Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60 -vuotiaana työllistyminen?

Vierailija
23.01.2026 |

Kertokaa rehellinen mielipiteenne, onko 60 vuotiaana irtisanotulla enää mitään mahdollisuuksia työllistyä uudestaan tässä työmarkkinatilanteessa?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 

Vierailija
62/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa, veikkaisin. Onko sulla ap, jotain sairauksia tms. "estettä" ?

....

Täti, äitini vanhempi sisko sanoi mulle, et ootko kysynyt kaupasta? (varmaan tarkoitti hyllyttäjän paikkaa?). Vastasin, et en. Rupesin sitä miettimään, että miksei (vaikka prismasta, missä silloin kävin, asiakkaana). Huomasin, et siellä on nuorempia naisia, asiallisesti käyttäytyviä, turha mun vanhana gubbena sinne mennä - parempi, et nuoret saa sitä työkokemusta (mitä itsekin nuorena sain, raksalla).

Tässä iässä on ihan turha yrittää mihinkään raksahommiin, hanslankariksi: jäbillä on jo koulutus siihen hommaan, mulla ei (siihen hommaan, muuhun kyllä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti kun on oikeaa osaamista.

Kaikki eivät osaa Basic ohjelmointikoodaus-kieltä.

Sitä käytettiin 1980-luvulla

Kasari ja Don Johnson pikaveneineen tekee paluuta ja tekoäly muuttaa Basic-koodin miksi vain, vaikka runokirjaksi.

Vierailija
64/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiseksi avustajaksi voisi päästä.

Ei niitä kuuskybäsiä sinne oteta arvon terkkaritäti.

Tiedän 75 v miehen joka tekee sitä

Joo ja mä tiedän yhden 75 v. eläkeläisen.

Eläkkeelläkin voi tehdä töitä. Itseasiassa tiedän juurikin avustajia, jotka ovat jo saavuttaneet eläkeiän, mutta jatkaneet tutun avustettavan avustajana vielä.

Vierailija
65/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun se eläkeputki poistettiin. Nyt täytyy välillä käydä leipäjonoissa.

Vierailija
66/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä olet valmis tekemään

Vierailija
67/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se sun ikä on

Vierailija
68/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ammattikorkeakoulussa on.  Uusia yli 60-vuotiaita työkavereita tulee välillä. Itse sain 50+-vuotiaana kahdessa viikossa uuden työn AMK-sektorilta.

Vierailija
69/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin yksi miljoonasta mahdollisuus saada kutsu haastatteluunkaan. 

Jos lottoan ja haen töitä kuuskymppisenä niin todennäköisemmin voitan lotossa nopeammin kuin saan työpaikan. 

Vierailija
70/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ammattikorkeakoulussa on.  Uusia yli 60-vuotiaita työkavereita tulee välillä. Itse sain 50+-vuotiaana kahdessa viikossa uuden työn AMK-sektorilta.

Siis opettajana? Se taisi olla silloin kun ei ollut tällaista suur-työttömyyttä.

Vierailija
71/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarasvuo sanoi jo 90-luvulla et jos tuut työmarkkinoille 30+ oot jo "kuollutta lihaa"

60v no joo: EI!

Vierailija
72/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 61 v. ja lomautettuna it-alalla. Ei tietoakaan töistä, olen hakenut noin sataa paikkaa. Mua kymmenen vuotta nuoremmat saa kenkää yt:ssä.

Vierailija
73/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOL:ille pääsee rappuja siivoomaan.

Ei pääse. Mieluummin ne palkkaa jonkun nuoren ja reippaan.

Kova tahti on noissa hommissa.

Tosiaan, kova tahti. Eräs tuttuni sai potkut   siivoushommista hieman päälle 50 v.. Päiväkoteihin voi päästä hoitoapulaiseksi iäkkäämmät, vaikka ei olisi koulutusta. Tunnen muutamia, eivät aikaisemmin alalla.

Vierailija
74/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus painostaa koko ajan eikä meitä huolita töihin. Todella raskasta ja työkkärin koulutukseenkin joka olisi ollut mulle hyvä. En pääse ja olen 60-vuotias. Jotain pitäisi tapahtua.

Vierailija
75/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61,  onneksi  on sentään osa-aikatyö 20-30  h/viikko. Ei mitään mahiksia muuhun. Olen lähettänyt hakemuksia niin vapaaehtoisesti kuin työkkärin vaatimuksesta 

Tunnen muutamia yli 60 v, jotka tekevät puhelinmyyntiä kotoa käsin. 

Vierailija
76/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v, kaksi tutkintoa ja olen etsinyt töitä niin monelta alalta että ihan jo naurattas ellei itkettäs. Olen hakenut kesätöihin Heseen ja siivoamaan ja vaikka mihin.

En ole päässyt edes haastatteluun. Turha sanoa, että CV väärin tehty yms. Kyllä se vaan on ikä mikä vaikuttaa.

Vierailija
77/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis opettajana? Se taisi olla silloin kun ei ollut tällaista suur-työttömyyttä.

Ei pelkästään. TKI- ja johtohommiin myös.

Vierailija
78/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotiaita on kovin erilaisia.Toisilla on jo paljon sairauksia yms rasitteita,kun taas toiset porskuttaa edelleen hyvässä kunnossa eli riippuu työkyvystä.

Vierailija
79/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 vuotiaita on kovin erilaisia.Toisilla on jo paljon sairauksia yms rasitteita,kun taas toiset porskuttaa edelleen hyvässä kunnossa eli riippuu työkyvystä.

Tuo on aivan totta. Mutta totta on myös erittäin voimakas ikäsyrjintä. Kun ikä alkaa vitosella niin työntekijän "parasta ennen" alkaa olla käsillä tai ainakin jo hyvin lähellä.

Vierailija
80/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän fakta on se että jos kuudenkympin korvilla saa irtisanomislapun niin se on vertauskuvallisesti sama kuin siivet katkaistaisiin.

Aina on joitain poikkeustapauksia, mutta kyllä suurelle enemmistölle asianlaita on niin että 60 -vuotiaana uudelleentyöllistyminen on erittäin haastavaa ellei mahdotonta varsinkin tällaisina aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan