Opiskelen sairaanhoitajaksi ja luin että vain 20% ihmisistä pesee kätensä vessan jälkeen
WHO:n arvion mukaan alle 20 % pesee kätensä. Oon järkyttynyt.
Miksi sinä et pese käsiä vessakäynnin jälkeen?
Kommentit (76)
Kustessa käydessä ei tarvitse pestä koska isä opetti jo lapsena ettei saa kusta sormille eikä käsille.
Vierailija kirjoitti:
tän takia en pysty menemään koskaan töihin. minulla on paha bakteeri fobia. tosin en ole ollut sairas kymmeneen vuoteen koska pysyn kaukana saastaisista ihmisistä.
itse pesen käsiä kotona usein ja saippualla ja käytän käsidesiä jos jossain ulkona pakon edessä pakko käydä. ei ihme, että Suomessa noro leviää.
käsien pesu pitäisi olla vankilan ja sakkojen uhalla pakollista
hampaita en pese sillä se on oikeasti turhaa ja pelkkää hammastahna tehdas propagandaa eikä koskaan mitään tulehduksia tai reikiä ole ollut.
mutt käsien pesun jättäminen välistä voi aiheuttaa noron tai influenssan mutta te urpot ilmeisesti rakastatte olla sairaana neljä kertaa vuodessa kun minä olen sairas kerran kymmenessä vuodessa. ja en mistään hinnasta halua kavereita tai ihmisiä minun asuntoon tai elämääni ylipäätänsä.
saasta läjät!!
Suosittelen hoitoon hakeutumista.
Miten te harrastatte seksiä? Suuteletteko koskaan ?
Kai ymmärrätte millaisia bakteeripesiä Ihmisten onkalot on?
Ai ette? Niin arvelinkin.
Jos tutkimuksen teki WHO, tuskinpa siinä on tutkittu pelkästään suomalaisia. Eiköhän tuo Suomessa ole niin päin, että 80% pesee, 20% ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten te harrastatte seksiä? Suuteletteko koskaan ?
Kai ymmärrätte millaisia bakteeripesiä Ihmisten onkalot on?
Ai ette? Niin arvelinkin.
Pelkkää anaaliseksiä. Se on turvallista.
Pesen käteni Wc käynnin jälkeen hyvin. Sitten tunkeudun Vaimoni peräsuoleen...
Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pestä käsiä vessassa, kun en koske juuri mihinkään? Alapään ja käsien välissä on paperi, joka on puhdas. Kosken yhden paperin kanssa pöntön vetäjään ja nakkaan paperin pikavauhtia pönttöön. Kosken vain ovenkahvaan ja siihen koskisin myös pestyllä kädellä.
Pesen kädet aina kun tulen yleiseltä paikalta kotiin ja aina ennen ruuan laittoa tai syömistä ja ennen kasvoihin koskemista. En ole juuri ikinä kipeä.
Et ole tosissasi. 🤯
Suosittelisin mikrobiologian kurssia kaikille. Opiskelijoina otettiin näytteitä ympäri koulua eri tilojen ovenkahvoista, valokatkaisijoista ja tuolien selkänojista, ja tehtiin niistä viljelyt. Tuosta on jo kauan aikaa, mutta edelleen työnnän oven käsivarrella auki, jos mahdollista. Ja kädet pesen aina!
Ja siis tuo sun kertomashan paljastaa senkin, että myös vedät pöntön kansi auki! 😳
Jotkut oksetukset pitää vielä saastaisia ulosteita syöviä Koiria kotonaan.
Hyi helv...Yök. Nuolevat Naamaa...Hyi Oksetus.
Ja tuo on pesemätön 80% on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kissat ovatkin puhtaampia, koska nuolevat takareikänsä puhtaaksi. Slurp!
Vierailija kirjoitti:
Koira sisällä! Nykypäivänä?
Ei ole todellista. Tutkippa niiden tassut ulkoilun jälkeen. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla ei ole mahdollisuutta pestä ja sitten on luvuissa mukana kaikki pikkulapset jotka eivät ehdi pestä käsiään.
Minulla on 6 vilkasta poika lastenlasta ja jokainen ehtii pestä kädet, nopeampi pestä heti kuin palata pesemään.
Lastenlapset todennäköisesti asuvat länsimaissa ja heillä on mahdollisuus käsen pesuun. Kaikkialla maailmassa niin ei ole.
"Suomalaiset: Suomalaismiehistä 63 % ja -naisista 73 % pesee kätensä saippualla jokaisen vessakäynnin jälkeen."
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesisin, ei ne kädet siellä mihinkään osu jos käyttää esim. käsisuihkua
Et esimerkiksi vedä vessaa nupista? Laita valoja valokatkaisimesta? Avaa ovea ovenkahvasta? Ja ainakin käsisuihkun kahvaan kosket kakkakäsilläsi. Kaikissa noissa hurjat määrät bakteereja.
En kustessa tunge kättä pilluun, kuten sinä.