Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se

Vierailija
25.01.2026 |

Huono asia?

Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää 

Kommentit (451)

Vierailija
321/451 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnynnäinen psykopaatti ap ei kuitenkan taida olla, sillä hänellä on tämä hyvinkin herkkä ja haavoittuva, aivan jopa vereslihalla oleva, minuudenkin puoli olemassa. Persoonansa isommat ongelmat ja poikkeuvuudet vaikuttavat näillä tiedoin johtuvan siis ennen kaikkea näistä hyvin traumaattisista lapsuuden kokemuksista.

Vierailija
322/451 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassusti puhut tuosta lapsiminästäsi kovin negatiivisesti. Sanot, että se lapsi minä on ongelma, sillä se on heikko.

Luultavasti tuo lapsiminä on kuitenkin se paras osa sinua. Sitä pitäisi vaalia ja kasvattaa se aikuiseksi. Sinä taas sanot aivan kuin haluaisit päästä siitä eroon.

No minua on kiusattu paljon tuon lapsi-petsoonanosan ollessa päällä eri elämän vaiheissa. Lisäksi minut on esimerkiksi raiskattu, koska olen hyväuskoisesti ja empaattisesti luottanut väärään ihmiseen.

Näiden takia haluan ehdottomasti kasvattaa tuon lapsiminän kylmähermoiseksi aikuiseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/451 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassusti puhut tuosta lapsiminästäsi kovin negatiivisesti. Sanot, että se lapsi minä on ongelma, sillä se on heikko.

Luultavasti tuo lapsiminä on kuitenkin se paras osa sinua. Sitä pitäisi vaalia ja kasvattaa se aikuiseksi. Sinä taas sanot aivan kuin haluaisit päästä siitä eroon.

No minua on kiusattu paljon tuon lapsi-petsoonanosan ollessa päällä eri elämän vaiheissa. Lisäksi minut on esimerkiksi raiskattu, koska olen hyväuskoisesti ja empaattisesti luottanut väärään ihmiseen.

Näiden takia haluan ehdottomasti kasvattaa tuon lapsiminän kylmähermoiseksi aikuiseksi.

Ap

Se kylmähermoinen aikuinen rai s ka taan ihan samalla tavalla jos on riittävän tyhmä. 

Paras tapa välttää edellä mainittu on pysyä poissa sieltä missä pahoja asioita tapahtuutta tai on mahdollista tapahtua. Ra i skaa jia et voi maailmasta poistaa joten ne omat valinnat on aivan avainasemassa. Ihmisellä voi olla sisäinen lapsi hyvinkin paljon elossa ja silti käyttäytyä viisaasti. Lapsi nimen omaan vierastaa kun on joku jota ei oikeasti tunne eikä tiedä. Se sisäinen lapsi on juurikin se joka ihmisen turvassa pitää, lapsi ei luonnostaan mene rosvojen lähelle.. 

Vierailija
324/451 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se kylmähermoinen aikuinen rai s ka taan ihan samalla tavalla jos on riittävän tyhmä. 

Paras tapa välttää edellä mainittu on pysyä poissa sieltä missä pahoja asioita tapahtuutta tai on

Joo, no tämä raiskaaja oli hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa oleva, korkeakoulutettu, arvostettu ja pidetty ikäiseni ihminen. Kollega. En halua pysyä poissa työelämästä.

Ap

Vierailija
325/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
326/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistattaisin terapeutille joka tekee diagnooseja vaikkei ole lääkäri 

Terapeuttihan suosittelee diagnoosia, lääkäri vain sitten allekirjoittaa sen. Eli käytännössä terapeutti teki diagnoosin.

Vierailija
327/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain homot käy terapiassa itkemässä äitisuhdettaan, eikä se heitä parane

mene töihin, tule uskoon ja mene puntille

amen

Vierailija
328/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttisi on narsistinen loinen.

Vierailija
329/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että et ole autistinen? Mä pyytäisin sinuna tutkimuksia. Autismissa on normaalia että ei osata näyttää omia tunteita ja sosiaaliset taidot ovat niin heikot että ihmiset luulee että oot tarkoituksella tunteeton ja kylmä ihminen. 

Voin olla sitäkin. Pystyn kuitenkin tarvittaessa esiintymään empaattisena, avuliaana ja lämpimänä - silloin kun siitä on minulle itselleni jotakin hyötyä.

Ap

Et siis ole autistinen.

Vierailija
330/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnusmerkit: Häikäilemättömyys, laskelmointi, tunteettomuus, juonittelu ja piittaamattomuus normeista."

Huonolta kuulostaa.

Vierailija
331/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"luonteenpiirre, joka korostaa vallan tavoittelua häikäilemättömin, manipuloivin ja moraalisesti kyseenalaisin keinoin. Keskeistä on ajatus, että tarkoitus pyhittää keinot, ja se liitetään psykologiassa manipuloivaan, kyyniseen ja emotionaalisesti kylmään käyttäytymiseen"

Vierailija
332/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

amen

Olen pitkässä parisuhteessa oleva heteronainen ja ongelmani on se, etten itke juuri koskaan. Vihaan kaikkea heikkoutta. Puntilla käyn säännöllisesti.

Ap

Vierailija
333/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, tuskin sinun hänen kanssaan pakko olisi ollut mennä kahdenkesken tilaan jossa teko tapahtui, kun lapsi sisältä korruptoituu varoitusmekanismi ei enää toimi. Jos minä olisin nainen niin en todellakaan jäisi ikinä enkä mihinkään kahden miehen kanssa joka olisi no go, oli sitten miehen status ja asema mitä hyvänsä. Moni kakku päältä kaunis ja tyhmän se sokaisee. 

Vierailija
334/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

amen

Olen pitkässä parisuhteessa oleva heteronainen ja ongelmani on se, etten itke juuri koskaan. Vihaan kaikkea heikkoutta. Puntilla käyn säännöllisesti.

Ap

Se heikkouden vihaaminen tekee sinusta feikin, menee naamari naamalle. Aidon ihmisen tunnistaa siitä että niiden läsnä on helppo olla, kun ihminen on aito se antaa sanattoman luvan muillekin olla aito ja silloin myös kohtaamisesta tulee aito. 

Vierailija
335/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen persoona ap sitten kotona on, jos se kerran on "työminä", joka on tuo kylmä ja machiavellistinen?

Vierailija
336/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ja minkätyppisiä asioita ap junailet tuolla manipuloinnillasi?

Vierailija
337/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.

Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.

Ap

Niinhän sinä luulet, mutta kyllä moni näkee pelisi. Niitähän sinä sitten inhoat.

Vierailija
338/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai tarkoittiko terapeutti, että sinulla menee puurot ja vellit sekaisin?

Niin jos terapeutti tarkoittikin että ap muistuttaa matchapuuroa.

Vierailija
339/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä, tuskin sinun hänen kanssaan pakko olisi ollut mennä kahdenkesken tilaan jossa teko tapahtui, kun lapsi sisältä korruptoituu varoitusmekanismi ei enää toimi. Jos minä olisin nainen niin en todellakaan jäisi ikinä enkä mihinkään kahden miehen kanssa joka olisi no go, oli sitten miehen status ja asema mitä hyvänsä. Moni kakku päältä kaunis ja tyhmän se sokaisee. 

Pistä nyt vielä vaikka kaapu naisille päälle suojaksi kaikelta... hohhoijaa.

Raiskaaja on useimmiten muuten itselle läheinen ihminen, johon luottaa. Logiikallasi siis haluat käytännössä eristää naiset ja miehet elämään kokonaan erillään toisistaan. Ja arvaa mitä, sekään ei varmasti estäisi raiskauksia. 

Moni kakku tyhmä toimattomine ratkaisuehdotuksineen ja naisten syyllistämisineen. Aikamonen no go-kommentti sulta.

(Vaikkei ap:nkaan ratkaisu mikään terve ja järkevä asiaan ole: "Ole kova, tunteeton ja ikeä toisille, niin sitten säästyt satuttamiselta.")

Eikö todellakaan tule mitään järkevämpiä, terveempiä ja toimivampia ajautuksia kummallakaan mieleen?

Vierailija
340/451 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

amen

Ap

Se heikkouden vihaaminen tekee sinusta feikin, menee naamari naamalle. Aidon ihmisen tunnistaa siitä että niiden läsnä on helppo olla, kun ihminen on aito se antaa sanattoman luvan muillekin olla aito ja silloin myös kohtaamisesta tulee aito. 

Komppaan tätä.

Annetaan ihmisten olla vahvuuksineen ja heikkouksineen kokonaisuutena mitä ovat, eikä vaadita muilta tai itseltä jotain terveen eheän ihmisyyden vastaista tunteiden sammuttamista tai ylikorostunutta suorituskeskeisyyttä. Tietenkin sen puitteissa, että kunniotetaan toisia eikä tallota toisten rajojen yli. (Saati sitten ihan hyväksikäytetä pelinappuloina omiin itsekkäisiin tavoitteisiin.) 

Vähän kyllä epäilyttää, että ap trollaa, kun nytkin tarttui tuohon heikkousasiaan, kun kommentoinneissa oli tuota aihetta nostettu, myöskin narsismin tunnusomaiseksi piirteeksi. Siis tuo kaikenlaisen "heikkouden vihaaminen". Vähän ristiriitaisesti ap kuitenkin esimerkiksi kieltää itsessään narsismin.

Jos kuitenkaan ap ei trollaa ja keksi kaikkea huvikseen, niin kyllähän hänestä kaikenkaikkiaan aika narsistinen kuva piirtyy näiden kommenttiensa perusteella monellakin tapaa, oli kyse sitten ihan persoonallisuuhäiriötasoisesta narsismista tai muusta.

Esim: On jatkuvaa manipulointia, ei koe huonoa omaatuntoa toisilla valheellisesti pelaamisesta, nostaa itseään useissa yhteyksissä ja alentaa toisia (esimerkiksi vanhempien koulutustaustalla :D ). Empatiakyky on huomattavan puuttellinen muita ihmisiä kohtaan. Kääntelee jatkuvasti asioita, ei tunnista omaa toimintaansa kunnolla, ja koittaa tässäkin keskustelussa sumuttaa ja antaa erilaista kuvaa ristiriitaisesti itsestään aina asiayhteydestä riippuen. On julkiminä kulissina toisille, ja sitten aika erilainen ajatusmaailman ja ikävät hyvin itsekkäät tavoitteet siellä kulissin takana. Kokee, että menestyminen elämässä ylipäätään perustuu kovuuteen ja epänormaalin suureen tunteettomuuteen. Käyttää uhriasemaa ja omia traumojaan oikeutuksena itselleen muiden huonoon kohteluun. Mitä vielä?

Ilmeisesti ap myös kokee, että pitää olla itse mulkero toisille, välttääksen sen, etteivät muut satuttaisi. Mulkeruudella tarkoitan tietenkin esimerkiksi tuota toisten kontollointia ja manipulointia omaksi eduksi. 

On tuossa soppaa kerrakseen ja kanssakulkijoille harmia.