Miksi käytät mieluummin yksityistä kuin julkista suun terveydenhuoltoa?
Julkisella puolella hinnat suorastaan halpoja kun yksityisen hammaslääkärin hintoihin vertaa. Työkaveri kävi yksityisellä tarkastuksessa + röntgenkuvat. 150e!!!
Kommentit (32)
Mulla on niin paha hammaslääkäripelko, että en vain pysty elämään jos tiedän, että se aika on tulossa joskus viikkojen tai kuukausien päästä. Yksityiselle voi päästä jopa samana päivänä ja juuri silloin kun olo tuntuu sen verran rohkealta että pystyy.
Hinnat toki on korkeat, mutta säästään sitten muualta ettei tarvitse sen jännityksen kanssa olla.
Käyttäisin yksityistä, jos olisi varaa. Julkiselle jonotin hammaslääkärille 3 kk ja suuhygienistille toiset 3 kk. Onneksi yksi kerta kummassakin riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta lähti paikka hampaasta tammikuussa, ensimmäinen vapaa aika kunnalliselle oli syyskuun puolivälissä. Ei kai kukaan ala paikkaamattoman reijän kanssa odottelemaan melkein vuotta.
Soita uudelleen ja valitat särkyä siinä.
Ei auta. Jos olet jo kerran soittanut asiasta, et saa päivystysaikaa. Ja jos saisit, tulisi pelkkä tilapäinen paikkaus ja neuvo varata aika, jonka sitten saisi syyskuulle.
Olen pienituloinen, mutta oma hyvä hammaslääkäri ollut jo vuosia. Yksityinen, kyllä. Se on melkein elämäni ainoa luksus.
Koska yksityiselle pääsen silloin kun haluan tai tarve on. Maksan käynnit työnantajan myöntämällä ePassilla, ei mene omista rahoista.
Julkiselle pitää olla joku taikuri että sinne pääsee. Tai kouluikäinen lapsi. Ne vissiin pääsee? Ainakin ala-asteella.
Palveluseteli systeemi toimi helsingissä kyllä ihan ok sen helppouden osalta. Mutta vaati silti kummallisen mutkan ensin julkisen ajanvarauksen kautta saada se seteli.
Kela maksaa minun hammaslääkärit, joten ihan sama kumpaa käytän.
Hammaslääkärin valitsemisen mahdollisuus on pääsyy. Hammashoitajat hieman vaihtelevat, mutta koska kyseessä on myös lapsia ja pelkopotilaita hoitava hammaslääkäri, eivät hänen työparinsakaan ole olleet mitenkään hankalia.
Itse kokoomuslaisena olen tyytyväinen ettei käyhällä ole varaa yksityiseen hammashuoltoon. Siinä tulee sen olo että on saanut jotain hyödyllistä aikaan elämässään, kun itse pääsee laatuhoitoon ja muut ei
Minulla reikiintyy hampaat helposti ja monesti on tullut isoja ongelmia, esim. juurihoidon tarvetta tai on pitänyt jopa poistaa hammas ja laittaa implantti tilalle. Ajattelen että on parempi käydä yksityisellä kerran vuodessa niin siellä saadaan tilanne tarkastettua ennen kuin tulee mitään isompaa vaivaa. En tiedä mitä julkisella puolella sanoisivat jos ehdottaisin tämmöistä. Tällä hetkellä on töitä ja varaa tähän.
Käyn yksityisellä, koska sieltä saa ajan nopeasti.
Miksi pitäisi valehdella saadakseen hoitoa?