Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä tappaa minut

Vierailija
25.01.2026 |

Onko mitään ideoita tähän tilanteeseen? Työelämä on niin uuvuttavaa. Teen töitä ma-pe ja oon kaikki työpäivät aivan lopen uupunut enkä jaksa tehdä mitään muuta kun käydä pinnistelemässä sen vuoron. Viikonloppu menee sängyssä maatessa tai muuta todella rentoa tekemistä tehdessä koska olen niin uupunut työviikosta.

eniten harmittaa se, että koko elämä valuu sormien välistä hukkaan etenkin kun vuodessa on vain kusiset neljä viikkoa vapaata. Tähän täytyy keksiä jokin ratkaisu koska en koe elämän olevan edes lainkaan elämisen arvoista. Ehkä ton työarjen jaksas just ja just jos ois ees vaikka koko kesä vapaata tms koska oikeesti haluisin nauttia kesästä ja ihmisistä. Nyt tuntuu et oon pelkkä raato ja tuomittu elää tällästä elämää. Nautin esim ulkomaan matkailusta aivan kamalasti enkä pääse käymään siellä koskaan koska on töitä. En tee edes töistä saamillani rahoilla mitään koska mulla ei oo aikaa käyttää rahaa mihinkään. Toki asuminen jne mutta en mihinkään mukavaan joten koen olevani nurkkaan ahdettu.

En kaipaa vastauksena sellaista se on tms. Haluaisin vastauksia joilla päästä ulos tilanteesta onko edes sellaista tai jotain mikä helpottas tätä elämää. 

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää työttömäksi kuten minä. Olin 17 vuotta töissä ja pari viimeistä vuotta tuntui että kuolen olin aina väsynyt. Otin loparit sitten enkä ole enää ollut väsynyt.

Vierailija
42/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan liikuntaa ja olen normaalipainoinen. Syön terveellisesti 95prosenttia ajasta. Ei sillä ole sen suurempaa vaikutusta. En tiedä vaikuttaako tähän myös se että minulla on adhd ja täten kulun loppuun paljon nopeammin kuin "normi ihminen".

onko kellään kokemusta auttaisiko yrittäjyys? Saisi itse päättää työnkuvan,työajat ja kauan pitää lomaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää työttömäksi kuten minä. Olin 17 vuotta töissä ja pari viimeistä vuotta tuntui että kuolen olin aina väsynyt. Otin loparit sitten enkä ole enää ollut väsynyt.

miten sulla on sitten raha tehä mitään? 

Vierailija
44/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla huomannut että etenkin nuoret naiset on niin huonossa fyysisessä kunnossa, että kuormittuvat jo senkin takia todella paljon.

Talipalloja ovat nykynaiset, ja se on vain seurausta mielisairaasta demarifemakoinnista, johon mukaan kiilusilmäiset demarifemakot on saaneet villittyä heikkoluontoiset naiset.

Jankuti jankuti, autistivammainen. 

Jankuti jankuti, eikö teille kuolaaville suuhengittäjille siellä demareiden puoluetoimistolla muuta ennakkotekstejä osata "argumenteiksi" antaa?! Teiltähän itseltä on jyrkästi kielletty ajattelu ja käsky on vain toimia annettujen ohjeiden ja tekstien mukaan. Eipä sillä että teillä edes aivokapasiteettia olisi mihinkään omatoimiseen ajatteluun. Juuri siksihän te siellä istutte naputtamassa ideologien teille valmiiksi antamia tekstejä. 

Vierailija
45/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen auta mitkään liikunnat tai sairauslomat.  Ainoa keino on työelämäkulttuurin korjaaminen ja kauttaaltaan lyhyempiin työaikoihin siirtyminen. 

Valtaosa kykenee ihan normaalisti työntekoon. Jos sama ihminen paikasta riippumatta uupuu jatkuvasti, niin kyllä silloin syy löytyy siitä ihmisestä itsestä. Jos uimataidoton hukkuu, niin ei silloin aleta niitä uumataitoisi lisäopettamaan, vaan keskitytään niin uimataidottomiin. 

Vierailija
46/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten sulla on sitten raha tehä mitään? 

Kyllä rahaa on säästöjä ja äidin perintö.

Vierailija
47/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samankaltainen tilanne kuin ap:lla. Irtisanouduin työstäni ja se kannatti. En ole katunut hetkeäkään. Enkä elänyt millään tuella päivääkään.

Ap; mieti, millaista elämäsi on 5 v kuluttua, jos vaan jatkat tota rataa? Entä millaista se voisi olla, jos irtisanoutuisit? Mikä on pahinta mitä siitä vois seurata ja kuinka todennäköistä se olisi?

Mä oon niin tyytyväinen omaan päätökseeni että toivon että ap uskaltaa tehdä saman, jos sitä haluaa. Tsemppiä!

Vierailija
48/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi kohtalotoveri. Joku ehdotti liikuntaa. Minä kävin koko kevät/kesä/syksy lenkillä joka päivä melkein ja se ei auttanut uupumukseen mitenkään. Saattaa piristää hetken, mutta se pohjaton uupumus ja väsymys ei poistu.  Olen ollut eri työpaikoissa ja samalla tavalla joka paikassa ajetaan ihminen loppuun. 

T. Nainen 38 v. 

Ja se työpaikan vaihtokin rasittaa, kun joka paikassa pitää opetella uudet ihmiset ja talon tavat. Minä olen palanut loppuun, kun olen tehnyt töitä milloin sinne, milloin tänne, kun ei vakipaikkaa mistään saa.

Ihan uskomattoman uuvuttavaa sen normityön lisäksi opetella aina kaikki koodit ja keltä saa mitäkin oikeuksia ja mihin aikaan ovet menee kiinni ja minne pitää soittaa missäkin tilanteessa ja Eijalle ei sitten saa sanoa hyvää huomenta ja tähän kohtaan ei saa laittaa takkia kun se on Jarmon paikka ja työtunnit pitää ilmoittaa aina joka kuun 20 päivä viimeistään paitsi jos kuussa on 28 tai 30 päivää, jolloin tunnit pitää ilmoittaa viimeistään parittoman viikon keskiviikkona kello 14.30:een mennessä tai jäät ilman palkkaa. Palkkahallintoon ei saa lähettää verokorttia vaan se pitää itse tallentaa pilvipalveluun sinne ja tänne tai muuten menee 60 % palkkaa ja esimies on paikalla vain puolenkuun aikaan klo 13.11-13.39 ja jos et silloin tavoita häntä niin et voi kysyä ylitöistä ja tämä kulkulätkä käy vain tähän oveen ja jos tästä joudut menemään sinun pitää soittaa vartiointiliikkeeseen jonka numero on työpuhelimessa jonka saat ottaa työvuorosi ajaksi tämän lokeron vasemmalta puolelta. Laturia säilytetään Helenan huoneen pöytälaatikossa josta sen saa käydä hakemassa ma, ke ja pe klo 10-13 ja ti, to klo 8-11 tai muuten olet ilman tai tuot oman jne. jne. jne. Kirjallisia ohjeita ei tietenkään ole missään ja enin kapasiteetti menee justiin älyttömien sääntöjen muistamiseen ja kirjaamiseen sen sijaan että saisi tehdä sitä varsinaista työtä jonka osuus kaikesta härväämisestä on noin 3 %.

Vierailija
49/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- neuvottele osa-aikainen soppari esim. 30h viikko

- laita ruokavaliosi kuntoon, tuollainen väsymys ei ole normaalia oli työssä tai ei

- ota loparit ja ala työttömäksi

Jos sinulla ei ole pankkilainaa niin voit helposti elellä aina jopa 5v tuilla. Ongelmat alkavat vasta kun pitäisi tehdä suuria hankintoja

Vierailija
50/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan liikuntaa ja olen normaalipainoinen. Syön terveellisesti 95prosenttia ajasta. Ei sillä ole sen suurempaa vaikutusta. En tiedä vaikuttaako tähän myös se että minulla on adhd ja täten kulun loppuun paljon nopeammin kuin "normi ihminen".

onko kellään kokemusta auttaisiko yrittäjyys? Saisi itse päättää työnkuvan,työajat ja kauan pitää lomaa... 

Ihanko oikeasti kuvittelet, että ihmiselle, joka uupuu paikasta riippumatta, sopisi yrittäjyys? Jos omat itsensä johtamisen taidot ja resilienssi ovat heikot, niin yrittäjyys nyt on viimeinen asia, joka sopii.. 

Vierailija
51/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu osaamisestasi ja oletko hyvä myymään itseäsi. Omasta mielestäni ammatinharjoittajuus ja yrittäjyys ovat vaativampia "uria" kuin oikeastaan mikään työ. Erittäin itsenäistä toimintaa

Vierailija
52/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen auta mitkään liikunnat tai sairauslomat.  Ainoa keino on työelämäkulttuurin korjaaminen ja kauttaaltaan lyhyempiin työaikoihin siirtyminen. 

Se ei meille käy!

t. Kokoomus

Vierailija
53/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän samankaltainen tilanne kuin ap:lla. Irtisanouduin työstäni ja se kannatti. En ole katunut hetkeäkään. Enkä elänyt millään tuella päivääkään.

Ap; mieti, millaista elämäsi on 5 v kuluttua, jos vaan jatkat tota rataa? Entä millaista se voisi olla, jos irtisanoutuisit? Mikä on pahinta mitä siitä vois seurata ja kuinka todennäköistä se olisi?

Mä oon niin tyytyväinen omaan päätökseeni että toivon että ap uskaltaa tehdä saman, jos sitä haluaa. Tsemppiä!

saanko kysyä että miten pystyt elättää itses sitten kun et oo käyttäny tukia? Kiitos tsemppaavasta viestistä💗

Vierailija
54/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syyhän tuohon on oltava että se työ on noin uuuvuttavaa? Ehkä asiasta kannattaisi mainita esimiehelle, että et meinaa jaksaa enää? Luulisin että häntä asia varmaan kiinnostaa enemmän kuin meitä täällä. Tähän on ihan mahdonta sanoa mitään muuta, kun ei tekstisi anna mitään muuta tietoa kuin sen että olet loppuun palamassa.

Vierailija
55/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa sellaiseen, jossa paremmat lomat ja liukumat käytössä. Myös vähemmän vastuuta ja helpompi työ, niin jaksat paremmin. Ja ruokavalio, liikunta ja uni kuntoon, lisänä kulttuuri ja muut kiinnostava tekeminen. Riikaan ja moneen muuhun kaupunkiin ehtii ihan viikonlopussakin käymään. 

Vierailija
56/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin hyvin kuin osaan ja jaksan, tiedän kyllä rajani ja niiden yli en mene, jos työnantajalle ei riitä niin antakoot kenkää. Tähän asti on vielä rittänyt.

Vierailija
57/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan uskomattoman uuvuttavaa sen normityön lisäksi opetella aina kaikki koodit ja keltä saa mitäkin oikeuksia ja mihin aikaan ovet menee kiinni ja minne pitää soittaa missäkin tilanteessa ja Eijalle ei sitten saa sanoa hyvää huomenta ja tähän kohtaan ei saa laittaa takkia kun se on Jarmon paikka ja työtunnit pitää ilmoittaa aina joka kuun 20 päivä viimeistään paitsi jos kuussa on 28 tai 30 päivää, jolloin tunnit pitää ilmoittaa viimeistään parittoman viikon keskiviikkona kello 14.30:een mennessä tai jäät ilman palkkaa. Palkkahallintoon ei saa lähettää verokorttia vaan se pitää itse tallentaa pilvipalveluun sinne ja tänne tai muuten menee 60 % palkkaa ja esimies on paikalla vain puolenkuun aikaan klo 13.11-13.39 ja jos et silloin tavoita häntä niin et voi kysyä ylitöistä ja tämä kulkulätkä käy vain tähän oveen ja jos tästä joudut menemään sinun pitää soittaa vartiointiliikkeeseen jonka numero on työpuhelimessa jonka saat ottaa työvuorosi ajaksi tämän lokeron vasemmalta puolelta. Laturia säilytetään Helenan huoneen pöytälaatikossa josta sen saa käydä hakemassa ma, ke ja pe klo 10-13 ja ti, to klo 8-11 tai muuten olet ilman tai tuot oman jne. jne. jne. Kirjallisia ohjeita ei tietenkään ole missään ja enin kapasiteetti menee justiin älyttömien sääntöjen muistamiseen ja kirjaamiseen sen sijaan että saisi tehdä sitä varsinaista työtä jonka osuus kaikesta härväämisestä on noin 3 %."

Tämä oli kaikessa koomisuudessaan todellinen kuvaus omasta työstäni. Työni on jatkuvaa asiakaspalvelua ja sitten tuo kaikki säätäminen siinä samalla. Työnantaja lupaa kyllä kaiken tuen työntekijöille, mutta se tarkoittaa sitä, että omalla vapaa-ajalla illalla kotona lataat sitä työpuhelinta, kun töissä laturi ei ollutkaan "Helenan" pöytälaatikossa, soittelet toimimattomasta avaimesta johonkin avainfirmaan ja teet sähköistä ilmoitusta uhkatilanteesra ym.

Vierailija
58/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan rakenteita pitäisi muuttaa ja rajusti. 

Vierailija
59/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"omalla vapaa-ajalla illalla kotona lataat sitä työpuhelinta," 

Meillä muilla se puhelin latautuu ihan itsessään johdossa. Ja kyllä, ihan joka päivä tietenkin lataan ihan kotona työpuhelimen eikä tulisi mieleenkään ihmetellä asiaa. Onkohan porukka jotenkin vähän liian helpolla päässyt, jos kaikki nykyään koetaan kovin uuvuttavana? 

Vierailija
60/116 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei ole tarkoitus kurinalaisesti noudattaa päivittäisiä rutiineja, koska naisen hormonikiertoa ei ole luotu siihen. Mutta yhteiskunta opettaa meitä olemaan kiinnittämättä huomiota tähän, ja naisten on tukahdutettava se, mitä sisällämme tapahtuu.

Eli ette ole sopivia työelämään, ette mielestänne myöskään perhe-elämään, mihin sitten? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi