Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ketoilijat tai vhh ei syö herneitä?

Vierailija
24.01.2026 |

Eikö herneissä ole proteiiniäkin?  Ihme jankutusta tulee nyt feediini kun fb nykyisin näyttää  mitä sattuu,  ihan täystuntrmattomien juttuja:  oon nyt sairaalassa tai kissa kuoli.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on hiilihydraattia aika paljon. Yli 10g/100g eli ei kuulu ketoruokavalioon. Proteiinia oikeastaan aika vähän eikä ketoilijat tankkaa proteiinia. 

Vierailija
2/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liian tavallinen, edullinen ja hyvä ruoka heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun pittää olla mantelijauhoa, oliivia, kookosta, avokadoa.

Vierailija
4/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää, jossa hh määrä alle 5g/100g. 

Vierailija
5/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan liian tavallinen, edullinen ja hyvä ruoka heille.

Ketoruoka on aika edullista. 

Vierailija
6/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on hiilihydraattia aika paljon. Yli 10g/100g eli ei kuulu ketoruokavalioon. Proteiinia oikeastaan aika vähän eikä ketoilijat tankkaa proteiinia. 

Proteiinia 5,6g, hiilarit 9,5g.

Vierailija
7/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö 100 g herneitä ja saa  10g hiilaria, onko se muka PALJON ?

Vierailija
8/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö, kun pidän nyt aika tiukasti ketoruokavalion. Mulle 10 g hiilaria olisi kerralla liikaa. Ehkä jossain vaiheessa voin vähän herneitäkin lisätä. 

Vierailija
9/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ketoilla, jos tykkää, että haisee pahalle vaikka ei pysty tehokkaasti kuntoilemaan.

Vierailija
10/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aivot tarvitse hh?  Eikö käy vähän kierroksilla ja ole uneton jos ei saa hh?

Vierailija
11/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se silloin paljon, jos noudattaa ketoruokavaliota ja haluaa pitää hiilihydraattimäärät 20 grammassa. 

Kasviksista ja rasvaisista maitotuotteistakin kertyy hiilihydraattia. 

Vierailija
12/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vetää helpolla sen nenäänsä?

Vierailija
13/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvitsee vuorokaudessa 140 g glukoosia.

Vierailija
14/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vhh:lla ja voin syödä hernettä jonkin verran, kasvatankin niitä kesällä pihassani. Mantelijauhoa, oliivia, kookosta tai avokadoa en käytä ikinä.

Vierailija
15/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kun päivittäis hiilarit on 20g niin herneeseen ei viitsi tuhlata puolta kokonaismäärästä.

Vierailija
16/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä ketoilla, jos tykkää, että haisee pahalle vaikka ei pysty tehokkaasti kuntoilemaan.

Kaikki ei halua kuntoilla, ei tehokkaasti eikä muutenkaan. Itse en kuntoile, enkä kyllä haisekaan. Se ketoosin mukanaan tuoma haju on vain ketoosin alkuvaiheessa lyhyen aikaa. 

Vierailija
17/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aivot tarvitse hh?  Eikö käy vähän kierroksilla ja ole uneton jos ei saa hh?

Aivot saavat kyllä tarvitsemansa glukoosin vaikkei ruokavaliossa olisi grammaakaan hiilaria. Ilmiötä kutsutaan glukoneogeneesiksi.

Vierailija
18/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt miksi terve ihminen rupeaa hirveän ronkeliksi ja laskee ja mittailee ruokiaan.  Moni keto/vhh näyttää saavan raivareita käydessään kaupassa kauppojen ruokatarjonnasta.  Se on jo lähelle ortoreksiaa jos käy hermoille kaupan ruokahyllyt.

Vierailija
19/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt miksi terve ihminen rupeaa hirveän ronkeliksi ja laskee ja mittailee ruokiaan.  Moni keto/vhh näyttää saavan raivareita käydessään kaupassa kauppojen ruokatarjonnasta.  Se on jo lähelle ortoreksiaa jos käy hermoille kaupan ruokahyllyt.

Ei liity vain ketoon tai vhh ruokavalioon tämä. Mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä muut ostaa tai syö tai mitä kauppa muille tarjoaa. Itse löydän tarvitsemani helposti, ilman sen kuumempia tunteita. 

Alkuun piti laskea ja mittailla ja punnita, kun ei yhtään tiennyt missä on mitäkin. Nyt kun ruokavalio on ihan rutiinihomma niin en enää laske enkä punnitse kun tiedän miten paljon mitäkin syön.

Lähtötilanteessa en ollut terve. Oli pakko "ruveta ronkeliksi".

Vierailija
20/24 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ääri-ihmiset ovat kummallisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi