Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle

Vierailija
24.01.2026 |

Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.

Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.

Onko uskottavaa? 

Kommentit (233)

Vierailija
221/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myös kuluttajien odotukset taloudesta olivat nousseet paremmaksi tämän hallituksen aikana. Samoin yrittäjien odotukset."

Niin niiden harvojen yrittäjien, joita on vielä jäljellä? 2023-2025 yli 10 000 konkurssia.

Suuryrittäjien. Muilta ei edes kysytä. Kokoomus tilasto/kyselytutkimus klassikko.

Vierailija
222/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa. "

Harvemmin ihmiset ovat näin kahtiajakautuneita. Itse PS-äänestäjänä en koe itseäni kovin konservatiiviseksi. Haluan tiukkaa mm-politiikkaa ja sitä, että terveet aikuiset ihmiset elättävät itse itsensä, mutta toisaalta vastustan asevelvollisuutta, opiskelijoilta leikkaamista ja ihmisten jaottelua lokeroihin (empatiataulu, persut vs. vassarit). Käytän joukkoliikennettä, mutta ymmärrän, että pöndellä yksityisautoilu on pakollista. Päätöksenteossa pitäisi huomioida tutkittu tieto, mutta tutkimustuloksiin tulee suhtautua akateemisen kriittisesti. Harrastan korkeakulttuuria ja mielestäni sitä pitää tukea jollain tasolla taloustilanne huomioiden. Suhtaudun prideen ym. asioihin neutraalisti. 

Oletko tosiaan sitä mieltä, että kaikkien vasemmistolaisten arvomaailma poikkeaa omastani niin paljon, että arkielämä ei voisi mitenkään toimia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee sinusta hyvän puolison? Oikeistolaisena kannatat todennäköisemmin kovia ja "perinteisiä" arvoja. Mitä käy, jos vaimo sairastuu ja menettää työkykynsä? Meinaatko, että vaimo vaan töihin siitä huolimatta, senkin loisiva iilimato. 

Ihan ihme kommentti. Tunnetko lainkaan ihmisiä vai oletko kasvanut tynnyrissä? Olen itse kokoomuslainen. Meidän oikeistolaisten arvomaailmaan kuuluu avioliitto. Jo avioliittolupauksessa puhutaan myötä. ja vastoinkäymisistä ja rinnalla pysymisestä. Olen itse elättänyt pitkäaikaistyötöntä puolisoa jo 15 vuotta.

Vierailija
224/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä(kin) oikeistohallitus on ottanut velkaa ihan yhtälailla, mutta kysymys kuuluu mitä varten (rikkaiden veroaletko?), kun samaan aikaan leikkaavat hirveällä raivolla, vieläpä sieltä mistä ei olisi varaa leikata. Aivan älytöntä hölmöläisen peitto politiikkaa, että en ole enää varma miten tästä selvitään maana ja kansana vaikka seuraava hallitus olisi parempi.

Te vasemmistolaiset huudatte ja vaaditte elvytystä ja työllistämistoimia, mutta vastustatte kun niitä tehdään. Veroale on selkeä elvytystoimi. Että juristi lähtisi Lappiin perheineen lomalle ja opettaja veisi puolisonsa hyvään ravintolaan illalliselle. Samalla veroale kasaa pääomia, joiden puuttuminen on yksi suurimmista syistä miksi Suomeen ei tehdä investointeja, jotka poikisivat työpaikkoja. Vasemmiston viha hyväosaisia ja rikkaita kohtaan johtaa vain työttömyyteen ja köyhyyteen kaikille. Miksi suomalainen vasuri ei voi ajatella kuten ruotsalainen virkaveljensä, että kannattaa silittää lämmöllä miljonäärejään, koska he luovat työpaikkoja ja maksavat isoja veroja. He ovat niitä kultamunia munivia hanhia. 

Vierailija
225/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee sinusta hyvän puolison? Oikeistolaisena kannatat todennäköisemmin kovia ja "perinteisiä" arvoja. Mitä käy, jos vaimo sairastuu ja menettää työkykynsä? Meinaatko, että vaimo vaan töihin siitä huolimatta, senkin loisiva iilimato. 

Ihan ihme kommentti. Tunnetko lainkaan ihmisiä vai oletko kasvanut tynnyrissä? Olen itse kokoomuslainen. Meidän oikeistolaisten arvomaailmaan kuuluu avioliitto. Jo avioliittolupauksessa puhutaan myötä. ja vastoinkäymisistä ja rinnalla pysymisestä. Olen itse elättänyt pitkäaikaistyötöntä puolisoa jo 15 vuotta.

Oho, suhtaudut siihen, että sun puolisoa pidetään oikeistopiireissä halveksuttavana yksilönä? 15 vuotta työttömänä tai kuraduunissa on tosi pitkä aika. 

Vierailija
226/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, suhtaudut siihen, että sun puolisoa pidetään oikeistopiireissä halveksuttavana yksilönä? 15 vuotta työttömänä tai kuraduunissa on tosi pitkä aika. 

Kaikki työ, jolla elättää itsensä on arvokasta. Ei ole kuraduuneja. 

Vierailija
227/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Purra myönsi jo huhtikuussa 2025, että ottaa tällä hallituskaudella TUNTUVASTI ENEMMÄN VELKAA kuin esim. Marinin hallitus. Pelkästään viime vuonna yli 18 miljardia euroa ja 2024 13,3 miljardia. Kahden vuoden velkalisäys Persujohtoisesti +31,3 mrd vain kahdessa vuodessa ja lisäksi hallitus sitoi meidät EU:n yhteisvelkaan ennen joulua 😂"

Pitää paikkansa. Tiedätkö yhtään syistä? Tuollaiset kommentit kertovat normaalisti huonosta yleissivistyksestä tai tahallisesta väärinymmärryksestä.

Vierailija
228/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele persua kenellekään puolisoksi. Kertoo melko paljon mieltymyksistä jos julkipedo kelpaa ministeriksi.

Vierailija
229/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin havainnollistit sanomani. Tuossa se isoin ero näkyykin - minä olen vankka asiantuntijalausuntojen ja tutkimustiedon kannattaja. Sinä et ole. "

Appeal to authority. Argumentointivirhe, täten ei pätevä.

Vierailija
230/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"

Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.

Ja sehän onnistuu kokoomuspersun logiikan mukaan tietenkin sillä, että puoliretaan työttömän tuet, ei suinkaan säällisellä palkanmaksulla, jolla ihminen tulisi toimeen. 

Vierailija
231/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pieni- ja keskituloisten työehdot ovat huonontuneet ja ostovoima vähentynyt"

Haluaisin muistuttaa että vasemmistopuolueiden äänestäjät äänestivät taktisesti, jotta persut eivät varmasti nouse pääministeripuolueeksi. Tämän takia saitte Kokoomusvetoisen hallituksen joka tekee luonnollisesti kokoomuslaista politiikkaa.

Ostovoimaan sen verran että ostovoima on suomessa kasvanut tämän hallituksen aikana. Sanna Marinin hallituksen aikana se romahti.

Kumma juttu, kun uutisoidaan ihan päinvastaista, ja ihmiset ovat köyhempiä kuin koskaan, työssäkäyvätkin. 

Vierailija
232/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"

Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.

Ja sehän onnistuu kokoomuspersun logiikan mukaan tietenkin sillä, että puoliretaan työttömän tuet, ei suinkaan säällisellä palkanmaksulla, jolla ihminen tulisi toimeen. 

Korkeampia palkkoja olisi mahdollista maksaa, kun sivukulut saataisi kuriin. Ja Suomessahan rangaistaan ahkeruudesta mm kovalla verotuksella.

Trump ajattelee ihmisten toimeentuloa ja haluaa poistaa tuloveron kokonaan. Nyt ainakin jo poistanut verot eläkkeistä, tipeistä ja ylitöistä.

Vierailija
233/233 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele persua kenellekään puolisoksi. Kertoo melko paljon mieltymyksistä jos julkipedo kelpaa ministeriksi.

Kuka opettaisi komukolille käsitteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi