Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 63-vuotias mies liian vanha saamaan lapsen?

Vierailija
25.01.2026 |

Mitä mieltä olette?  Nyt  olisi hyvä tilaisuus. On hyvä puoliso, terveys  ja talous tosi hyvässä kunnossa. Puoliso paljon nuorempi (32v)? 

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan ok ikä. Kohta eläkkeellä ja jos on hyvä eläke, niin helppoa. Paljon aikaa lapselle. Ja äiti melo nuori, jos  on vähän yli 30v. 

Vierailija
22/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi. Itse hankin ensimmäisen lapseni vasta 60-vuotiaana. Vaimoni oli tuolloin 27-vuotias. Toisen sitten sain pari vuotta myöhemmin 62-vuotiaana. Nyt olen 65-vuotias, enkä usko, että enempää hankin. Mutta ihan hyvin tässä jakselen. Olen aina ollut hyväkuntoinen ja nuorekas ihminen. Kunhan selviän hengissä lasten täysi-ikäisyyteen asti, koen hoitaneeni tehtäväni. 

Kyllä tosi monet elää nykyään 85-90-vuotiaiksi ihan ok kunnossa. Eikö se Stunin isäkin oo jo reilusti yli 90v. Päästään hyvässä kunnossa ja muutenkin fyysisesti ok. Oli linnassakin. Ja lukuisat muutkin tavalliset ihmiset. Kun keski-ikäkin joku 80v niin tosi moni täytyy elää tuon yli.

Hassu esimerkki, ku Göran on saanu Alexin varmaan kolmikymppisenä. Mitä väliä sillä enää on missä kunnossa se on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli 50 v kun kuopus syntyi, eikä yhtäkään yötä jaksanut hoitaa vauvaa, vaikka toisin lupasi. 

Sä et tosiaankaan yli kuusilymppisenä jaksa mitään vauvaa hoitaa ja syöttää neljän tunnin välein 24/7 vastasyntynyttä ja sitten koliikkivauvaa ja myöhemmin hampaiden puhkeamisen yöhuutoja ja päiväkoti-ikäisenä niitä sairaan lapsen yövalvomisia

Vierailija
24/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullinen kohtalo lapselle jos isä on vanhus. Varmaan hävettääkin kaverien edessä ja kateus iskee kun muilla on toimintakuntoiset isät.

Vierailija
25/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko vanha, mutta esim. Esim julkisuudesta tutulla elokuvaohjaajalla Rennyllä kolme pikkulasta kohta ja on 67v. Johanna taitaa olla 32-33-vuotias. Parempi vanha hyvä isä kuin huono ja köyhä nuori isä. Monilla ei ole isää ollenkaan. Tai sitten on isä, mutta ei ikinä läsnä joko fyysisesti tai henkisesti. 

Nii nuo vanhat isät ei oo läsnä ku ne on jo väsyneitä

Vanhat?  Virkeämpiä varmasti 60-70 vuotiaat kun kolmekymppiset pulleat sohva perunat.  Niitä kyllä riittää.

Vierailija
26/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on liian vanha isäksi. Isoisäksi sen sijaan aivan loistavan ikäinen, jos on hyvässä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. 

Hassusti sanottu ku ei isoisällä oo mitään vastuita eikä ne osallistu lapsenhoitoon vaan niillä käydään vaan kyläs joskus viikonloppusin 

Just näin. Tosi monilla ei oo isoisää. Tai asuu kaukana, on huonokuntoinen tai ei vaan halua osallistua lasten elämään. Ei isoisä tosiaan lapsista ole vastuussa mitenkään. Vastuu on vanhemmilla aina. Jos pystyy, voi tarvittaessa auttaa. 

Vierailija
27/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 on entinen 40.

Vierailija
28/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi. Itse hankin ensimmäisen lapseni vasta 60-vuotiaana. Vaimoni oli tuolloin 27-vuotias. Toisen sitten sain pari vuotta myöhemmin 62-vuotiaana. Nyt olen 65-vuotias, enkä usko, että enempää hankin. Mutta ihan hyvin tässä jakselen. Olen aina ollut hyväkuntoinen ja nuorekas ihminen. Kunhan selviän hengissä lasten täysi-ikäisyyteen asti, koen hoitaneeni tehtäväni. 

Kyllä tosi monet elää nykyään 85-90-vuotiaiksi ihan ok kunnossa. Eikö se Stunin isäkin oo jo reilusti yli 90v. Päästään hyvässä kunnossa ja muutenkin fyysisesti ok. Oli linnassakin. Ja lukuisat muutkin tavalliset ihmiset. Kun keski-ikäkin joku 80v niin tosi moni täytyy elää tuon yli.

Minulla on suvussa paljon pitkäikäisyyttä. Olisin yllättynyt, jos en elä yli 90-vuotiaaksi. Mutta otetaan toki jokainen päivä kerrallaan. -sama

Vierailija
29/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu esimerkki, ku Göran on saanu Alexin varmaan kolmikymppisenä. Mitä väliä sillä enää on missä kunnossa se on

Tuo ei ollu jutun pointti. Vaan esimerkki hyväkuntoisesta yli 90-vuotiaasta. Tekee vielä töitäkin tuo Göran. Ihan lehdestä oon lukenu, en tunne.

Vierailija
30/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli 50 v kun kuopus syntyi, eikä yhtäkään yötä jaksanut hoitaa vauvaa, vaikka toisin lupasi. 

Sä et tosiaankaan yli kuusilymppisenä jaksa mitään vauvaa hoitaa ja syöttää neljän tunnin välein 24/7 vastasyntynyttä ja sitten koliikkivauvaa ja myöhemmin hampaiden puhkeamisen yöhuutoja ja päiväkoti-ikäisenä niitä sairaan lapsen yövalvomisia

Ei vissiin aikonut SUN miestä pyytääkkään. 

Vierailija
31/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvavuosi on yksi vuosi. Tuon nyt jaksaa vaikka päällään, jos kaksi vanhempaa. Eikä yösyöttöjä ole kuin muutama kuukausi.  Meillä on kaksi pientä lasta. Tosi helppoja vauvoja olivat. Yöt nukuttu parin kuukauden jälkeen syntymästä hyvin. 

Vierailija
32/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni häpeää vanhaa isää ja äitiä. Tuttavani tyttö valehteli koulussa vanhempiensa iän nuoremmaksi. Toisilla lapsilla oli hauskaa ja aihe pilkkaan.

Olen lukenut, että vanhat siemenet voivat aiheuttaa vamman, mutta tervekin lapsi voi syntyä. Jos lapselle on hyvä äiti, kaikki voi onnistua. Lapsen saaminen ei ole itsestään selvää, niinkuin tiedättekin. Onnea yritykseen.onhan yritys mukavaa.

Vierailija
33/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Mä sain 37-vuotiaana enkä jaksanu hoitaa sitä

Miten 37-vuotias voi tuommoinen romu olla?

sanopa muuta. Lapset kannattaa tehä 27-vuotiaana. Yli nelikymppisenä ei kannata enää 

Niin, viimeistään. 

Ennen lapsia tuli jo siinä 17v tienoilla, kuten on tarkoitettukin. Siinä iässä ihminen jaksaa. Raskaat maataloustyöt oli tehtävä, eikä ollut puhettakaan että toinen olisi voinut keskittyä vain lastenhoitoon, kun elo oli konkreettista raatamista. Rahaahan silloin ei ollut kellään, vain ainoastaan kaupunkien "herroilla", eli tekosyy vähävaraisuudesta ei mene läpi tällä kertaa. 

Vierailija
34/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Aatami oli 130-vuotias, kun hänen kolmas poikansa, Set, syntyi ja Abraham oli

100-vuotias, kun hänen poikansa Iisak syntyi. 

Vierailija
35/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siittäminen ehkä onnistuu, mutta Down-lapsen tai muun kehitysvamman todennäköisyys on huomattavasti suurempi kuin nuoremmilla. Lisäksi tuskin näkisit hänen kasvuaan täysi-ikäiseksi. Anna vaimosi tehdä lapsi jonkun hänen ikäisensä tai nuoremman kanssa. 

Niin. Tai sitten vaan eroaa. Melko huono diili vanhan ukon kannalta jäädä elättäjäksi katsomaan kun nuoret nai keskenään ja odottavat, että ukko kupsahtaa rahojen toivossa.

Vierailija
36/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommetteja. Ent. työkaveri sai muksun, "iltatähden".... vähän alle 40-vuotiaana. Vaimonsa kanssa naureskelleet, et sitten kun hän muuttaa kotoa pois, niin eläke odottaa jo ovella :)))

Mietin silloin tuota samaa, et "tekaisinko" jonkun mukavan naisen kanssa? - Tulin siihen tulokseen, et en, en jaksaisi millään sitä "teiniangstia", kapinointia kaikkea vastaan.

Ja että olinko itse? .... Mietin, et taisin kumminkin olla aika kiltti, ei mitään "kapinointia" eikä varsinkaan mitään rikollista (jos nyt ei omppuvarkautta lasketa ..... :))). Johtui siitä, et olin ne hölmöillyt tehnyt jo ennen murrosikää: onnistuin saamaan äidin itkemään .... sitähän mies ei voinut kestää.

Vierailija
37/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni häpeää vanhaa isää ja äitiä. Tuttavani tyttö valehteli koulussa vanhempiensa iän nuoremmaksi. Toisilla lapsilla oli hauskaa ja aihe pilkkaan.

Olen lukenut, että vanhat siemenet voivat aiheuttaa vamman, mutta tervekin lapsi voi syntyä. Jos lapselle on hyvä äiti, kaikki voi onnistua. Lapsen saaminen ei ole itsestään selvää, niinkuin tiedättekin. Onnea yritykseen.onhan yritys mukavaa.

Ei siellä koulussa vanhempien ikää kysytä. Ja ihmiset ovat ulkonäöltään niin erilaisia eri ikäisinä, että esimerkiksi  joku 30 v voi näyttää 50 v ja 50v paljon nuoremmalta. 
Ihan tutkittu juttu, että vanhempien, varakkaampien vanhempien lapset pärjäävät paremmin elämässä. Sosioekonominen asema, koulutus, elämänkokemus. Ja kertoohan se paremmasta terveydestä ja hyvistä geeneistä, jos on vanhempana terve ja kykenee lisääntymään.

Vierailija
38/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole liian vanha, jos on kiinnostusta olla läsnä , rakastava ja hoitava isä. 

Ei noi boomerit ole. 

Vierailija
39/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riitä isyydeksi, että on elossa. Pitää kyetä moneen  puuhaan. Kun lapsi huutaa,pitää kantaa edes takaisin ja joka kolmas askel pompata ilmaan.

Miksi äiti harkitsee lapselle noin vanhaa isää? Eikö hän vielä tiedä koko asiaa?

Vierailija
40/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hyvä, että noin 50-vuoden jälkeen ei  enää lisäännyttäisi, mutta aina on poikkeustilanteita. Puoliso voi olla paljon nuorempi, itse hyväkuntoinen ja paljon annettavaa jne. Nykyään ja ennenkin naisetkin saivat joskus jopa luomusti vauvan noin 50-vuotiaana. Toki äärimmäisen harvinaista. Mutta hyvin pienellä osalla kuukautiset loppuu vasta noin 60-vuotiaana.

Noin 50-vuotta tosiaan olisi hyvä ikäraja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi