En vain tajua metsästystä harrastuksena
Kuinka jollekin voi tulla onnellinen mieli siitä, että saa tappaa kauniin, elävän luontokappaleen? Jos metsässä tykkää liikkua, niin ymmärrän kyllä patikoinnin ja luontokuvaamisen, mutta se, että on halu murhata elävä olento, on kyllä sairasta.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että et syö lihaa.
Ruuaksi pyydystäminen on eri asia. Mutta huvikseen tappaminen ei mene ymmärrykseen.
Miksi ajattelet, että metsästäjät tappavat juuri huvikseen? Että just se tappaminen on se, joka innostaa?
Koska tappaminen on olennainen osa metsästämistä. Muutenhan tuo olisi vain eläinten ja luonnon tutkailua.
"Koska tappaminen on olennainen osa metsästämistä. Muutenhan tuo olisi vain eläinten ja luonnon tutkailua. "
Kysymys liittyi kommenttiin, jossa kerrottiin, että ruuaksi pyydystäminen on ok, mutta huvikseen tappaminen ei. On suotavaa tappaa se eläin ennen ruuaksi käyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä, koska et halua ymmärtää. Jos haluaisit ymmärtää, kuuntelisit niitä ihmisiä, jotka metsästävät, ja yrittäisit heidän kertomansa pohjalta ymmärtää asian.
Sama kuin kuuntelisi sarjamurhaajan höpinöitä, koska eihän metsästäjä eroa murhaajasta. Onhan murhaajallakin joku sepite sille, miksi haluaa ja täytyy murhata, mutta todellako jäämme sellaista kuuntelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä, koska et halua ymmärtää. Jos haluaisit ymmärtää, kuuntelisit niitä ihmisiä, jotka metsästävät, ja yrittäisit heidän kertomansa pohjalta ymmärtää asian.
Sama kuin kuuntelisi sarjamurhaajan höpinöitä, koska eihän metsästäjä eroa murhaajasta. Onhan murhaajallakin joku sepite sille, miksi haluaa ja täytyy murhata, mutta todellako jäämme sellaista kuuntelemaan?
Niin, ihminen on tappanut eläimiä ruuakseen vain koko historiansa ajan. Ihan sama kuin sarjamurhaaminen. Varmasti paheksut myös petoeläimiä.
Mutta siis joo, minä olen kuunnellut myös sarjamurhaajien löpinöitä. Mua kun kiinnostaa ymmärtää sellaisiakin ihmisiä, siis että miksi he toimivat niin kuin toimivat.
Ei kannata yleistää. Itse metsästän nimenomaan ruoan ja luonnon näkökulmasta. Toki osa metsästäjistä metsästää riistanhoidollisista syistä esim. supikoiria ja kettuja taaten siten lihaa tuottaville eläimille paremman kannan.
Ymmärrän tuonkin perusteen, mutta ajattelen kuitenkin, että luonto kyllä tietää parhaiten miten eläinkannat muovautuu. Siksipä itse harrastan metsästystä ruoanhankinnan kannalta.
Ruuan hankintaa ja sotilaallisten taitojen (ampumatarkkuus) ylläpito.
Käydään säännöllisesti radalla ampumassa, jotta sitten kun riista on jyvälää, niin ei tulisi huonoja laukauksia.
Riistan tilalla voi joskus olla myös itänaapuri.
Suuret Valkoiset metsästäjät ovat muuttaneet verenhimonsa " riistanhoidolliseksi harrastukseksi. "
Metsästys on vähän niin kuin kaupassa käynti. Mennään metsästämään ja tuodaan lihaa pakkaseen. Sitten kun on ruoka-aika niin syödään.
Onhan tuo melkoisen juntti harrastus. SIis harrastaa eläinten ampumista. Jessus.
Mikään ei ole myöskään epäseksikkäämpää, kuin nainen hirvijahdissa. Yleisesti ottaen kyllä tuossa hiukan homoeroottinen viba on kun miehet kokoontuvat ja leikkivät miehekkäitä.
Aika hauska näkökulma harrastusten valintaan. Yleensä harrastetaan niitä asioita mistä nauttii ja saa virtaa, mutta enpä ole ennen kuullut kenenkään arvioivan muiden harrastusta sen perusteella miten "epäseksikästä" jokin on tai miten "homoeroottista" miesvaltainen harrastus on :D
Voihan sitä toki kaikkea omaa tekemistä arvioida sen pohjalta, mitä joku voi siitä ajatella, mutta silloin kannattaa kyllä pysytellä kotona. Mitähän joku muuten siitä kotona istumisesta saattaisi ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo melkoisen juntti harrastus. SIis harrastaa eläinten ampumista. Jessus.
Mikään ei ole myöskään epäseksikkäämpää, kuin nainen hirvijahdissa. Yleisesti ottaen kyllä tuossa hiukan homoeroottinen viba on kun miehet kokoontuvat ja leikkivät miehekkäitä.
Musta on hassua, että sä leimaat toiset juntiksi yrittämättäkään ymmärtää, mistä asiassa on kyse. Sivistys on sitä, että pystyy ymmärtämään niitäkin asioita, jotka eivät resonoi. Lisäksi tuo homottelu: kun mä olin nuori ysärillä, oli ihan normaalia haukkua homoksi, jos piti jotakuta typeränä. Nykyään se ei ole ok. Homoseksuaalisuus on seksuaalis-romanttista kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan ja ainakin minulle neutraali asia. Ei sellainen, että jos en tykkää jostain asiasta, leimaan sen harrastajat homoiksi.
On ihan normaalia, että miehet tekevät asioita yhdessä. On ihan normaalia, että naiset tekevät asioita yhdessä. Ja vielä sellainen juttu, että se nainen ei sinne hirviporukkaan mene näyttääkseen seksikkäältä sun silmissä.
Metsästys nyt kuitenkin pitänyt nyt melko vakaana tilanteen ja kun metsästys jäisi pois niin tilanne alkaisi jo nopeasti eskakoitua pahaksi joidenkin lajien kohdalla vapaasti mellastaessa.
Tunnen metsästäjiä jotka metsästävät vain omiksi tarpeiksi. Minä en taas ymmärrä frisbeegolf harrastajia
Itse en näe metsästystä minkäänlaisena hupina, kyseessä on enemmänkin tapa hankkia itse ruokaa. Itse, kun kaadat hirven tai ammut sorsan, niin saat takuulla tuoretta lihaa. Sama pätee kaiken riistan metsästämiseen. Sitä on tehty aina ja tullaan varmasti aina tekemäänkin.
Joo, metsästänkin vain rumia elukoita, en kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuaksi pyydystäminen on eri asia. Mutta huvikseen tappaminen ei mene ymmärrykseen.
Miksi ajattelet, että metsästäjät tappavat juuri huvikseen? Että just se tappaminen on se, joka innostaa?
Koska tappaminen on olennainen osa metsästämistä. Muutenhan tuo olisi vain eläinten ja luonnon tutkailua.
Ei sitä sun lihapalaa elukasta saa muuta kuin tappamalla se elukka.
Vai raateletko elävältä.
Ja oikeuttaako sun lihansyöntihalu tappamisen muttei esim, vieraslajien tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sua kiihottaa tuo homoerotiikka.
Oletko kaapissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vem är det som nu plötsligt dödar för nöjes skull? Du kunde genast i rubriken ha skrivit "Jag begriper inte sådana som dödar för nöjets skull".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Att dra jägare, kannibaler och massmördare över samma kam är väl gjort. Få är så snurriga att de lyckas med det. Har du svampar kvar från sommaren?