Yli 50-vuotiaan painonpudotus?
Kyljissä makkarat, ylimääräinen leuka, viitisen kiloa olisi syytä pudottaa. Jätin siis herkut ja alkoholit. Energiaa tulee päivässä 1200-1400 kaloria. Liikuntaa kävelylenkkejä, kerran viikossa ohjattu jumppa ja kotijumppaa kahvakuulalla. Tällä pitäis lähteä! Kolme viikkoa mennyt, eikä paino ole pudonnut grammaakaan.
Onko siis alistuttava kylkimakkaroihin? Onko yli viisikymppisenä mahdollista laihtua? Miten????
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä viestiäni ei ole julkaistu. Yritän uudestaan. Samanikäinen ja sama painonpudotustavoite eli viitisen kiloa. Olen normaalipainon rajoissa, mutta rasvaa on liikaa ja pitäisi saada sitä pois samalla kun lihasta tulisi saada lisää.
Kävin Inbody-mittauksessa ja se oli hyvä kokemus. Siinä näkyi kalorimääräkin, ja se on yllättävän pieni.
Tämähän on helppo. Jos olet normaalipainon rajoissa, niin ei muuta kuin lihasta vaan lisää eli voimaharjoittelua. Toki paino ei välttämättä lähde hurjaan laskuun eli ei toimi, jos haet vain pienempiä lukemia vaa'alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä eikä kukaan muukaan pysty rikkomaan fysiikan lakeja.
Ihmiskeho polttaa kaloreita pysyäkseen elossa. Jos kaloreita poltetaan enemmän kuin niitä tulee kehoon, ihminen laihtuu.
Mutta jos kuluttaa vain hieman enemmän kuin syö, kestää pitkään ennen kuin tulos näkyy missään.
Edelleenkin, yksi kilo rasvaa vastaa 8000 kilokaloria. Jos haluaa laihtua 10 kiloa, pitää polttaa 80000 kilokaloria ylimääräistä pois. Jos polttaa sata kilokaloria päivässä, aikaa menee 800 päivää eli yli 2 vuotta.
Joo... sä et täällä sanele mitään tollasta. Et tiedä yhtään mitään asioista taaskaan.
Se on sitäpaitsi 70000kcal ei 8.
Minä olen tämän keskustelun johtaja ja se joka näyttää kaapin paikan saatana. Onko tämä tältä erää nyt selvä häh?
Edelleenkään ihmiskroppa ei mene noin yksinkertaisesti kuin joku laski
Keho kykenee pysäyttämään laihdutusprosessin ja ottamaan reilustikin takaisin. Myös tottuu saamaan liikunnan määrään ja kykenee ottamaan tarkemmin ravinnosta irti kaiken saatavan.
Tämän takia keskitysleireilläkin oli niin paljon lihavia pullukoita. Heidän kehonsa vain otti kaiken takaisin tyhjästä ilmasta.
Tai sitten todellisuudessa kun siellä ei paljon kaloreita saanut, kaikki olivat hengenvaarallisesti alipainoisia. Ne, jotka eivät kuolleet nälkään.
Muistatko laskea myös juomien, levitteiden, lisukkeiden yms. kalorit?
Esim. salaattikastikkeet ja hummus sisältävät paljon energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo... sä et täällä sanele mitään tollasta. Et tiedä yhtään mitään asioista taaskaan.
Se on sitäpaitsi 70000kcal ei 8.
Minä olen tämän keskustelun johtaja ja se joka näyttää kaapin paikan saatana. Onko tämä tältä erää nyt selvä häh?
Edelleenkään ihmiskroppa ei mene noin yksinkertaisesti kuin joku laskin.
Keho kykenee pysäyttämään laihdutusprosessin ja ottamaan reilustikin takaisin. Myös tottuu saamaan liikunnan määrään ja kykenee ottamaan tarkemmin ravinnosta irti kaiken saatavan.
Ei mene noin tarkkaan.
Keho säätelee paljon yksityiskohtia ja jossain vaiheessa se pussillinen leipää ei lihota samalla tavalla kuin ennen lihotti ja saatat tarvita kaksi pussia leipää päivässä tyydyttääksesi energian tarpeet. Ja se kympin lenkki ei enää laihduta kuten ennen kulutti. Keho elää ihan omaa elämäänsä.