Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ok mutta miten tämä liittyy siihen mitä sanoin? Ei mitenkään."
Et vaikuta kauhean älykkäälle.
Kuin myös. Sinun yrityksesi roastata ei vaan osunut maaliin, koska käytit siinä persu logiikkaa jota vain toinen todellisuudesta irtaantunut persu voi ymmärtää.
Ps. En missään vaiheessa edes ottanut kantaa siihen olenko itse älykäs, vain että olen suoraselkäinen ihminen ja arvostan sitä muissakin. Sapioseksuaali tarkoittaa että tuntee vetoa älykkäisiin ihmisiin, ei ota kantaa henkilön omaan älykkyyteen. Mutta nyt kun kysyit niin olen ihan psykologin tutkimusten perusteella keskivertoa himpun älykkäämpi, tietyillä osa-alueilla lahjakas. 😄
Ymmärrän että sinun lahjat ovat muualla kuin loogisessa päättelyssä, tai sitten on hieman aukkoja yleissivistyksessä.
Selitän vähän laajemmin. Voit esittää olevasi hyvä ihminen ottamalla velkaa valtiolle, tietäen että siitä tulee jälkipolvet kärsimään. Lainarahaa voit sitten jakaa sellaisiin kohteisiin mistä sinun äänestäjät tykkäävät. Tuo on joidenkin mielestä hyvän moraalin omaavaa toimintaa. Minun mielestäni ei, kun katson asiaa jälkipolvien näkökulmasta, en itseni.
Itse en voisi olla intohimoisesti politiikkaan suhtautuvan kanssa. Ja empatia ja kovat arvot eivät taida kuulua samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Purran "köyhiltä ei oteta" ja se, että persut valehtelivat ennen vaaleja, että tukevat kiky-maksujen siirtoa työnantajille,minkä peruivat ennakkoäänestuksen jälkeen."
Ennen vaaleja en kuullut Purran puhuvan tuollaista. Katsoin useita haastatteluita, joissa hän kertoi kuinka taloutta pitää sopeuttaa. Minua miellytti realistinen talouspolitiikka joten äänestin persuja. Eivätkä he ole minua pettäneet.
Nyt pitäisi sitten ihmisten tehdä oma osansa. Perustakaa firmoja, kansanvälistykää yms.
Persut paskoina poistatti, joten tässä uudestaan linkki persujen valehteluun.
Sinulla ei ole kaikki hyvin. Ei tuotakaan ole poistatettu.
Mikä tekee sinusta hyvän puolison? Oikeistolaisena kannatat todennäköisemmin kovia ja "perinteisiä" arvoja. Mitä käy, jos vaimo sairastuu ja menettää työkykynsä? Meinaatko, että vaimo vaan töihin siitä huolimatta, senkin loisiva iilimato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Eli olet oikeasti vassari oikeistolaisen vaatteissa? Näitähän on Kokoomus täynnä ja nimittävät itseääm sinivihreiksi liberaaleiksi.
Kaikki muut on kommunisteja kun äärioikealta katsoo. Kertoo enemmän katsojasta.
Jos ajaa wokea, verotuksen kiristämistä ilmastoon vedoten ja miesvihafeminismiä niin nämä ovat vasemmiston ajamia asioita.
Woke = että ihmiset saavat elää ja olla kunhan se ei aiheuta muille selvää todistettavissa olevaa vahinkoa (esim. konservatiivin mielipaha transihmisten olemassaolosta ei ole tarpeeksi suuri syy kieltää transihmisiltä oikeus elää)
Verotuksen kiristys ilmastosyistä = Kulutuksen ohjaaminen kestävään ja ihmisille parempaan suuntaan, koska tulevaisuudessa se on jokatapauksessa pakko tehdä ja silloin se olisi paljon kalliimpi muutos
Miesvihafeminismi = feminismi joka hyödyttää myös miehiä (vaikka pahojen miesten mielestä on kurjaa ettei esim. naisia saa väkisinmaata ja siksi feminismi on muka perseestä)
Mikään näistä ei kuulosta mitenkään radikaalilta ja huonolta asialta ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee sinusta hyvän puolison? Oikeistolaisena kannatat todennäköisemmin kovia ja "perinteisiä" arvoja. Mitä käy, jos vaimo sairastuu ja menettää työkykynsä? Meinaatko, että vaimo vaan töihin siitä huolimatta, senkin loisiva iilimato.
Meillä on yhteinen budjetti. Eli kaikki rahat pistetään samaan kasaan ja siitä ostetaan mitä tarvitaan. Vaimo on ollut opiskelemassa jolloin olen maksanut kaikein ja nykyisinkin tienaan merkittävästi vaimoani enemmän.
Puolisona olen kuitenkin ehkä hyvä siksi, kun olen hyvä ottamaan toisen huomioon.
"Woke = että ihmiset saavat elää ja olla kunhan se ei aiheuta muille selvää todistettavissa olevaa vahinkoa "
Woke pohjautuu intersektionaaliseen feminismiin, joka on rasistinen teoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Eli olet oikeasti vassari oikeistolaisen vaatteissa? Näitähän on Kokoomus täynnä ja nimittävät itseääm sinivihreiksi liberaaleiksi.
Kaikki muut on kommunisteja kun äärioikealta katsoo. Kertoo enemmän katsojasta.
Jos ajaa wokea, verotuksen kiristämistä ilmastoon vedoten ja miesvihafeminismiä niin nämä ovat vasemmiston ajamia asioita.
Woke = että ihmiset saavat elää ja olla kunhan se ei aiheuta muille selvää todistettavissa olevaa vahinkoa (esim. konservatiivin mielipaha transi
Jos feminismi ajaa tasa-arvoa miehille niin miksi meillä on edelleen palkaton ja pakollinen asevelvollisuus miehille, miesten syrjäytymiseen ei puututa ja miehiin kohdistuva parisuhdeväkivalta hyväksytään jokaisessa puolueessa hauskana vitsinä sekä miksi miesjärjestöt ei saa valtionapua kuten naisjärjestöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"muiden kunnioittaminen on vieras ajatus ihmiselle joka jopa poliittisesti kannattaa aatetta jonka mukaan ihmiset voidaan tuomita ulkoisiin seikkoihin vedoten."
Voisitko kuvata tuota väittämää vähän tarkemmin? Mistä maasta puhutaan?
Persut. Heidän politiikan kulmakivi on se että ulkomaalaiset tuomitaan ulkonäön perusteella, heistä saa yleistää kaikkea negatiivista, yksilöitä ei muka ole.Sitten jos joku toteaa että Persut on perseestä niin alkaa hirveä itku ajojahdista että ei kaikki persut, ei saa yleistää, ei saa puhua tilastoista ja tutkimuksista
Varmaan voit linkittää tähän persujen puolueohjelmasta sen kohdan jossa paalutetaan ihmisten tuomitseminen ulkonäön perusteella. Ai et voi? Et tietenkään koska siellä ei mitään sellaista ole.
Kommenttisi on pelkkää ennakkoluuloista sekasotkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että sinun lahjat ovat muualla kuin loogisessa päättelyssä, tai sitten on hieman aukkoja yleissivistyksessä.
Selitän vähän laajemmin. Voit esittää olevasi hyvä ihminen ottamalla velkaa valtiolle, tietäen että siitä tulee jälkipolvet kärsimään. Lainarahaa voit sitten jakaa sellaisiin kohteisiin mistä sinun äänestäjät tykkäävät. Tuo on joidenkin mielestä hyvän moraalin omaavaa toimintaa. Minun mielestäni ei, kun katson asiaa jälkipolvien näkökulmasta, en itseni.
Et selvästi kykene muuhun kuin olkiukkoargumentointiin.
Tämä(kin) oikeistohallitus on ottanut velkaa ihan yhtälailla, mutta kysymys kuuluu mitä varten (rikkaiden veroaletko?), kun samaan aikaan leikkaavat hirveällä raivolla, vieläpä sieltä mistä ei olisi varaa leikata. Aivan älytöntä hölmöläisen peitto politiikkaa, että en ole enää varma miten tästä selvitään maana ja kansana vaikka seuraava hallitus olisi parempi.
Viime hallituksen oli käytännössä pakko ottaa velkaa, koska vaikean tilanteen (sipilän perintö) lisäksi korona ja Ukrainan sota. Selvittiin kunnialla, työllisyyskin saatiin nousuun. Silloin elvytetään kun täytyy elvyttää, muuten ei ole mitään tulevaisuutta.
Poliittisesti kannatan aina sitä mikä on ihmisten parhaaksi. Sitä varten politiikka on että ajetaan kaikkien ihmisten parasta. Siksi kaikkia munia ei voi laittaa tulevaisuuden lapsille joita ei vielä ole edes olemassa, tässä hetkessä elävien ihmisten hyvinvoinnin kustannuksella, koska jos nykyisillä ihmisillä ei ole lainkaan hyvinvointia jää ne tulevat sukupolvetkin syntymättä. Tällä hetkellä se hyvinvointi ei ole kansalla eikä tulevilla lapsilla vaan kumuloitumassa harvalle valitulle, mikä tulee luonnollisesti pysäyttää. Pelkkä raha ei ole mikään itseisarvo vaan se mitä hyvää sillä voi tehdä, tämä usein unohtuu oikeistolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kyytejä vailla se vassaritypykin vain on.
Olet oiva esimerkki persun ajatusmaailmasta joiden äö on alhainen.
Ok, milä perusteella oletit minun olevan persu?
Vassaritypy
Asenteet ja kieli. Yksikään vasemmistolainen ei käytä itsestään misogyynistä nimitystä eikä jankuta hyvistä kyydeistä.
Pasi, nää sun roolisuoritukset kaatuu aina samaan ongelmaan: kyvyttömyyteesi poistua terskakeskeisyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos feminismi ajaa tasa-arvoa miehille niin miksi meillä on edelleen palkaton ja pakollinen asevelvollisuus miehille, miesten syrjäytymiseen ei puututa ja miehiin kohdistuva parisuhdeväkivalta hyväksytään jokaisessa puolueessa hauskana vitsinä sekä miksi miesjärjestöt ei saa valtionapua kuten naisjärjestöt?
Kivasti valehtelet.
Asevelvollisuus on miesten itse luoma ja ylläpitämä systeemi joten kohdista kysymys teille ei-feministi miehille.
Miesten syrjäytymiseen pyritään puuttumaan, eikä miehiin kohdistuvaa väkivaltaa todellakaan hyväksytä.
Naisvihamielisiä miesjärjestöjä ei tietenkään tule tukea. Kaikkien muidenkin järjestöt toimii pääasiassa vapaaehtoistyöllä ja hyväntekeväisyydellä, joten miksi et toimi näissä järjestöissä vapaaehtoisena, miksi et lahjoita, jos se on mielestäsi tärkeää?
Olet sokea sille miten feminismi on vapauttanut (esim. mies ei joudu enää elättämään naista/perhettä yksin kun nainenkin saa tienata elantoa) ja voi vapauttaa sinut siitä kurjuudesta johon patriarkaatti on sinut sukupuolesi takia alistanut. Sen sijaan syöt patriarkaatin pajunköyttä ja möykkäät anti-feminismi teesiä, teet hallaa myös itseäsi vastaan. Päätä vihaatko naisia enemmän (itsesi kustannuksella) kuin rakastat itseäsi (siitä huolimatta että vihaamasi naisetkin saavat jotain hyvää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki riippuu siitä mistä haluaa katsoa. Eilen luin mielipiteen jonka mielestä perussuomalaiset ovat äärifeministinen puolue. Eli kai sitä voi jostain näkökulmasta pitää muita oikeistopuolueita vasemmistona jos nyt oikein haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ok mutta miten tämä liittyy siihen mitä sanoin? Ei mitenkään."
Et vaikuta kauhean älykkäälle.
Kuin myös. Sinun yrityksesi roastata ei vaan osunut maaliin, koska käytit siinä persu logiikkaa jota vain toinen todellisuudesta irtaantunut persu voi ymmärtää.
Ps. En missään vaiheessa edes ottanut kantaa siihen olenko itse älykäs, vain että olen suoraselkäinen ihminen ja arvostan sitä muissakin. Sapioseksuaali tarkoittaa että tuntee vetoa älykkäisiin ihmisiin, ei ota kantaa henkilön omaan älykkyyteen. Mutta nyt kun kysyit niin olen ihan psykologin tutkimusten perusteella keskivertoa himpun älykkäämpi, tietyillä osa-alueilla lahjakas. 😄
Ymmärrän että sinun lahjat ovat muualla kuin loogisessa päättelyssä, tai sitten on hieman aukkoja yleissivistyksessä.&n
Purra myönsi jo huhtikuussa 2025, että ottaa tällä hallituskaudella TUNTUVASTI ENEMMÄN VELKAA kuin esim. Marinin hallitus. Pelkästään viime vuonna yli 18 miljardia euroa ja 2024 13,3 miljardia. Kahden vuoden velkalisäys Persujohtoisesti +31,3 mrd vain kahdessa vuodessa ja lisäksi hallitus sitoi meidät EU:n yhteisvelkaan ennen joulua 😂
Kun vertaillaan kansalaisten maksuhäiriöitä, persuäijät sitäkin tilastoa johtaa. Miten kukaan voisi huolia miehen joka ei tajua edes rahasta mitään? Kuluttaa omat ja yhteiset ja vippaa vielä lisääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteinen budjetti. Eli kaikki rahat pistetään samaan kasaan ja siitä ostetaan mitä tarvitaan. Vaimo on ollut opiskelemassa jolloin olen maksanut kaikein ja nykyisinkin tienaan merkittävästi vaimoani enemmän.
Puolisona olen kuitenkin ehkä hyvä siksi, kun olen hyvä ottamaan toisen huomioon.
Ei kai teil vaan ole yhteistä tiliä? Kai teillä on sitten omatkin? Ja miten "ostetaan, mitä tarvitaan" poikkeaa muiden puolueiden kannattajien jutuista? Vähän sama kuin sanoisit, että otat toiset huomioon, kun et hakkaa ketään humalapäissäsi tai ota väkisin vaimoasi. Muille nää on perusoletuksia, että totta kai et hakkaa ketään ja otat perheesi huomioon. Ei oikeistolaisiin arvoihin kuulu heikompien huomioiminen (huomaa kovat arvot) kuten tässäkin nähdään ja perheen huomioiminen on jotenkin erikoista.
Vierailija kirjoitti:
"Woke = että ihmiset saavat elää ja olla kunhan se ei aiheuta muille selvää todistettavissa olevaa vahinkoa "
Kaiken syrjinnän poisto muka rasistista 😂
Ei ihme että kaulapartainen valkoinen lihansyöjähetero ahdistuu kun KETÄÄN EI SAA SYRJIÄ JA SORTAA. Raiskaripersu kun saa munansa pystyyn vain väkivallalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että kaulapartainen valkoinen lihansyöjähetero ahdistuu kun KETÄÄN EI SAA SYRJIÄ JA SORTAA. Raiskaripersu kun saa munansa pystyyn vain väkivallalla.
Vassareilla siitä puhe, mistä puute. Kaikilla vassarisukupuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassareilla siitä puhe, mistä puute. Kaikilla vassarisukupuolilla.
Siellä taas Persu raiskausfantasioi.
"Myös kuluttajien odotukset taloudesta olivat nousseet paremmaksi tämän hallituksen aikana. Samoin yrittäjien odotukset."
Niin niiden harvojen yrittäjien, joita on vielä jäljellä? 2023-2025 yli 10 000 konkurssia.
Persut paskoina poistatti, joten tässä uudestaan linkki persujen valehteluun.
https://yle.fi/a/74-20025090