60 -vuotiaana työllistyminen?
Kertokaa rehellinen mielipiteenne, onko 60 vuotiaana irtisanotulla enää mitään mahdollisuuksia työllistyä uudestaan tässä työmarkkinatilanteessa?
Kommentit (130)
Ei pääse koulutus puutarhuri, Hekalla 20v , yt 2024 sain potkut. Täytän 60v. Terveys mennyt 38v ko alalla.
Hieno ammatti, oma valinta. Nyt en tiedä, tuskin saan töitä enää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pääsin määraikaiseksi 61-vuotiaana päiväkotiin.
Tätä ennen olin ison yrityksen johdon assistentti. Organisaatiouudistuksen nimissä minut pantiin pihalle.
Päiväkoti on hyvällä alueella ja lapset ihania. Melko raskastahan tämä on, mutta en kotonakaan halua maata.
Miksi aina tämä argumentti että kotona maataan? Mä elän täysin normaalisti kuten muutkin, nousen ajoissa, menen uimahalliin tai kuntosalille, laitan lounasta tai syön ravintolassa jne. Ei kaikki työttömät vaan makaa. Eikä kaikki työttömät ole persaukisia.
Tämä! Minäkin noudun tänä aamuna jo enne viittä. Olen jo käynyt lenkillä ja nyt juon aamukahvia. Ihanan hiljaisia yötiet. Ei rekat jyllää tuohon aikaan. Tänään lepään kyllä, kun sunnuntai. Muuten on kaikenlaista tekemistä. Koskaan en makaa sohvalla. En edes nukkuessani, koska sänky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOL:ille pääsee rappuja siivoomaan.
Ei pääse. Mieluummin ne palkkaa jonkun nuoren ja reippaan.
Kova tahti on noissa hommissa.
Tosiaan, kova tahti. Eräs tuttuni sai potkut siivoushommista hieman päälle 50 v.. Päiväkoteihin voi päästä hoitoapulaiseksi iäkkäämmät, vaikka ei olisi koulutusta. Tunnen muutamia, eivät aikaisemmin alalla.
Sukulaiseni sai potkut, vaikka oli hemmetin ahkera ammattisiivooja. Ei mikään kadulta äkkiä repäisty. Ja tämä isossa kaupungissa. Paikkaili usein muitten saikkujakin. Silti tuli kenkää. Eli siitä vain hakemaa Siivoojaksi... Ei tartte pelätä työllistyvänsä.
Keskustelin juuri terveydenhoitajan kanssa asiasta. Totesimme että ei työkyvyttömyyseläkkeellekään pääse, ellei ole juoppo tai hullu. Normaali ihminen, joka on töitä ikänsä painanut, sydävika vaivaa ja kulumat särkee, ei mitään mahdollisuuksia työkyvyttömyyteen. Juopoltakin se on nykyään suljettu.
Siinä mietimme, että voisin sopia kyllä hulluksi, masennusta ja vähän vainoharhaa, viranomaiset vakoilee jne. Kyllä, sillä voisi olla mahdollisuuksia. Ääniä ei kuulema kannata kuulla, silloin tulee sellaiset lääkkeet, jotka tekevät oikeasti pöpiksi.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelin juuri terveydenhoitajan kanssa asiasta. Totesimme että ei työkyvyttömyyseläkkeellekään pääse, ellei ole juoppo tai hullu. Normaali ihminen, joka on töitä ikänsä painanut, sydävika vaivaa ja kulumat särkee, ei mitään mahdollisuuksia työkyvyttömyyteen. Juopoltakin se on nykyään suljettu.
Siinä mietimme, että voisin sopia kyllä hulluksi, masennusta ja vähän vainoharhaa, viranomaiset vakoilee jne. Kyllä, sillä voisi olla mahdollisuuksia. Ääniä ei kuulema kannata kuulla, silloin tulee sellaiset lääkkeet, jotka tekevät oikeasti pöpiksi.
Johtuisko siitä että terve ihminen ei ole työkyvytön vaikka jotain pikkuvaivaa olisikin.
Minulla sosiaalialaa koulutus ja töitä vielä eläkkeelläkin lähes 70-vuotiaana. Mutta tarvitsee pitää myös itsestään huolta vuosien varrella. Kun on hyvässä fyysisessä kunnossa ja se näkyy ulospäinkin sekä siisti ulkoinen olemus, niin miksei työllistyisi.
58v. Riittää jo ulosheittoon firmasta. Tuon täytettyäni keksittiin irtisanomissyy ja samalla viikolla oli jo toinen samoissa entisissä hommissani. En tiedä varmaksi mutta epäilen "hyväveli tutun tuttu kauppaa". Joka tapauksessa ei ole hommia enää löytynyt. Nyt juuri tuo 60v. Mittarissa. Ehdin tuot ed. hommaani tehdä n. 12 vuotta. Eläkeikää olen ajatellut odotella. Selvästikään palkkausintoa ei ole kenelläkään. Harmi et lopettavat nuo vanhoille suunnatut työllistämistoimenpiteet. Olisi edes joskus ollut jotain. Mutta kun pitää säästää... ja antaa rikkaille tonneja lisää kuussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan ammattitaidosta ja motivaatiosta
Totuus: ei riipu. Vaikka nuo olisivat kunnossa et pysty silti vaan menemään mihinkään töihin. Kukaan ei palkkaa.
Niinkö? Minä olen 68-vuotias ja minulle tarjotaan vieläkin töitä.
Ootko jonkun erikoisalan lääkäri tms, mistä on pulaa?
Tiedän vain yhden n 60v työllistyneen. Jotain okt-talkkarin hommia sai.
Oma arvioni on, että tosi epätodennäköistä on.
Miksi ihmeessä 60-vuotias vanhus änkeäisi vielä työelämään???? Ei järkeä. Mummelit ja papparaiset eläkkeelle, eivät kuulu töihin, vaarantavat muut monissa ammatissa ja ovat hitaita, sairaita ja tehottomia. Eläkkeelle mars!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä 60-vuotias vanhus änkeäisi vielä työelämään???? Ei järkeä. Mummelit ja papparaiset eläkkeelle, eivät kuulu töihin, vaarantavat muut monissa ammatissa ja ovat hitaita, sairaita ja tehottomia. Eläkkeelle mars!
Sano tuo päättäjille.
Kuljetusalalle papparaisia vielä otetaan jos kokemusta. Nuoret alle viisikymppiset klopit ei osaa ajaa yhdistelmää.
Olisi järkevää palkata työtä tekevä osaaja eikä mt-ongelmainen nuori juoppo. :)
Tämän päivän uutisissa kerrottiin että työttömyysprosentti jatkaa vaan nousemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan alasta. Toisilla arvostetaan kokemusta.
Itsellä päättyi vuoden määräaikaisuus vuodenvaihteessa; viikko sitten aloitin 6kk määräaikaisuuden.
Verkostot ja suhteet kuntoon, oikeanlaista osaamista ja kokemusta arvostetaan.
Ala on turvallisuusalan asiantuntijatehtävät ja ikää minulla on 62v
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse sinnekään, ja nekin on osa-aikaisia keikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sosiaalialaa koulutus ja töitä vielä eläkkeelläkin lähes 70-vuotiaana. Mutta tarvitsee pitää myös itsestään huolta vuosien varrella. Kun on hyvässä fyysisessä kunnossa ja se näkyy ulospäinkin sekä siisti ulkoinen olemus, niin miksei työllistyisi.
Sillä kananperse kampauksella ei oikeasti töitä lohkea, ilmeisesti sinulla alkava muistisairaus.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempia tarjolla. Eivät ota.
Vierailija kirjoitti:
HV
Voi elää säästöillään joita on toki kertynyt työssä olo aikana. 💶 💶