Opiskelen sairaanhoitajaksi ja luin että vain 20% ihmisistä pesee kätensä vessan jälkeen
WHO:n arvion mukaan alle 20 % pesee kätensä. Oon järkyttynyt.
Miksi sinä et pese käsiä vessakäynnin jälkeen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Oi kun tietäisit mitä kaikkea mä olen nähnyt sairaanhoitajien tekevän tai jättäneet tekemättä. T. Laitoshuoltaja
Tämä, valitettavasti. Psyk.sh.
Ymmärrätkö kuinka likainen se käsisuhku on?
Itse taas olen se maailman ainoa mies, joka pesee kätensä joka kerta. Vaikka kävisin vain seisomassa siellä.
no ei sitä suutimta perseeseen tungeta
Ei vai?
T. Mies bi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesisin, ei ne kädet siellä mihinkään osu jos käyttää esim. käsisuihkua
Itse taas olen se maailman ainoa mies, joka pesee kätensä joka kerta. Vaikka kävisin vain seisomassa siellä.
Oletko sinäkin käyttänyt bideesuihkua aina väärin? T. Iltalehti
Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät käsiä niin maailmassa olisi puolet vähemmän kaikkia tauteja.
Kotiin tullessa pesen kädet aina, ja ulkomaailmassa liikkuessani mahdollisimman usein.
Kotona puuhaillessa en pidä käsienpesua niin kriittisenä, paitsi tietysti ruuanlaittohommissa. Omia pöpöjä. Ihon hyvinvoiva bakteeriflora on tärkeä osa meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kappas, meotä on näköjään ainakin kaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P o r n h u b i s s a ollaan eri mieltä 😳
Opiskelija on hyvä ja kirjoittaa lähteen "tiedolleen".
No jossain oli ollut kamerat. Mutta siinä ei huomioitu, että joissakin kopeissa on käsien pesuallas myös siinä kopissa, missä voi pestä sen sijaan että menee sinne yleisalueelle. Itse kyllä pesen yleisalueella koska kahvat voi likaisia,sitten avaan oven kyynärpäällä kun menen ulos, jos on ovi vielä välissä.
Se kanapaketin salmonellakin on ihan normaali kotibakteeri 😂😂😂😂
En pese käsiä bideesuihkun jälkeen.
T:Syön kakkabakteereja
tän takia en pysty menemään koskaan töihin. minulla on paha bakteeri fobia. tosin en ole ollut sairas kymmeneen vuoteen koska pysyn kaukana saastaisista ihmisistä.
itse pesen käsiä kotona usein ja saippualla ja käytän käsidesiä jos jossain ulkona pakon edessä pakko käydä. ei ihme, että Suomessa noro leviää.
käsien pesu pitäisi olla vankilan ja sakkojen uhalla pakollista
hampaita en pese sillä se on oikeasti turhaa ja pelkkää hammastahna tehdas propagandaa eikä koskaan mitään tulehduksia tai reikiä ole ollut.
mutt käsien pesun jättäminen välistä voi aiheuttaa noron tai influenssan mutta te urpot ilmeisesti rakastatte olla sairaana neljä kertaa vuodessa kun minä olen sairas kerran kymmenessä vuodessa. ja en mistään hinnasta halua kavereita tai ihmisiä minun asuntoon tai elämääni ylipäätänsä.
saasta läjät!!
Vierailija kirjoitti:
Kotiin tullessa pesen kädet aina, ja ulkomaailmassa liikkuessani mahdollisimman usein.
Kotona puuhaillessa en pidä käsienpesua niin kriittisenä, paitsi tietysti ruuanlaittohommissa. Omia pöpöjä. Ihon hyvinvoiva bakteeriflora on tärkeä osa meitä.
Käsien pesun jälkeen tartut bakteereja kuhisevaan Ovenkahvaan.
Hivelet kädelläsi pöydänpintaa ja tuolin käsinojaa...
Tartut Auton Rattiin...Et ymmärrä. Niin arvelinkin.
Nyt jos Suomalaisista vain 4 miljardia ihmistä alkaisi pesemään kätensä niin saataisiin tuo prosenttiluku yli 70 %.
Mikä suomalaisia vaivaa, kun eivät voi näin tehdä maailman parantamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo edellinen on aivan oikeassa, mikäli luit tekstin. Liiallinen hygienisyys ei ole terveellistä, vaan tie vakavampiin sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tartu ovien kahvoihin paljaalla kädellä koskaan . käytän hihaa tai avaan jalalla jos työnnettävä ovi. en koske pöytiin en pysty .
minulla on vakava bakteeri kammo mutta siksi olenkin aina terve. käytän ulkona hanskoja ja sen jälkeen pesen kädet ja käyn suihkussa ja pesen sieraimet ja leikkaan kynnet ja käsidesiä laitan kaksi kertaa ja pesen kädet kolme kertaa. ja desinfioin puhelimen ja kotona ovenkahvat.
pesen kädet kaksi kertaa, jos käyn kakalla.
pesen kädet ennen kuin syön ja sen jälkeen.
ruokaa laittaessa pesen kädet joka ikisen kerran jälkeen kun kosken jotakin ruoka pakkausta ketsuppi pullo tai voi.
Minä taas olen todennut, että sairaanhoitajaksi opiskelevat ehkä osaavat kyllä pestä kätensä, mutta eivät osaa niitä papereita kyllä roskiin laittaa, vaan pitkin lattioita. Että tiedäpä sitten heidänkään siisteydestään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kun tietäisit mitä kaikkea mä olen nähnyt sairaanhoitajien tekevän tai jättäneet tekemättä. T. Laitoshuoltaja
Tämä, valitettavasti. Psyk.sh.
Juuri tämä. T. Toinen laitoshuoltaja
Kädet on hyvä huuhtaista vedellä, kun käy wc:ssä, mutta nykyään ollaan liian bakteerikammoisia, lika ja bakteerit ylläpitävåt luonnollista vastustuskykyä, itse en esimerkiksi käytä käsidesiä koskaan, miksi, se vain tappaa iholta hyvät bakteerit.