Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä tappaa minut

Vierailija
25.01.2026 |

Onko mitään ideoita tähän tilanteeseen? Työelämä on niin uuvuttavaa. Teen töitä ma-pe ja oon kaikki työpäivät aivan lopen uupunut enkä jaksa tehdä mitään muuta kun käydä pinnistelemässä sen vuoron. Viikonloppu menee sängyssä maatessa tai muuta todella rentoa tekemistä tehdessä koska olen niin uupunut työviikosta.

eniten harmittaa se, että koko elämä valuu sormien välistä hukkaan etenkin kun vuodessa on vain kusiset neljä viikkoa vapaata. Tähän täytyy keksiä jokin ratkaisu koska en koe elämän olevan edes lainkaan elämisen arvoista. Ehkä ton työarjen jaksas just ja just jos ois ees vaikka koko kesä vapaata tms koska oikeesti haluisin nauttia kesästä ja ihmisistä. Nyt tuntuu et oon pelkkä raato ja tuomittu elää tällästä elämää. Nautin esim ulkomaan matkailusta aivan kamalasti enkä pääse käymään siellä koskaan koska on töitä. En tee edes töistä saamillani rahoilla mitään koska mulla ei oo aikaa käyttää rahaa mihinkään. Toki asuminen jne mutta en mihinkään mukavaan joten koen olevani nurkkaan ahdettu.

En kaipaa vastauksena sellaista se on tms. Haluaisin vastauksia joilla päästä ulos tilanteesta onko edes sellaista tai jotain mikä helpottas tätä elämää. 

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella työpaikalla on nykyään näitä uupujia, jotka eivät jaksa. Ihan sama, mitä taikatemppuja, muutoksia tai muita tehdään. Loppuporukka sitten voi ihan hyvin ja ihmettelee, että miten ihmeessä normaali elämä ja työ voi olla niin kovin rankkaa. 

Vierailija
62/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kuormittuminen viittaa neurokirjoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet huonossa työpaikassa. Nyt uutta työpaikkaa hakemaan. Olen itse kokenut viittä vaille työuupumuksen, missä kuitenkin tajusin ongelmani olevan pomoni. Eipä ole muualla jaksamisen ongelmia ollut, kun vaihdoin muualle. Työn hakeminen on vaikeaa, mutta vielä vaikeampaa on jatkaa nykyisessä.

Vierailija
64/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän samankaltainen tilanne kuin ap:lla. Irtisanouduin työstäni ja se kannatti. En ole katunut hetkeäkään. Enkä elänyt millään tuella päivääkään.

Ap; mieti, millaista elämäsi on 5 v kuluttua, jos vaan jatkat tota rataa? Entä millaista se voisi olla, jos irtisanoutuisit? Mikä on pahinta mitä siitä vois seurata ja kuinka todennäköistä se olisi?

Mä oon niin tyytyväinen omaan päätökseeni että toivon että ap uskaltaa tehdä saman, jos sitä haluaa. Tsemppiä!

saanko kysyä että miten pystyt elättää itses sitten kun et oo käyttäny tukia? Kiitos tsemppaavasta viestistä💗

Olen sen verran hyväpalkkaisella alalla, että säästöni riittävät siihen. Lisäksi pakolliset menoni ovat pienet. Tällä alalla on kyllä töitä jos haluaa, mutta toistaiseksi pohdin mitä oikeasti haluan tehdä ja siinä samalla teen toista mielenkiintoista työtä, josta tosin palkkaa ei käytännössä makseta. Mut mä oon oppinut, että raha ei korvaa elämänlaatua eikä elämänlaatua voi suoraan rahalla ostaa. Mut tottakai rahasta on ihan hirveästi apua ja se tuo turvaa ja tällaisen eräänlaisen itsemääräämisoikeuden ja vapauden. Mut jos oisin tilanteessa ettei mulla oiskaan rahaa niin mieluummin irtisanoutuisin työstä joka hitaasti tappaa mut ja vie kaiken elämänilon kuin jatkaisin siellä. Se ei oo sen arvoista.

💓

Vierailija
65/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata työterveydestä aika työ valmentajalle. Monella on ihan perus työn tekemisen taidot ja organisointi hukassa. Esim. Meillä yhdelle tuli ihan uutena ajatuksena tuolta se, että hän kirjaa jo palaverin aikana sovitut dedikset ylös kalenteriin, ylipäätään alkaa tehdä projekteista to do-listoja alussa ja ottaa käyttöön toistuvien asioiden rutiinit tyyliin joka ma hoitaa ensin matkalaskut. Me muut oltiin ihan huuli pyöreenä, että nämähän ovat ihan normaaleja asioita, jolla tavalla hommia hoidetaan. Kaikille ei nykyään ole. 

Vierailija
66/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi kohtalotoveri. Joku ehdotti liikuntaa. Minä kävin koko kevät/kesä/syksy lenkillä joka päivä melkein ja se ei auttanut uupumukseen mitenkään. Saattaa piristää hetken, mutta se pohjaton uupumus ja väsymys ei poistu.  Olen ollut eri työpaikoissa ja samalla tavalla joka paikassa ajetaan ihminen loppuun. 

T. Nainen 38 v. 

Ja se työpaikan vaihtokin rasittaa, kun joka paikassa pitää opetella uudet ihmiset ja talon tavat. Minä olen palanut loppuun, kun olen tehnyt töitä milloin sinne, milloin tänne, kun ei vakipaikkaa mistään saa.

Ihan uskomattoman uuvuttavaa sen normityön lisäksi opetella aina kaikki koodit ja keltä saa mitäkin oikeuksia ja mihin aikaan ovet menee kiinni ja minne pitää soittaa missäkin tilanteessa ja Eijalle ei sitten saa sanoa hyvää huomenta ja tähän kohtaan ei saa laittaa takkia kun se on Jarmon paikka ja työ

Tämä oli kuin kuvaus omasta työstäni. Olen ollut puolisen vuotta ja aion irtisanoutua ensi viikolla. Olen saanut tehdä puolessa vuodessa varmaan yli sata atk - tukipyyntöä juuri tuollaisista asioista ja jos joskus ehdin varsinaiseen asiakastyöhön käsiksi, olen lähinnä yllättynyt. Atk - tukeen ei edes saa soittaa, kun pitää tehdä ns. Tiketti eli sähköinen palvelupyyntö ja niihin joskus vastataan 2 kuukautta myöhässä. Lisänä jo 2 yt - neuvottelukierrosta nyt puolessa vuodessa. Todella inhoan työpaikkaani ja aion ottaa sen 45 päivän karenssin vastaan. 

Vierailija
67/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa kuitenkin aina seksiä ja parisuhteen joten asiat on hyvin

Vierailija
68/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että teet töitä varakkailöe kapitalisteille. He eivät koskaan itse raataisi kymmeniä tuhansia tunteja vaan rahan takia. Kuitenkin kenelläkään ihmisillä ei ole paljon valtaa muuttaa asiaa.

Vierailija
69/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"omalla vapaa-ajalla illalla kotona lataat sitä työpuhelinta," 

Meillä muilla se puhelin latautuu ihan itsessään johdossa. Ja kyllä, ihan joka päivä tietenkin lataan ihan kotona työpuhelimen eikä tulisi mieleenkään ihmetellä asiaa. Onkohan porukka jotenkin vähän liian helpolla päässyt, jos kaikki nykyään koetaan kovin uuvuttavana? 

Toiset saavat työnantajalta puhelimen laturin ja toiset eivät saa. Toiset voivat laittaa verotukseen työhuonevähennyksen kotona tehdystä työstä ja toiset eivät. 

Vierailija
70/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, tuo on ihan normaalia. 

Miesten hormonitoiminta seuraa auringon kiertoa, kun taas naisten hormonitoiminta seuraa kuun kiertoa. Miehillä on 24 tunnin testosteronisykli, joka on huipussaan aamulla ja laskee päivän mittaan. Naisilla taas on 28 päivän hormonikierto, joka muuttuu kuun kierron mukaan. Miesten on luonnollisesti tarkoitus työskennellä ahkerasti aamulla ja lounaan tienoilla ja rentoutua myöhemmin päivällä. Naisten on luonnollisesti tarkoitus sovittaa toimintansa 28 päivän kiertonsa mukaan ja vaihdella toimintaansa laajasti päivästä toiseen. Yhdeksästä viiteen -työelämä on rakennettu miesten aurinkosyklin, ei naisten kuusyklin, mukaan.

Mitä sontaa tämä on :D Meinaatko että maaseudulla ennen teollistumista ja nykymuotoista työelämää naisten ei tarvinnut mennä lypsylle joka aamu vaan ainoastaan silloin tällöin pitkin kuukautta? Metsästäjä-keräilijäkulttuurissa saattoi jättää lapset hoitamatta ja juosta seeprojen perässä jos oli pahat pms-oireet? Nyt joku roti tähän touhuun :D

Vierailija
71/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti tuntuu tuolta, niin oletko miettinyt, että olet ihan väärässä työssä? Normaalia työelämää kyllä jaksaa ilman sairauksia, jos muu elämä on kunnossa. 

Kyllä mikä tahansa työ ottaa koville jos sitä tekee tuhansia tunteja varsinkin jos ei ole lomia melkein ollenkaan.

Vierailija
72/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei ole tarkoitus kurinalaisesti noudattaa päivittäisiä rutiineja, koska naisen hormonikiertoa ei ole luotu siihen. Mutta yhteiskunta opettaa meitä olemaan kiinnittämättä huomiota tähän, ja naisten on tukahdutettava se, mitä sisällämme tapahtuu.

Eli ette ole sopivia työelämään, ette mielestänne myöskään perhe-elämään, mihin sitten? 

Nimenomaan naisilla on luonnostaan hoivavietti ja soveltuvat siksi täydellisesti perhe-elämään. Naiset ovat luonnostaan ensisijaisia kodinhoitajia. Mutta ongelma syntyy, kun naiset menevät työelämään, he huomaavat tekevänsä kahta kokopäivätyötä ja olevansa uupuneita ja onnettomia. Lopulta naiset päättävät olla hankkimatta lapsia ollenkaan. 

Vain nainen voi tehdä talosta kodin, mies ei voi tehdä niin. Miehet eivät ole hyviä siinä. Naiset ovat naisia, miehet ovat miehiä. Olemme molemmat hyviä tietyissä asioissa. Yhdessä olemme vahvoja. Kun meidän molempien on tehtävä molemmat osat, se on vain resepti kaaokseen. 

En tiedä, mistä tässä 50-50-hölynpölyssä on kyse. Minä uskon 100-100:aan. Mies tekee 100 % parhaansa, ja nainen 100 % parhaansa. 

Entä mitä biologia sanoo? Kun mies elättää, hänen testosteroninsa nousee ja hän tuntee itsensä tarpeelliseksi. Kun nainen osallistuu elättämiseen, hänen kortisolinsa nousee. Nainen tuntee painetta selviytyä, ja menettää kunnioituksensa miestään kohtaan. Ja kun nainen osallistuu kulujen maksamiseen, miehen testosteroni laskee ja hän tuntee itsensä korvattavaksi. Silloin vetovoima ja rakkaus alkaa kuolla. 

Vierailija
73/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosia ollut tuota, oon repinyt itseäni fyysisesti pahasti, eläkekartoitus silti tosi tosi pieni, raatanut henkihieveriin ja silti palkkioksi eläke hikiset alle 400 e... 

Vierailija
74/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"omalla vapaa-ajalla illalla kotona lataat sitä työpuhelinta," 

Meillä muilla se puhelin latautuu ihan itsessään johdossa. Ja kyllä, ihan joka päivä tietenkin lataan ihan kotona työpuhelimen eikä tulisi mieleenkään ihmetellä asiaa. Onkohan porukka jotenkin vähän liian helpolla päässyt, jos kaikki nykyään koetaan kovin uuvuttavana? 

Toiset saavat työnantajalta puhelimen laturin ja toiset eivät saa. Toiset voivat laittaa verotukseen työhuonevähennyksen kotona tehdystä työstä ja toiset eivät. 

Miten tuo asiaan kuuluu? Eiköhän jokaisella löydy kotoa laturi, mihin sen puhelimen laittaa. Kerran meillä töissä jollain kaatui kahvia pöytäliinalle messuilla. Yksi torvi teki asiasta valtavan ongelman ja käytti aikaa pohtiakseen miten liinan saa puhtaaksi, kunnes kollega vaan rauhassa otti liinan ja sanoi pesevänsä kotona. Joillekin vaan yksinkertaiset asiat ovat kovin vaikeita. 

Vierailija
75/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnis.

Vierailija
76/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti tuntuu tuolta, niin oletko miettinyt, että olet ihan väärässä työssä? Normaalia työelämää kyllä jaksaa ilman sairauksia, jos muu elämä on kunnossa. 

Kyllä mikä tahansa työ ottaa koville jos sitä tekee tuhansia tunteja varsinkin jos ei ole lomia melkein ollenkaan.

Totta kai työn kuuluukin rasittaa, mutta normaaleilla työajoilla kyllä vapaa-ajalla on virtaa muuhunkin kuin vaan lojumiseen. Peliin katsomisen paikka ja työn vaihdos, jos näin ei ole. 

Vierailija
77/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsi on vääränlaista tai liian vaativaa sinulle. Vaihda helpompaan hommaan, jossa on pidemmät lomat. 

Vierailija
78/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo asiaan kuuluu? Eiköhän jokaisella löydy kotoa laturi, mihin sen puhelimen laittaa. Kerran meillä töissä jollain kaatui kahvia pöytäliinalle messuilla. Yksi torvi teki asiasta valtavan ongelman ja käytti aikaa pohtiakseen miten liinan saa puhta

Älä nyt ala jankata jostain puhelimesta. Se tuskin oli tuossa asiassa se olennaisin pointti. Meillä ei ainakaan talon puhelimia saa ottaa kotiin ja ne on sellaista mallia muutenkin, että ei mulla ainakaan olisi sopivaa laturia. Monissa töissä työvuoron alussa otetaan päivystyspuhelin mukaan ja sillä mennään. En usko kuitenkaan että se yksin tekee kenenkään työstä mahdotonta. Kyse on kokonaisuudesta, kun työnteko on käytännössä tehty mahdottomaksi erilaisilla käytännöillä ja ohjeilla.

Vierailija
79/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että teet töitä varakkailöe kapitalisteille. He eivät koskaan itse raataisi kymmeniä tuhansia tunteja vaan rahan takia. Kuitenkin kenelläkään ihmisillä ei ole paljon valtaa muuttaa asiaa.

Julkisella puolella on iso osa porukasta töissä. He tekevät hommia, jotta ylipäätään yhteiskunta pyörisi. 

Vierailija
80/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsi tai lapsia. Saat taukoa työelämästä, kyn jäät vanhempainvapaille. Tokis sitten olet ehkä uupunut ihan muusta syystä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi