Hiusöljyä käyttävät! Oletko huomannut hiusten muuttuvan?
Mulla hiukset tulleet ilmavemmaksi ja ei nyt tuuheammaksi, mutta jotenkin helpommin pysyy irti päänahasta. Tämä tuntuu järjenvastaiselta, kun oletin öljyn tekevän hiukset lättäniksi. Käytän öljyä tosi paljon ja siltikään mitään negatiivista en ole huomannut.
Kommentit (31)
Joskus on kommentoitu, että hiukset näyttivät hyväkuntoisen kiiltäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan muutaman tipan kuiviin hiuksiin.
Minkä merkin hiusöljyä käytätte? Millainen hiustyyppi? Miten laitatte hiusöljyä hiuksiin?
Usein näyttää liian rasvaiselta, vaikea laittaa tarpeeksi vähän.
Mä käytän sekä halpoja markettituotteita että kalliita. Oma toimva merkki on löydettävä itse. Mulla yksi kallis merkki teki hiuksista kovat, tosi oli enemmänkin korjaava kuin öljymäinen tuote.
Laitan joka päivä ehkä 3 kertaa latvoihin, pituuksiin ehkä kerran päivässä. Päänahkaan 1-2 kertaa viikossa. Hiukseni ovatkin todella todella kuivat.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän sekä halpoja markettituotteita että kalliita. Oma toimva merkki on löydettävä itse. Mulla yksi kallis merkki teki hiuksista kovat, tosi oli enemmänkin korjaava kuin öljymäinen tuote.
Laitan joka päivä ehkä 3 kertaa latvoihin, pituuksiin ehkä kerran päivässä. Päänahkaan 1-2 kertaa viikossa. Hiukseni ovatkin todella todella kuivat.
Sekä kalliit että halvat sisältävät pääosin silikonia ja öljyä on vain nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla sitten ei ole kuivat hiukset. Mun hiukset imee öljyä hirveet määrät eikä hetken päästä näytä yhtään siltä että olisi öljyä laitettu. Sun hiukset ei öljyä tarvi, eli turha tuhlata rahaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla sitten ei ole kuivat hiukset. Mun hiukset imee öljyä hirveet määrät eikä hetken päästä näytä yhtään siltä että olisi öljyä laitettu. Sun hiukset ei öljyä tarvi, eli turha tuhlata rahaa siihen.
Noi hiusöljyt on vähän kuin meikkiä, jolla saadaan hiukset näyttämään hyväkuntoisilta. Sun hiustenhoitotottumuksissa on jotain pielessä, jos tarvitset valtavan määrän "hiusöljyä", jotta saat hiuksiin kiiltoa.
Olen jo pidempään käyttänyt hiusöljyä (Kerastase huile blonde) ja kun aloitin, kampaaja jolla käyn (olin muualta ostanut hiusöljyn) huomasi hiusten kunnon muuttuneen parempaan.
Minulla on muuten oma väri päässä, n. 3kk välein värjään 'kestosävytteellä' hiuksia, mikä hieman sävyttää omaa väriä viileämmäksi.
Pesen joka päivä hiukset, ja hiusöljyä laitan muutaman kerran/vko (inan kosteisiin hiuksiin) annan imeytyä hetken --> kuivaan hiuksia 1-2 min föönillä ja suorista raudalla nopsaan. Joskus vielä tuon jälkeen levirä 1-2 tippaa käsiin ja 'sipaisen' päälimmäisiä hiuksia. Joskus satunnaisesti muulloinkin laitan kostesisiin/kuiviin hiuksiin ilman muuta 'lattamista'.
Joskus reissuun ostin matkakokoisena toisen merkin, se ei ollut yhtä hyvä, oikeastaan huono (hiukset ei näyttäneet hyviltä). Vaikka tuo on hinnakasa, pullo kestää n. vuoden, siihen nähden ok. Tuon ansioista kampaamokäynnit harventuneet, aiemman 3-4kertaa/vuosi 2-3kertaan/vuosi (harvemminkin voisin hiusten kunnon puolesta käydä, mutta en halua että hiukset menee paljoa n. lapaluiden alle, mittaa välillä lyhennettävä)
Aussiella on monta erilaista, kokeilussa pari. Kuiviin hapsottaviin latvoihin laitan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pidempään käyttänyt hiusöljyä (Kerastase huile blonde) ja kun aloitin, kampaaja jolla käyn (olin muualta ostanut hiusöljyn) huomasi hiusten kunnon muuttuneen parempaan.
Minulla on muuten oma väri päässä, n. 3kk välein värjään 'kestosävytteellä' hiuksia, mikä hieman sävyttää omaa väriä viileämmäksi.
Pesen joka päivä hiukset, ja hiusöljyä laitan muutaman kerran/vko (inan kosteisiin hiuksiin) annan imeytyä hetken --> kuivaan hiuksia 1-2 min föönillä ja suorista raudalla nopsaan. Joskus vielä tuon jälkeen levirä 1-2 tippaa käsiin ja 'sipaisen' päälimmäisiä hiuksia. Joskus satunnaisesti muulloinkin laitan kostesisiin/kuiviin hiuksiin ilman muuta 'lattamista'.
Joskus reissuun ostin matkakokoisena toisen merkin, se ei ollut yhtä hyvä, oikeastaan huono (hiukset ei näyttäneet hyviltä). Vaikka tuo on hinnakasa, pullo kestää n. vuoden, siihen nähden ok. Tuon ansioista kampaamokäynnit harventuneet, aiemman 3-4kertaa
Et kai käsittele suoristusraudalla kosteita hiuksia? Se on varmaan pahinta mitä hiuksille voi tehdä. Apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi hiusöljyt on vähän kuin meikkiä, jolla saadaan hiukset näyttämään hyväkuntoisilta. Sun hiustenhoitotottumuksissa on jotain pielessä, jos tarvitset valtavan määrän "hiusöljyä", jotta saat hiuksiin kiiltoa.
Kiiltoa en hae, vaan pois kuivuutta ja siinä auttanutkin ja sivutuotteena hiukset ei rasvoittuminen yhtä nopeasti kuin ennen ja ovat muhkeammat. Eli miksi en käyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä taas yksi "tietäjä". Silikonittomia hiusöljyjä löytyy paljon!
En noista tiedä (mies olen), mutta nuoruudessa olin "Rockabilly rebel", Suave'a ja Brylcrerm'iä käytettiin. Oli se nahistelu siitä, et kumpi on parempi? :))) Kaveri sanoi, et laitat vain puolet sitä ja toisen puolen vettä.
Lopetin sen jutun kokonaan: luin jostain, et hiukset lähtee 4-kymppisenä, jos niitä jatkuvasti käyttää. Toinen kaveri siihen: siihen on vielä vuosia. .... Tuumasin, et jos jo 40v.:na lähtee hiukset päästä, niin ....
....
Tuo oli minun valinta. Nyt (60v.). ne ovat harmaantuneet ja harvenneet - lähtö lähestyy (en ala siihen värjäys-juttuun ollenkaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä taas yksi "tietäjä". Silikonittomia hiusöljyjä löytyy paljon!
Löytyy, jos oikein etsii. Suurin osa joka tapauksessa on näitä silikonisekoituksia, myös ne kalliit.
"Et kai käsittele suoristusraudalla kosteita hiuksia? Se on varmaan pahinta mitä hiuksille voi tehdä. Apua."
Annan ensin kuivua itsestään liki kuiviksi --> sitten pikainen 1-2min kuivaus hiustenkuivajalla, ja VASTA tuon jälkeen suoristusraudalla muutamat sipaisut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan muutaman tipan kuiviin hiuksiin.
Tippa ei riitä mihinkään, jos on kuivat hiukset.
Laitako päänahkaankin sitä?