HILDUR sarja TVssä katsotteko?
Satu Rämöä TVssä. Onkohan mainoksia enemmän kuin filmiä.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Salaisena käänteenä on sarjassa savunahkojen eli mustien palvontamenot. Tulee myöhemmin.
Oletko Neuvostoliitosta kotoisin ?
Piti katsoa ensimmäinen jakso Ruudusta, mutta sarja onkin maksullisella puolella. En ehtinyt televisiosta katsomaan eilen.
Ensimmäinen jakso ei ihan pitänyt otteessaan. Jotenkin siinä tapahtui liikaa eikä kuitenkaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ja jotenkin todella kankeaa näyttelyä. Ehkä tuo kaikkien rallienglanti vaikuttaa siten että koko sarja tuntuu kankealta.
Ei millään lailla herättänyt mitään mielenkiintoa. Enkä aio katsoa toista jaksoa. Ainoa plussa koko sarjassa oli komeat maisemat.Itse Hildur on täysin epäuskottava papukaijan näköinen leuaton takatukkainen naispoliisi, pieni ja laiha "hyvä jätkä". Suomessa ei pääsisi läpi poliisikoulun hakukokeista. Panee säännöllisesti narkkia, eikä huomaa muka mitään. Luulin että islantilaiset naiset ovat hyvin kauniita ja älykkäitä blondeja amatsoneja.
Mutta itse Islanti on kyllä upea.
Joo, se kampaus vuosimallia 1981 vähän häiritsee itseänikin.
Vierailija kirjoitti:
Ankea, tylsä, hidas. Ei herätä mitään mielenkiintoa.
Rämön romaanissa on paljon tiiviimpi tunnelma kuin sarjassa. Aloituksesta puuttui mysteeri ja jännitys. Twin Peaksin aloitusjakso koukutti aikoinaan hetkessä.
Ei uppoa ei. Tylsää, hidasta, outoa kaikin puolin. Ankeaakin. Myös pääosan esittäjän look on erittäin luotaantyöntävä, miksihän näin.
Eka jakso takana, toinen puolessa välissä. Lämpenee, lämpenee... Ihan hyvä sarja. Tykkään Tilkasesta 😊👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankea, tylsä, hidas. Ei herätä mitään mielenkiintoa.
Rämön romaanissa on paljon tiiviimpi tunnelma kuin sarjassa. Aloituksesta puuttui mysteeri ja jännitys. Twin Peaksin aloitusjakso koukutti aikoinaan hetkessä.
Äläs nyt twin peaksia noin halvalla laita, kun puhut samassa asiayhteydessä hildurista.
Twin peaks kyllä koukutti heti, ja on hyvin rakennettu. Hildurissa oli jo kirjana ihan käsittämättömiä puutteita, ihmettelin miten kustantaja päästänyt läpi. Maisemat tosiaan parasta antia, vaikka kirjoitettuna jää nekin väljähtäneeksi. En meinannut maisemien takia sarjaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso. Huvittaa että suomalaisen täytyy matkia muita pohjoismaita, on muka hienompaa kun nimi on Hildur ja kieli ilmeisesti islanti, eikä Suomi ja nimenä vaikka Tarja.
Nimi kai se Hildur on?
Öö islantilainen missä nämä tapahtumatkin tapahtuu? Kirjalija itsekin asuu islannissa.No miksei ne voi tapahtua Suomessa?
No miksi olisi pitänyt?
Sarjasta 2 osaa katsottu. Taisi riittää.
Kirjoihin verrattuna tosi outo ja tylsä. Ja huonot näyttelijät.
Kirjat on pääosin hyviä.
Milloin se toinen osa tulee? Joku sanoi katsoneensa jo toisen osan?
Aika yleistä, että kirjasta tehty elokuva ei ole sen veroinen kuin itse ajattelisi. Muistan Okalinnut ja Kooman molemmat erilaisia kuin minun mielikuvitukseni oli kirjasta muodostanut.
Miten se Hildurin suhde siihen mieheen menee, jonka kanssa hän oli sänkykohtauksessa? Ja mitä se mies itseensä ruiskutti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ja jotenkin todella kankeaa näyttelyä. Ehkä tuo kaikkien rallienglanti vaikuttaa siten että koko sarja tuntuu kankealta.
Ei millään lailla herättänyt mitään mielenkiintoa. Enkä aio katsoa toista jaksoa. Ainoa plussa koko sarjassa oli komeat maisemat.Itse Hildur on täysin epäuskottava papukaijan näköinen leuaton takatukkainen naispoliisi, pieni ja laiha "hyvä jätkä". Suomessa ei pääsisi läpi poliisikoulun hakukokeista. Panee säännöllisesti narkkia, eikä huomaa muka mitään. Luulin että islantilaiset naiset ovat hyvin kauniita ja älykkäitä blondeja amatsoneja.
Mutta itse Islanti on kyllä upea.
Et ole Björkistä kuvaa nähnyt?Björkiä olen kuunnellut vuosia ja katsonut hänen elokuviaan. Ov
Björk on todella hyvä näyttelijä.
En katso, koska en jaksa katsoa edes niitä sarjoja joita haluaisin. Tämmöinen genre on alkanut maistua puulle muutenkin. Pidän kuitenkin peukkua kirjailijan uralle.
Eka jakso ei vakuuttanut toisin kuin esim. ruotsalainen totuus-sarja, jossa oli vähän samaa ideaa naispoliiseineen.
Tylsä, mutta katsotaan vielä toinen jakso.