Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusöljyä käyttävät! Oletko huomannut hiusten muuttuvan?

Vierailija
25.01.2026 |

Mulla hiukset tulleet ilmavemmaksi ja ei nyt tuuheammaksi, mutta jotenkin helpommin pysyy irti päänahasta. Tämä tuntuu järjenvastaiselta, kun oletin öljyn tekevän hiukset lättäniksi. Käytän öljyä tosi paljon ja siltikään mitään negatiivista en ole huomannut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän sekä halpoja markettituotteita että kalliita. Oma toimva merkki on löydettävä itse. Mulla yksi kallis merkki teki hiuksista kovat, tosi oli enemmänkin korjaava kuin öljymäinen tuote. 

Laitan joka  päivä ehkä 3 kertaa latvoihin,  pituuksiin ehkä kerran päivässä. Päänahkaan 1-2 kertaa viikossa.  Hiukseni ovatkin todella todella kuivat. 

Sekä kalliit että halvat sisältävät pääosin silikonia ja öljyä on vain nimeksi.

Ai jaa. Kyllä rypsiöljyssä öljyä on.

Vierailija
22/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pidempään käyttänyt hiusöljyä (Kerastase huile blonde) ja kun aloitin, kampaaja jolla käyn (olin muualta ostanut hiusöljyn) huomasi hiusten kunnon muuttuneen parempaan.

Minulla on muuten oma väri päässä, n. 3kk välein värjään 'kestosävytteellä' hiuksia, mikä hieman sävyttää omaa väriä viileämmäksi.

Pesen joka päivä hiukset, ja hiusöljyä laitan muutaman kerran/vko (inan kosteisiin hiuksiin) annan imeytyä hetken --> kuivaan hiuksia 1-2 min föönillä ja suorista raudalla nopsaan. Joskus vielä tuon jälkeen levirä 1-2 tippaa käsiin ja 'sipaisen' päälimmäisiä hiuksia. Joskus satunnaisesti muulloinkin laitan kostesisiin/kuiviin hiuksiin ilman muuta 'lattamista'.

Joskus reissuun ostin matkakokoisena toisen merkin, se ei ollut yhtä hyvä, oikeastaan huono (hiukset ei näyttäneet hyviltä). Vaikka tuo on hinnakasa, pullo kestää n. vuoden, siihen nähden ok. Tuon ansioista kampaamokäynnit harventuneet, aiemman 3-4kertaa

jos kärventää hiuksia öljyssä , en usko että tekee hyvää hiuksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on kommentoitu, että hiukset näyttivät hyväkuntoisen kiiltäviltä.

Laitan muutaman tipan kuiviin hiuksiin.

Tippa ei riitä mihinkään, jos on kuivat hiukset. 

Kuivilla tarkoitin ei märkiä.

Vierailija
24/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän sekä halpoja markettituotteita että kalliita. Oma toimva merkki on löydettävä itse. Mulla yksi kallis merkki teki hiuksista kovat, tosi oli enemmänkin korjaava kuin öljymäinen tuote. 

Laitan joka  päivä ehkä 3 kertaa latvoihin,  pituuksiin ehkä kerran päivässä. Päänahkaan 1-2 kertaa viikossa.  Hiukseni ovatkin todella todella kuivat. 

Ai jaa. Kyllä rypsiöljyssä öljyä on.

Sitäkö myydään kaupassa hiusöljynä?

Vierailija
25/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusöljyissä on lämpösuoja, minulla ei juuri muita muotoilutuotteita ole käytössä. Aikanaan kyllästyin kun oli hiuksille ja iholle erilaisia purkkeja isot kasat, +päälle meikit =aloin minimalistiksi noiden suhteen, hävitin kaiken mahdollisen ja turhan pois.

Vierailija
26/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiusöljyjä, jotka tekevät hiukset hyväntuntuisiksi, ja sitten sellaisia, jotka jättävät hiukset todella rasvaisiksi jo minimaalisesta määrästä. Eli kaikki eivät ole ollenkaan samanlaisia.

Vierailija
27/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusöljyissä on lämpösuoja, minulla ei juuri muita muotoilutuotteita ole käytössä. Aikanaan kyllästyin kun oli hiuksille ja iholle erilaisia purkkeja isot kasat, +päälle meikit =aloin minimalistiksi noiden suhteen, hävitin kaiken mahdollisen ja turhan pois.

Joissain on lämpösuoja, mutta ei todellakaan kaikissa.

Vierailija
28/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä öljyä kuiviin hiuksiin. Öljy ei kosteuta. Se sitoo kosteutta hiuksiin. Jos kosteutta ei ole, se lukitsee kuivuuden hiuksiin ja on näin ollen huono hiuksille. 

Hiusöljy aina kosteisiin hiuksiin. Kostutetaan joko vedellä tai jätettävällä hoitoaineella. 

Vierailija
29/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä taas yksi "tietäjä". Silikonittomia hiusöljyjä löytyy paljon!

Löytyy, jos oikein etsii. Suurin osa joka tapauksessa on näitä silikonisekoituksia, myös ne kalliit.

No useita löytyi heti, kun googlasin. Monen hintaisia.

Vierailija
30/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä taas yksi "tietäjä". Silikonittomia hiusöljyjä löytyy paljon!

Löytyy, jos oikein etsii. Suurin osa joka tapauksessa on näitä silikonisekoituksia, myös ne kalliit.

No useita löytyi heti,

Laitapa linkki muutamaan. 

Vierailija
31/31 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. K18, Skandinavian biolabs, Amika, Living Proof, Hairlust, Pure Beauty Argan oil, .Nämä nyt löytyi ihan etsimättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi