Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se
Huono asia?
Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
^
Ok. Minulla on ainoastaan PTSD.Ap
Ok. Sinusta saa kyllä sen vaikutelman, että sinulla on b-klusterin persoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit linkata tämän menestyneen ketjun terapautillesi, niin hän saa aika hyvää materiaalia erityislaatuisuudestasi.
On hyvin mahdollista, että hän lukee tätä palstaa. Minusta olisi mukavaa, mikäli lukisi.Ap
Jep. ja pyörittelee päätään, että ei saatana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
Ok. Sinusta saa kyllä sen vaikutelman, että sinulla on b-klusterin persoonallisuushäiriö.
Kokeneen psykoterapeutin mukaan ei ole. Nuori psykiatri antoi epävakaa-dg:n viiden minuutin haastattelun jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit linkata tämän menestyneen ketjun terapautillesi, niin hän saa aika hyvää materiaalia erityislaatuisuudestasi.
On hyvin mahdollista, että hän lukee tätä palstaa. Minusta olisi mukavaa, mikäli lukisi.Ap
Jep. ja pyörittelee päätään, että ei saatana...
Heh, lohduttelisin häntä, että ei tässä mitään hätää. Kyllä mies siitä tokenisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
Kokeneen psykoterapeutin mukaan ei ole. Nuori psykiatri antoi epävakaa-dg:n viiden minuutin haastattelun jälkeen.Ap
Selvä. Ymmärrän, miksi psykiatri sai tuon vaikutelman. Mulla on itselläni suvussa yksi epävakaa PH ja joitakin ollut myös tuttavapiirissä.
^
Minäkin ymmärrän. Ja olen ihan tyytyväinen diagnoosiini.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä se nyt olikaan? Oliko sinulla omia saavutuksia, vai ovatko vanhempiesi saavutukset ainoita asioita, joilla voit kehuskella?
On omiakin, samoin puolisolla. Nykyään monella on, mutta heidän vanhempansa harvoin mitään akateemisia ovat. Nykyään kun jokaiselle työläisperheen lapselle on maksettu ilmainen korkeakoulututkinto, että hänkin saa niitä saavutuksia :)Ap
Kehtaisitko sanoa tuota asiaa ääneen kenellekään? Jos et, miksi et?
Olen sanonut, monta kertaa. Mitä ihmeellistä totuuden sanomisessa on?Ap
No mitä on tullut ilmi monista kommenteistasi, niin sinulle se totuuden sanominen tosiaan näyttää olevan ainakin vähän vierasta monissa yhteyksissä.
Jossain kommentissani nimenomaan kysyinkin, että mikä siinä on niin vaikeaa toimia rehellisesti ja avoimesti?
Jos tässä ei ole mitään vaikeutta, niin mikesei sitten toimisi näin, ja jättääkin kaikenlaisen manipuloinnin pois? Miksi manipulointi on sinusta ylipäätään ok? Sehän on aika kieroa ikävää ja epärehellistä touhua. Onko sinusta ok, jos joku manipuloi ja on sinulle epärehellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä se nyt olikaan? Oliko sinulla omia saavutuksia, vai ovatko vanhempiesi saavutukset ainoita asioita, joilla voit kehuskella?
On omiakin, samoin puolisolla. Nykyään monella on, mutta heidän vanhempansa harvoin mitään akateemisia ovat. Nykyään kun jokaiselle työläisperheen lapselle on maksettu ilmainen korkeakoulututkinto, että hänkin saa niitä saavutuksia :)Ap
Kehtaisitko sanoa tuota asiaa ääneen kenellekään? Jos et, miksi et?
Olen sanonut, monta kertaa. Mitä ihmeellistä totuuden sanomisessa on?Ap
No mitä on tullut ilmi monista kommenteistasi, niin sinulle se totuuden sanominen tosiaan näyttää olevan ainakin vähän vierasta monissa y
Kaikkihan manipuloivat koko ajan ja pelaaminen on sitä paitsi mukavaa.
Ihmiset pahoittavat jostain syystä mielensä, jos heille kertoo, että onneksi olkoon, olet saanut aikaiseksi maisterin tutkinnon, vaikka olet työläisperheestä. Tästä syystä totuutta ei useinkaan ole järkevää sanoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä varsinaisen huono provo. Hän kertoo olevansa tyytyväinen itseensä, käy terapiassa ja on "liian" herkkä. Hänellä ei ole myötätuntoa ja käyttää ihmisiä omaa etuaan tavoitellen. Kaiken hän oikeuttaa traumallaan. Eipä kuulosta siltä, että.tällä ihmisellä mikään on hyvin, vaikka onkin provo. Kukaan terve ei keksi tällaista tuubaa...
En minä mitään oikeuta. Totean vain, että tällainen olen ja käyn terapiassa :)Ap
Miksi, koska sanot, ettei sinussa ole mitään vikaa? Samaan kyllä kerrot olevasi liian herkkä. Sinuna harjoittelisin vielä tätä provoamista. Nämä on tylsiä, jotka ovat näin läpinäkyviä ja täynnä pieniä virheitä.
Tottakai minussa on vikoja, kaikissa on. En ole väittänyt, etteikö minussa olisi.
Terapiassa käyn, koska olen liian herkkä ja hauras.Ap
Peitätkö vilunkitoiminnallasi, manipuloinnillasi ja "kovuudellasi" toisia kohtaan, tätä sisälläsi pojalla olevaa (oman minuuden) haurautta?
Ap, et ole nainen. Nainen ei puhuisi naisvaltaisesta opetusalasta halveksuen, viitaten matalapalkka-alaksi. Tietosi ovat myös melko huonot. On totta, ettei alakoulun opettaja saa erityisen hyvää palkkaa, mutta lukiossa voi saada jopa 5000-6000 €/kk.
Provosi on muutenkin täynnä epäloogisuuksia, mutta yhden asian uskon, että olet machiavellistinen ja persoonallisuushäiriö sinulla on. Onnes menestyksekkäästä ja pitkästä keskustelusta vauvapalstalla.
"Kaikkihan manipuloivat koko ajan ja pelaaminen on sitä paitsi mukavaa.
Ihmiset pahoittavat jostain syystä mielensä, jos heille kertoo, että onneksi olkoon, olet saanut aikaiseksi maisterin tutkinnon, vaikka olet työläisperheestä. Tästä syystä totuutta ei useinkaan ole järkevää sanoa.
Ap"
Eli olet kirjolla. Uskon, että ymmärrät sanomasi loukkaavuuden, eli olet lisäksi narsisti. Machiavellistinen sitten siihen päälle. Kadehdittava cocktail.
Oletko lyhyt, lihava harmaahapsinen setämies? Tunnistettu. Lähinnä säälittävä olet ja naurunaihe ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et ole nainen. Nainen ei puhuisi naisvaltaisesta opetusalasta halveksuen, viitaten matalapalkka-alaksi. Tietosi ovat myös melko huonot. On totta, ettei alakoulun opettaja saa erityisen hyvää palkkaa, mutta lukiossa voi saada jopa 5000-6000 €/kk.
Provosi on muutenkin täynnä epäloogisuuksia, mutta yhden asian uskon, että olet machiavellistinen ja persoonallisuushäiriö sinulla on. Onnes menestyksekkäästä ja pitkästä keskustelusta vauvapalstalla.
Kyllä nyt vaan olen nainen. En mahda sille mitään.
Sp
^
En tietoisesti pidä mitään sisällä tai esitä mitään. Minä vain toteudun maailmassa tällä tavoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pahoittavat jostain syystä mielensä, jos heille kertoo, että onneksi olkoon, olet saanut aikaiseksi maisterin tutkinnon, vaikka olet työläisperheestä. Tästä syystä totuutta ei useinkaan ole järkevää sanoa.Ap"
Eli olet kirjolla. Uskon, että ymmärrät sanomasi loukkaavuuden, eli olet lisäksi narsisti. Machiavellistinen sitten siihen päälle. Kadehdittava cocktail.
Ei totuuden sanomisesta pitäisi olla mitään loukkaavaa. Ihmisten ei kannattaisi ylläpitää valheellista kuvaa itsestään. Olisivat ylpeitä ja sanoisivat, että ovat työläisperheestä ja luokkaretkellä. Mutta ei - be kuvittelevat voivansa salata sen..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko lyhyt, lihava harmaahapsinen setämies? Tunnistettu. Lähinnä säälittävä olet ja naurunaihe ihmisille.
Olen pitkähiuksinen (tummat), hoikka nainen. Ja kuten jo muutaman kerran mainittu - minuun eivät muiden ihmisten itkut tai naurut vaikuta sitten millään tavalla :)
Ap
Ap"
Leikin nyt mukana, jos et olekaan trolli.
Ensinnäkään kaikki eivät todella maniupuloi koko aikaa, vaikka toki näitäkin kaltaisiasi tyyppejä joukkoon mahtuu valitettavankin paljon. Olisi hyvä kuitenkin ymmärtää, että se on häiriö ja poikkeus siihen psyykkisesti normaaliin ja terveeseen toimintaan.
Ja iso osa pitää valehtelemista ja ihmisillä pelaamista hyvinkin vastenmielisenä toimintana, eivätkä halua sellaista siksikään sen isommin tehdä, tuntevat tämänkaltaisesta toisille ikävästä toiminnasta kujaa oloa ja huonoa omaatuntoa, jos vaikka joskus poikkeuksellisesti tällaiseen toimintaan erehtyisivätkin.
Ja mitä tulee siihen, että ilmeisesti monet ajatuksesi ja näkökulmasi sitten ovat niin ikäviä, etteivät muut niistä pitäisi, hmmm. Saat tykkäämistä ja hyväksyntää siis vain teeskentelemällä, et omana aitona itsenäsi. Aika surullista.
Traumaattiset lapsuuden kokemuksesi ovat varmastikin muokanneet ajatteluasi, persoonaasi ja käytösmallejasi, arvomaailmaasi. Eikä se oma aito pesoonasi ole päässyt kunnolla kehittymään, saanut tukea ja vahvistusta, ja siksi se on sitten jäänyt sisältä niin hauraaksi, ja siksi turvaudut esittämiseen, valheeseen, vippaskonsteihin koko ajan.
Et uskalla olla oma itsesi. Sinulla ei ole aitoa itsetuntoa ja itseluottamusta. Ehket tiedä, kuka edes olisit ilman sitä kaikkea jatkuvaa esittämistä ja pintavalhetta?
Minun vinkkini on, että kannattaisi siis alkaa vahvistaa tätä omaa aitoa persoonaasi, eikä käyttää aikaa ja erergiaa kaikenaikaiseen teatteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkähiuksinen (tummat), hoikka nainen. Ja kuten jo muutaman kerran mainittu - minuun eivät muiden ihmisten itkut tai naurut vaikuta sitten millään tavalla :)Ap
Etkö kaipaa aitoa rehellistä vuorovaikutusta toisten kanssa? Jäät meinaan noin elämässä paljosta paitsi.
Toki tuollainen kuori tavallaan voi suojata sinua, mutta se estää myös monet syvät ja merkitykselliset asiat elämässä.
Katsoin juuri instagramissa videota, oli muuten valvontakameran kuvaa, koulusta Yhdysvalloissa. Videolla miesopettaja kävelee samaa koulun käytävää, hassuttelee lasten kanssa, antaa ylävitosia, työntää hetken pyörätuolissa olevaa poikaa, halaa oppilasta. Matalapalkka-alalla hänkin, ilmeisen empaattinen, lämminsydäminen, hyvä ihminen.
^
Ok. Minulla on ainoastaan PTSD.
Ap