Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se

Vierailija
25.01.2026 |

Huono asia?

Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää 

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri instagramissa videota, oli muuten valvontakameran kuvaa, koulusta Yhdysvalloissa. Videolla miesopettaja kävelee samaa koulun käytävää, hassuttelee lasten kanssa, antaa ylävitosia, työntää hetken pyörätuolissa olevaa poikaa, halaa oppilasta. Matalapalkka-alalla hänkin, ilmeisen empaattinen, lämminsydäminen, hyvä ihminen.

Tällaista on menestyminen elämässään.

Minun mielestäni. 

Gb.

Vierailija
242/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^
Ok. Minulla on ainoastaan PTSD.

Ap

Ok. Sinusta saa kyllä sen vaikutelman, että sinulla on b-klusterin persoonallisuushäiriö.

Kokeneen psykoterapeutin mukaan ei ole. Nuori psykiatri antoi epävakaa-dg:n viiden minuutin haastattelun jälkeen.

Ap

Psykoterapeutilla ei useinkaan oel esimerkiksi psykologin tai psykiatrin koulutusta, eikä siis tarvittavaa ammattitaitoa tällaiseen diagnosointiin, vaikka muuten olisivatkin hyviä tai kokeneita terapeutteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta kertaa tämä provoilija on käyttänyt sanaa työläisperhe tai muutoin viitannut työläisperhetaustaan? Vai onko niin, että ap on ainoastaan uskomattoman tyhmä?

Vierailija
244/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkihan manipuloivat koko ajan ja pelaaminen on sitä paitsi mukavaa. 

Ihmiset pahoittavat jostain syystä mielensä, jos heille kertoo, että onneksi olkoon, olet saanut aikaiseksi maisterin tutkinnon, vaikka olet työläisperheestä. Tästä syystä totuutta ei useinkaan ole järkevää sanoa.

Ap"

Eli olet kirjolla. Uskon, että ymmärrät sanomasi loukkaavuuden, eli olet lisäksi narsisti. Machiavellistinen sitten siihen päälle. Kadehdittava cocktail.

Ei totuuden sanomisesta pitäisi olla mitään loukkaavaa. Ihmisten ei kannattaisi ylläpitää valheellista kuvaa itsestään. Olisivat ylpeitä ja sanoisivat, että ovat työläisperheestä ja luokkaretkellä. Mutta ei - be kuvittelevat voivansa salata sen..

Ap

Arvotat ap ihmisiä jostain syystä aivan poikkeuksellisen voimakkaasti koulutuksen tai ammatin perusteella, ja ilmeisesti muutenkin vain ulkoisen menestyksen perusteella, ja tähän liittyy kiinteänä osana myös toisten alentaminen ja haveksunta. Henkisesti sellainen on mielestäni hyvin köyhä arvomaailma ja ohjenuora elämässä. 

Ja usko tai älä, niin minua kyllä vähän käy kaltaisesti ihmiset sääliksi. Tietäen kuitenkin, miten vahingollista teidän toiminta voi olla muille, niin ei sen takia käy kuitenkaan ihan niin viimeisen päälle sääliksi kuitenkaan.

Olet laittanut pahan kiertämään, siitä millaista kohtelua lapsena itse olet saanut. Sinulla olisi ollut ja on kuitenkin mahdollisuus valita oma toimintasi myös toisin. Se vaatisi nyt asioiden työstämistä. 

Vierailija
245/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy noin tunteeton ihminen. Et ole ikinä tuntenut esim aitoa rakkautta ketään kohtaan.