Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60 -vuotiaana työllistyminen?

Vierailija
23.01.2026 |

Kertokaa rehellinen mielipiteenne, onko 60 vuotiaana irtisanotulla enää mitään mahdollisuuksia työllistyä uudestaan tässä työmarkkinatilanteessa?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58v. Riittää jo ulosheittoon firmasta. Tuon täytettyäni keksittiin irtisanomissyy ja samalla viikolla oli jo toinen samoissa entisissä hommissani. En tiedä varmaksi mutta epäilen "hyväveli tutun tuttu kauppaa". Joka tapauksessa ei ole hommia enää löytynyt. Nyt juuri tuo 60v. Mittarissa. Ehdin tuot ed. hommaani tehdä n. 12 vuotta. Eläkeikää olen ajatellut odotella. Selvästikään palkkausintoa ei ole kenelläkään. Harmi et lopettavat nuo vanhoille suunnatut työllistämistoimenpiteet. Olisi edes joskus ollut jotain. Mutta kun pitää säästää... ja antaa rikkaille tonneja lisää kuussa...

Kunhan laitat terveisesi oikeaan osoitteeseen. Ikääntyneitten eläkeputken eli ansiosidonnaisen lisäpäivät poisti Marinin demarihallitus. Oli ihan kärkihankkeita. Oppiipa boomerit olemaan! Sillä ei tietenkään ole merkitystä että boomerit on olleet eläkkeellä jo pitkään... 

Vierailija
102/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä on Marttinen?

Heittää bussin alle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppisenä sain määräaikaisen homman teollisuudessa parjatun vuokrafirman kautta. Toki siellä loppui työt jossain vaiheessa ja työttömyys jatkui. Yksikään haku ei tuottanut tulosta, en äässyt edes haastatteluihin asti. Työkkärissä oli muutama minulle sopiva ja potentiaalisesti työllistävä kurssi, en päässyt. Hirveästi hakijoita. Nyt kuuskymppisenä sain saman vuokrafirman kautta töitä kuukauden ajaksi. Kuukauden alunperin kestävä keikka on jatkunut pian jo 1,5v. Työ on huonosti palkattua ja  raskasta vuorotyötä mutta saa palkalla laskunsa maksettua. Parempi tämä on kuin kituuttaa peruspäivärahalla. Kannattaa kysellä.

Vierailija
104/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiseksi avustajaksi voisi päästä.

Jos haluaa orjatyötä olemattomalla palkalla.

Vierailija
105/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsin määraikaiseksi 61-vuotiaana päiväkotiin.

Tätä ennen olin ison yrityksen johdon assistentti.  Organisaatiouudistuksen nimissä minut pantiin pihalle. 

Päiväkoti on hyvällä alueella ja lapset ihania. Melko raskastahan tämä on, mutta en kotonakaan halua maata. 

Miksi aina tämä argumentti että kotona maataan? Mä elän täysin normaalisti kuten muutkin, nousen ajoissa, menen uimahalliin tai kuntosalille, laitan lounasta tai syön ravintolassa jne. Ei kaikki työttömät vaan makaa. Eikä kaikki työttömät ole persaukisia.

Hän on nyt vaan kerrankin joutunut työhön missä vaaditaan ripeyttä, innovatiivisuutta ja sitä hänelle aiemmin niin vierasta tekemistä eli lastenhoitoa. Hän on varmasti kertonut kaikille tuon saman ammatistaan ja miten palkkakin romahti, työeläkekin jää pieneksi koska se lasketaan viimeisimmän työpaikan ansion mukaan. Vähän katkeruus paistaa tuossa kirjoituksessa yleistämisineen.

Vierailija
106/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä 60-vuotias vanhus änkeäisi vielä työelämään???? Ei järkeä. Mummelit ja papparaiset eläkkeelle, eivät kuulu töihin, vaarantavat muut monissa ammatissa ja ovat hitaita, sairaita ja tehottomia. Eläkkeelle mars!

Ei meitä 60+ todellakaan päästetä eläkkeelle, kituutetaan pienellä peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella, sairauseläkkeelle pääsy suljettu mikäli vielä sormet liikkuu, ovat keksineet näin miten paljon säästöä tulee kun eläkeikää vielä korotetaan aiemmasta. 

Vierailija
107/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollisuuksia työllistyä kuuskymppisenä.

Olet työttömänä viisi kuusi vuotta ja eläkkeelle.

Vierailija
108/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei kai kukaan enää halua töihin kuuskymppisenä.

Vierailija
109/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heikki Hurstilla usein syödään, jos on rahaa pitkävetoa lyödään"

Vierailija
110/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin että kuusikymmen vuotiaana kun saa kenkulaa niin on suunnattava Hurstin laupeuden työn leipäjonoon.

Vierailija
111/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ketussa haluaa vielä töihin kuuskymppisenä, ei jumankauta mitään järkeä? Ootteko te kaikki niin persaukisia, että on vielä pakko tehdä töitä?

Vierailija
112/130 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vaihdoin työpaikkaa. Vakituinen kokoaikatyö kyseessä. M61

Vierailija
113/130 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan töitä löydy, ei sitten niin millään.

Vierailija
114/130 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla ei ole mitään verkostoja, en ole pätevä enää mihinkään, ja kaiken lisäksi muutin paikkakunnalle josta en tunne ketään. --> Pääsin henkilökohtaiseksi avustajaksi, ja olen ikionnellinen. :) En tee nk likaisia töitä vaan olen jonkinlainen askarteluohjaaja-kulttuuriterapeutti, tehdään kivoja reissuja elokuviin tms. 

Neuvo: mikäli haet näitä töitä, älä anna yhteystietojasi firmoille, vaan vastaa ainoastaan ilmoituksiin, jossa avustettavasta on kerrottu jotakin. Soittele, esittäydy. Etsi sellainen aito hyvä firma, joka todella tahtoo matchin, eli toimivan hoitaja-avustettava-parin. 

Minulle kävi tuuri. Hain tällaiseen työhön. Eka yrittämällä en päässyt, mutta kuukautta myöhemmin sain soiton "Hei nyt meillä olisi sellainen avustettava, että voisin kuvitella teillä olevan kivaa keskenäänne." Ja pomo oli oikeassa! Olen niin iloinen ja innoissani, että odotan työpäiviä :) Olen alkanut uudelleen itsekin maalata

Vierailija
115/130 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä 60-vuotias vanhus änkeäisi vielä työelämään???? Ei järkeä. Mummelit ja papparaiset eläkkeelle, eivät kuulu töihin, vaarantavat muut monissa ammatissa ja ovat hitaita, sairaita ja tehottomia. Eläkkeelle mars!

HAH HAH, tein suht raskasta työtä. Mulla oli perehdytyksessä nuoria janttereita, kyllä otti koville monella. Suurin osa ei sitten jatkanut, kun oli se tyäaikakin aikas kova. heh heh. 

Yksi kysyi, että oliko tää eka päivä vähän läpällä tehty näin raskaaks. Sanoin, että tänään vedettiin puolteholla, että ehitään katteleen noita hommia paremmin. Ei tullu enää toisena päiviänä. Olin tuolloin 63v.

Olen kattonu näitä kovakuntosia myös salilla. Pukuhuoneessa leuat kyllä käy, ja puhelinta laitellaan sopivaan asentoon. Salilla sitten jatketaan sen puhelimen kääntelyä. Poislähtiessä pukkarissa taas leuat louskuu. 

Hitaat ja tehottomat, aika hyvin sanottu.

Vierailija
116/130 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin että kuusikymmen vuotiaana kun saa kenkulaa niin on suunnattava Hurstin laupeuden työn leipäjonoon.

Myös Manna-apu jakaa leipää ja muuta mikä on vielä ihan syömäkelpoista.

Vierailija
117/130 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungille kesäksi määräaikaiseen työsuhteeseen on jonkinlaiset mahdollisuudet päästä mutta muualle niin se on vähän samanlaista kun yrittää voittaa lotossa 6+1 lisänumero

Siis mitä tekemään?Kesällähän juuri kaikki toimipisteet on kiinni.

Vierailija
118/130 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa lopputili 60 vuotiaana?

Se on Game Over. Seuraavassa elämässä sitten taas töihin.

Vierailija
119/130 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaiseksi avustajaksi jollekulle suunnilleen samanikäiselle ja ns. täysipäiselle henkilölle, siinä voisi olla ihan kelvollinen, tosin useimmiten osa-aikainen homma.

Vierailija
120/130 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi