Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60 -vuotiaana työllistyminen?

Vierailija
23.01.2026 |

Kertokaa rehellinen mielipiteenne, onko 60 vuotiaana irtisanotulla enää mitään mahdollisuuksia työllistyä uudestaan tässä työmarkkinatilanteessa?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiantuntija niin työllistyy. Samoin ainakin omaan työpaikkaani palkataan jonossa 60-kymppisiä lääkäreitä kun nuorempia ei saada koska työ on lääkäreille ns. tylsää työtä. 

Vierailija
42/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiseksi avustajaksi voisi päästä.

Ei niitä kuuskybäsiä sinne oteta arvon terkkaritäti.

Tiedän 75 v miehen joka tekee sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan ammattitaidosta ja motivaatiosta

Totuus: ei riipu. Vaikka nuo olisivat kunnossa et pysty silti vaan menemään mihinkään töihin. Kukaan ei palkkaa.

Niinkö? Minä olen 68-vuotias ja minulle tarjotaan vieläkin töitä.

Jaa sinä käyt tuuraamassa lähäreitä. Kun siellä ei kukaan viihdy.

Eläkkeellä olevat hoitajat on kysyttyjä tuuraajia entiseen omaan työpaikkaansa. Kun osaavat sen homman ja se menee rutiinilla. Mutta ei eläkeläisia aleta perehdyttää enää uuteen työpaikkaan, eikä varsinkaan vakkareiksi.

Vierailija
44/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalle otettiin 2 kesää sitten 59-vuotias kesätyöntekijä tuotantotyöhön. Sopimusta jatkettiin vielä vuodeksi, kun oli tarvetta. Mies täytti 60 meillä ollessaan. Kun määräaikainen sopimus loppui, hän sai parissa kuukaudessa uuden työn. Hän oli kyllä harvinaisen mukava ja hyväntuulinen, ja siksi varmaan sai hyvin töitä.

Vierailija
45/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä jotka inisee he on 60 ja työtön. Siinä iässä pitää olla rahaa tilillä että pystyy elämään 5 vuotta kunnes on eläke. 

Osta punalaputettuja, kerää pulloja, keikkaile joulupukkina. Jos sinulla on puoliso joka töissä kai hän sun ruuan maksaa. 

Kuka on inissyt? Jos on rahaa tilillä, ei tarvitse kerätä pulloja eikä ostaa punalaputettuja. Silti voi olla työtön ja haluta töihin. 

Vierailija
46/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI! 46 vuotta köyhyyttä töiden takia riittää. Nykyään pysyn rupusakkina vähemmälläkin vaivalla.  

Vierailija
47/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

martinen paskale haiseva kokoomuslainen....Sattui olemaan Kristiinankaupugissa (ABC)kesällä 2025 ja haisi niin saatanasti paskalle että huomautin niin olipa kok paska HÄPEISSÄÄN...

Vierailija
48/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsin määraikaiseksi 61-vuotiaana päiväkotiin.

Tätä ennen olin ison yrityksen johdon assistentti.  Organisaatiouudistuksen nimissä minut pantiin pihalle. 

Päiväkoti on hyvällä alueella ja lapset ihania. Melko raskastahan tämä on, mutta en kotonakaan halua maata. 

Miksi aina tämä argumentti että kotona maataan? Mä elän täysin normaalisti kuten muutkin, nousen ajoissa, menen uimahalliin tai kuntosalille, laitan lounasta tai syön ravintolassa jne. Ei kaikki työttömät vaan makaa. Eikä kaikki työttömät ole persaukisia.

Yhdessä vaiheessa muistettiin aina tarkentaa että siellä kotona maataan sohvalla ja juodaan kaljaa ja poltetaan tupakkaa. Tuollainen kuvitelma kertoo enemmän lausujastaan kuin sen kohteista.

Vierailija
49/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin yksi miljoonasta mahdollisuus saada kutsu haastatteluunkaan. 

No sittenhän ap voi työllistyä. Pääsin työhaastatteluun 200+ hakijan joukosta. Mutta en päässyt töihin. N61

Vierailija
50/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

Vierailija
51/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsin määraikaiseksi 61-vuotiaana päiväkotiin.

Tätä ennen olin ison yrityksen johdon assistentti.  Organisaatiouudistuksen nimissä minut pantiin pihalle. 

Päiväkoti on hyvällä alueella ja lapset ihania. Melko raskastahan tämä on, mutta en kotonakaan halua maata. 

Miksi aina tämä argumentti että kotona maataan? Mä elän täysin normaalisti kuten muutkin, nousen ajoissa, menen uimahalliin tai kuntosalille, laitan lounasta tai syön ravintolassa jne. Ei kaikki työttömät vaan makaa. Eikä kaikki työttömät ole persaukisia.

Joskus olisi tosi kiva saada perusteluja alapeukuille, nyt tulee vaikutelma että noiden parin peukuttajan mielestä työttömät eivät todellakaan tee muuta kuin makaa sohvalla ja ko kommentoija ei voi olla reipas ja normaali ihminen, saati ihan hyvin taloudellisesti pärjäävä.

Vierailija
52/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiseksi avustajaksi voisi päästä.

Ei niitä kuuskybäsiä sinne oteta arvon terkkaritäti.

Tiedän 75 v miehen joka tekee sitä

Joo ja mä tiedän yhden 75 v. eläkeläisen.

Vierailija
53/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma firma lienee realistisin mahdollisuus työllistyä jos on sellaista osaamista/tietämystä jolle voisi löytyä kysyntää.

Vierailija
54/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä sain pätkätyötä. Raskasta, likaista ja kaukana omasta alasta. Tätäkö varten opiskelin kaksi korkeakoulututkintoa? Mielelläni jättäisin nuoremmille, työssä tarvitaan myös voimaa, nopeutta ja sitkeyttä. Nuoren miehen fysiikka tuon vielä kestää, nelikymppisenä ja siitä ylöspäin työkaverit on jatkuvasti pitkään saikulla. Pomo ihmetteli miten saataisiin näihin nuorempiin enemmän mun asennetta työntekoon. Niillä kun tahtoo se kännykällä itsensä viihdyttäminen vievän ison osan työajasta. Koskee muuten sekä kantiksia että muualta tulleita. Ei noista oikein ole työntekoon. 

Kun tämä pätkä päättyy en tiedä jaksanko enempää. Raha on tietysti tervetullutta vaikka palkka naurettava onkin. Silti mietin että kun en opiskelemalleni alalle kelpaa niin ehkä ikäiseni voisi oikeasti laskea kokonaan pois työmarkkinoilta. Ilmeisesti täytyy edelleen kiusata ja kyykyttää, tämähän on demareitten linjaus Marinin johdolla. Kyllä niill

Tuleeko nyt joku paremmin tietävä* kertomaan kuinka kannattaa aloittaa pohjalta ja edetä siitä sitten ylöspäin, ei pidä väheksyä koulutusta vastaamatonta työtä/hanttihommia koska niistä se ura urkenee itse kullekin.

Vierailija
55/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meille kaupungille ollaan palkattu kuuskymppisiä

Tekemään mitä?

Vierailija
56/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsi työmarkkinoilla. Siinäpä odottelet eläkettä.

Älä nyt viitsi, ainakin minua on kutsuttu aika moneen paikkaan töihin, vaikka olen jo kuudetta vuotta vanhuuseläkkeellä.

Miksi? Työikäiset eivät pääse töihin mutta vanhuuseläkkeellä olevia himoitaan työntekijöiksi, palkkatyöntekijöiksi eikä karkkirahoilla raataviksi.

Vierailija
57/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 vuotias työmarkkinatuella ja Ovella elävä nainen.Olin viimeksi töissä koulun keittiössä kaksi viikkoa.Ottaavat nyt nuorempia töihin kun soittelin jatkoa.Työkkärin virkailija sanoi että kohtahan sinä jäät eläkkeelle.Että ne näytä hyvälle työllistyminen.Voit odottaa samaa.

Vierailija
58/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta, motivaatiosta, ammattitaidosta ja verkostoista. Itse olen työllistynyt 60+ uuteen työpaikkaan. 

Vierailija
59/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lääkäri, niin kyllä. 

Vierailija
60/130 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, minkälaista ammattitaitoa ja kokemusta on.

Yleensäottaen mahdollisuudet ovat heikot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi