Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenkävinkkejä ongelmajaloille?

Vierailija
18.05.2024 |

Kopsaan tämän viestini tuosta toisesta ketjusta, koska haluaisin kenkävinkkejä kohtalotovereilta.

Tosi harvat kengät sopivat minulle, vaikka mielelläni käyttäisin niitä. Espadrillot aina hiertävät eivätkä pysy jalassa, jelly-sandaalit hiertävät jalat verille, ballerinat ja Keds-tossut saavat jalat kipeiksi koska eivät tue korkeaa jalkaholvia. Melkein kaikki ostamani nahkaiset nauhakengät ovat hiertäneet pikkuvarpaat verille. Loaferit hiertävät sitten taas akillesjänteen kohdalta verille. Korkokengät hiertävät sitten taas ihan joka puolelta, niiden suhteen luovutin jo ihan nuorena.

Viimeksi ostin paksupohjaiset Superga-tennarit, jotka tuntuivat ostaessa tosi mukavalta. Lopputulos: valkoiset tennarit täynnä verilaikkuja edestä ja takaa D: Olisihan tuo kait pitänyt arvata ja valita edes eri väri...

En tiedä minkä malliset jalat minulla oikein on. Ne näyttävät ihan siroilta ja normaaleilta, mutta kuitenkaan mikään kenkä ei ikinä sovi. Enkä harmikseni ikinä tiedä tätä vielä ostaessa, koska se selviää vasta muutaman tunnin käytön jälkeen.

Vietän ilmeisesti taas Skechers-lenkkareissa koko hemmetin kesän, koska mikään muu ei sovi. Mutta jos osaatte suositella jotain erittäin mukavia kenkiä, niin pliis kertokaa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa käydä ongelmajalkoihin keskittyneessä kenkäkaupassa. Turussa esim. Stella. Sieltä on saatu kengät meidän perheen haastaville jaloille. 

Vierailija
2/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jo tietoinen, mutta Skechersillähän on sellaisia vähän ns siistimpiäkin, ei-lenkkarimallisia kenkiä jotka on ainakin mun jalkaan yntä mukavia kuin ne lenkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skechers myy myös ballerinatyyppisiä pehmeitä kenkiä :) 

Vierailija
4/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan jo tietoinen, mutta Skechersillähän on sellaisia vähän ns siistimpiäkin, ei-lenkkarimallisia kenkiä jotka on ainakin mun jalkaan yntä mukavia kuin ne lenkkarit.

Itse asiassa olen kokeillut joitain noista, mutta ne hiersivät jo kokeillessa akillesjänteen kohdalta, joten jätin ostamatta.

Useimmat niistä eivät miellytä silmääni, joten pitäydyn mieluummin lenkkareissa kuin ballerinoiksi maskeeratuissa lenkkareissa. Nauhalliset lenkkarit ainakin pysyvät tukevasti jalassa :)

Vierailija
5/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö käyttää kenkiä ilman sukkia? Ilman sukkia kengät hiertävät, siis käytännössä ihan kaikki kengät ja ihan kaikilla. Kuulosti siltä, että yksi ongelma piilee tässä.

Muutoin suosittelen jalkapohjan analyysiä erikoisliikkeessä minäkin ja mahdollisesti erikoispohjallisia. Mutta eihän sekään hiertämisongelmaa poista, vaan antas muunlaista tukea.

Vierailija
6/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Otz-kengät?

Vierailija
7/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiennyt. Just ostin elämäni ekat skechersit, että jaksan kaupunkilomalla kävellä ilman, että ekan päivän jälkeen joka paikkaan vaan sattuu vielä levonkin jälkeen. Hyvät on ja täytynee käydä noiden omassa myymälässä katsomassa mitä sieltä löytyy.

Vierailija
8/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chung Shi. Duflex kengät eli glocksit ja muut tuotteet, pitää tilata. Olet onnellinen näissä kengissä ja selkä voi hyvin.

Vierailija
9/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö käyttää kenkiä ilman sukkia? Ilman sukkia kengät hiertävät, siis käytännössä ihan kaikki kengät ja ihan kaikilla. Kuulosti siltä, että yksi ongelma piilee tässä.

Muutoin suosittelen jalkapohjan analyysiä erikoisliikkeessä minäkin ja mahdollisesti erikoispohjallisia. Mutta eihän sekään hiertämisongelmaa poista, vaan antas muunlaista tukea.

Totta, mutta kesällähän sitä mieluusti käyttäisi vaikka sandaaleja tai ballerinoja ilman sukkia. Nykyään en tietysti edes kokeile enää, mutta harmittaahan se vähän että nätit kengät ovat kategorisesti itselleni käyttökelvottomia, vaikken tiedä, mikä jaloissani on varsinaisesti vikana. Mitään näkyviä merkkejä kuten vaivasenluita ei kuitenkaan ole.

Tennarit, nahkaiset nauhakengät jne. kyllä hiertävät ihan sukkienkin kanssa.

Skechersin lenkkarit eivät kyllä hierrä ilmankaan sukkia.

Vierailija
10/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin fysioterapeutilla pohjalliset jotka tukevat jalkojani oikeaan aaentoon ja ta-daa, voin pitää vaikka millaisia kenkiä joihin pohjalliset sopivat (ei siis korkkareita).

Toinen kikka kakkonen on vihreä compeed-puikko jota varpaisiin tai vaikka kantapäihin niin eipäs hierrä, eikä tule rakkoja vaelluksellakaan. 

Vierailija
11/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kengät hiertävät yleensä aina ennenkuin muotoutuvat omaan jalkaan. Tai jopa vanhat kengät, kun vaihtaa niihin takaisin talven jälkeen. Kunnon sukat käyttöön, mahdollisesti rakkolaastaritkin ennaltaehkäisevästi, siitä on paras apu.

Vierailija
12/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Think! -merkkiset terveyssandaalit. Ne ovat aitoa nahkaa, kestävät 10 vuotta ainakin, ovat ergonomiset ja niin hyvät jalassa, että voi kävellä vaikka 10 kilsaa putkeen.

Maksaa yli 100 euroa, mutta ovat sen arvoiset. Eivät hierrä, purista, tee rakkoja ym.

Netissä myydään joka lähtöön niitä, siis värejä ym. Ovat tosi kivannäköiset. Muita en oo kesästä syksyyn käyttänytkään viimeiseen 20 vuoteen.

Vierailija
13/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölössä Helsingissä on kenkäkauppa, jossa neuvotaan. Käytän mm. Gabriel ja Araa ankanjaloissani, talvella Pomarin kenkiä. 

Jyväskylässä on keskustassa ja Kirkkotorin vieressä pari erikoisliikettä, jotka myyvät kenkiä.

Vierailija
14/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa käydä ongelmajalkoihin keskittyneessä kenkäkaupassa. Turussa esim. Stella. Sieltä on saatu kengät meidän perheen haastaville jaloille. 

Ja jos tietää ne oman jalan erityispiirteet, niin Kenkä Lehtonen on toinen paikka, mistä voi löytää sopivan malliset kengät. Esittelevät kyllä leveälestiset tai korkeaholviset mallit, kun kertoo, että sellaista hakee.

Vierailija
15/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mainittu compeed 👍

https://www.compeed.fi/product/compeed-rakonestopuikko/

Käy sukkienkin kanssa käytettäväksi sekä paljaisiin jalkoihin mm. sandaaleissa ja avokkaissa. Ihan paras! 

Vierailija
16/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DUFLEX gloksit tai muut tuotteet. Pohja on niin sopivan pehmeä. Ennen kävelin sukissa kotona, nyt on todella hyvä pohja näissa schug shi tuotteissa. Minulla on tavallisista kengistä tai kaikenmaailman muista pohjallisista ja myös jalan mukaan valmistetuista , mittojen ja muodon mukaan tehdyistä pelkköö kipua, muutama sata metriä ja sitten on tulinen olo.

Nyt on niin kevyt ja selkä oikein lepää, samoin tuo vaivaisen luu ei kipuile. Kovat pohjat ja kovat materiaalit syö jalat verille.

Minulla on myös korkkia joissakin kengissä. Reker on myös hyvä joiltakin merkeiltä.

Vierailija
17/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta ostin alennusmyynnistä 7 paria kenkiä. Kaksi niistä on pätkän päälle kelvollinen Rieker ja dr joku merkki.

Muut tuottavat tuskaa. Korkkia on näissä hyvissä ja joustavat, eikä hankaa.

Vierailija
18/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ongelmajalat. Pieni kapea jalka mutta muuten olen iso ja romuluinen. Vähän löysät nilkat ja toinen jalkaterä astuu eri tavalla kuin toinen. Joudun pitämään raskaita vaelluskengän tyylisiä lenkkareita ja siltikin saattaa jalat kipeytyä.

Vierailija
19/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokan lenkkarit ainoat, joilla pystyn kävelemään pitkiä matkoja

Vierailija
20/56 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen kokeillut joitain noista, mutta ne hiersivät jo kokeillessa akillesjänteen kohdalta, joten jätin ostamatta.

Useimmat niistä eivät miellytä silmääni, joten pitäydyn mieluummin lenkkareissa kuin ballerinoiksi maskeeratuissa lenkkareissa. Nauhalliset lenkkarit ainakin pysyvät tukevasti jalassa :)

Akillesjänteen hiertämiseen minulla on auttanut kantapään alle laitettavat tyynyt. Ne nostaa jalkaa se verran, että kengän reuna ei paina enää. Kannattaa ainakin kokeilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän