entäs jos ei halua tehdä itse, koska se tekeminen on ihan hirveän epämieluisaa touhua?
Vierailija kirjoitti:
"Mikä utopia sulla on siitä että toimistoissa on täys keittiö normaalin taukotilan sijaan, jossa max kahvinkeitin, vedenkeitin ja mikro, jos niitäkään."
Jos oikein nopea olet ja hyppäät, saatat saada vielä kiinni sen, mikä meni pääsi yli.
Hienoa perustelua sulla ja toi viestiketjun luetun ymmärtäminenkin hakusessa.
Se on ihan okei, yritä voimaantua nyt siellä. Jaxuhali!
Kukin tehköön tyylillään. Kotiin kuljetettuna, rasioissa ja laatikoissa, ateriat ovat huonoöaatuisia, olen huomannut. Jos ne joillekin kelpaa, ok. Mutta itse en käytä .
"Vierailija kirjoitti:
Lapset kasvatettu ennen kotiinkuljetuksia. Usein kävimme viikonloppuisin perheenä eri ravintoloissa. Ennen kännykkäaikaa. Lapset oppivat nopeasti hyvät tavat, ravintolakäytyäytymisen, pöytätavat. Ei ollut ongelmallista, vaan kivaa. "
Komppaan tätä. Käytiin "ulkona" syömässä kun lapsi oli pieni, oikeissa ravintoloissa. EI tilattu lasten nauravia nakkeja vaan oikeata ruokaa, lehtipihvejä sun muuta lasten annoksina.
Kerran vuodessa mäkissä, mutta ei tykännyt joten se loppui.
On nyt aikuinen mutta ei wolttaa, "koska orjatyötä", on valistunut!
Kehosi siis tietää että sen salaatin on pilkkonut joku muu jossain muualla ja työntänyt siihen eltaantuneseen pahvirasiaan, ja sitten joku sen kuljettanut ympäristön paskoen sinun kotiovelle? Jos olisit itse "tehnyt" eli pilkkonut ne ainekset lautaselle, olisit lihonut?