Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

60 -vuotiaana työllistyminen?

Vierailija
23.01.2026 |

Kertokaa rehellinen mielipiteenne, onko 60 vuotiaana irtisanotulla enää mitään mahdollisuuksia työllistyä uudestaan tässä työmarkkinatilanteessa?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikki oli paremmin vaikka rahallisesti kaikki oli huonommin.

Vierailija
142/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaaditaan kaikenlaisia ATK:n taitoja niin siinä kyllä tulee suurimmalle osalle seinä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaaditaan kaikenlaisia ATK:n taitoja niin siinä kyllä tulee suurimmalle osalle seinä vastaan.

ATK ajokortti olisi kova sana uuden työn etsinnässä mutta missä sellaisen voi ajaa?

Vierailija
144/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mahdollisuus. Riippuu miten itse ajattelet ja markkinoit itsesi eli osaat kuvailla mitä osaat. Mielestäni terveet yli 60 vuotiaat ovat hyviä työntekijöitä, kokeneita ja työmotivoituneita eikä heillä ole lasten hoito ongelmia. Eläkeikäkin on nousussa. 

Vierailija
145/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsin määraikaiseksi 61-vuotiaana päiväkotiin.

Tätä ennen olin ison yrityksen johdon assistentti.  Organisaatiouudistuksen nimissä minut pantiin pihalle. 

Päiväkoti on hyvällä alueella ja lapset ihania. Melko raskastahan tämä on, mutta en kotonakaan halua maata. 

Miksi aina tämä argumentti että kotona maataan? Mä elän täysin normaalisti kuten muutkin, nousen ajoissa, menen uimahalliin tai kuntosalille, laitan lounasta tai syön ravintolassa jne. Ei kaikki työttömät vaan makaa. Eikä kaikki työttömät ole persaukisia.

En tajua minäkään. Olen itse kuntoutustuella, mutta en siltikään koko ajan makaa. Vain tosi huonoina päivinä. Käyn pienellä lenkillä, teen ruokaa, jumppaan vähän, teen palapelejä, kirjoitan. Miksi kukaan pitää sohvalla makaamista työn teon ainoana vaihtoehtona? Kun tulin isosta leikkauksesta niin makasin pari viikkoa, kun en muuta pystynyt, sitten aloin liikkua minkä pystyin. Makaako joku aina kotona?

Vierailija
146/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ATK ajokortti olisi kova sana uuden työn etsinnässä mutta missä sellaisen voi ajaa?

Ei niitä ole, eikä puhuta enään ATK:sta, ne on it-taidot.

Vierailija
147/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Ei millään konstilla. Valitettavasti ammattitaito menee ihan hukkaan. 

Vierailija
148/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenopistolla?

Vierailija
149/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä on Marttinen?

Marttinen on koulutettu olemaan ajattelematta asiaa. 

Vierailija
150/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupankassalle sattaa hyvällä tuurilla päästä, esim kesätöiden kautta kun lupaa ja vannoo ettei kännykkä häiritse eikä festarit ja muut ryyppyreissut ole este olla töissä kun vakkarit on lomalla. Kielitaito plussaa. Mukava kun on monen ikäistä, mutta toisaalta näistä 60+ ikäisistä voisin myös luopua, se valituksen ja kiukuttelun määrä on osalla käsittämätöntä.

Kaupan kassalle ei oteta enää ketään 60v. noviisia. Pitää olla vankka kokemus kassatyöstä. Pitää olla vikkelä ja harjaantunut ja homman sujua automaattisesti. 

Vierailija
151/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaita harvemmin irtisanotaan, vaan niiden annetaan nilkuttaa eläkkeeseen asti.

Kai olet työssäollessasi kerännyt isot säästötkin?

Vierailija
152/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, kun ei työllisty nelikymppinenkään vaikka on viisi ammattitutkintoa + yliopistotutkinto!

Vierailija
153/154 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsin määraikaiseksi 61-vuotiaana päiväkotiin.

Tätä ennen olin ison yrityksen johdon assistentti.  Organisaatiouudistuksen nimissä minut pantiin pihalle. 

Päiväkoti on hyvällä alueella ja lapset ihania. Melko raskastahan tämä on, mutta en kotonakaan halua maata. 

Miksi aina tämä argumentti että kotona maataan? Mä elän täysin normaalisti kuten muutkin, nousen ajoissa, menen uimahalliin tai kuntosalille, laitan lounasta tai syön ravintolassa jne. Ei kaikki työttömät vaan makaa. Eikä kaikki työttömät ole persaukisia.

En tajua minäkään. Olen itse kuntoutustuella, mutta en siltikään koko ajan makaa. Vain tosi huonoina päivinä. Käyn pienellä lenkillä, teen ruokaa, jumppaan vähän, teen palapelejä, kirjoitan. Miksi kukaan pitää sohvalla makaamista työn teon ainoana vaihtoehtona? Kun tulin isosta leikkauksesta niin makasin pari viikkoa, kun en muuta pystynyt, sitten aloin liikkua minkä pystyin. Makaako joku aina kotona?

Itse olen opiskelija mutta teen vapaaehtoistyötä erään eläinsuojeluyhdistyksen eläinsuojassa. Eräs ystäväni uskoutui minulle että hän on työtön eikä saisi tehdä vapaaehtoistyötä työttömyysturvan menetyksen uhalla, mutta kun se on ollut hänen henkireikänsä 30 vuotta niin hän ei pysty luopumaan siitä. Hän vain tulee paikalle ja hoitaa eläimiä. 

Mietin, miten julmaa ja sadistista tämä touhu oikein on??? Kuka tästä hyötyy, että työttömiä rangaistaan? Että heidät eroitetaan yhteiskunnasta kuin jotkut rangaistusvangit. Mistä heitä rangaistaan? Mikä heidän rikoksensa on? Ensiksi kavennetaan heidän osallistumisen ja toiminnanmahdollisuudet yhteiskunnassa rangaistuksen uhalla olemattomiin ja sitten päälle mylvitään laiskoista passiivisista työttömistä jotka vain "makaa". Itse häivyn heti Suomesta kun saan paperit. En jää tällaiseen systeemiin roikkumaan saatika veroja makseleen ja ylläpitämään tätä systeemiä.

Vierailija
154/154 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotiaita harvemmin irtisanotaan, vaan niiden annetaan nilkuttaa eläkkeeseen asti.

Kai olet työssäollessasi kerännyt isot säästötkin?

Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa etteikö muka 60-vuotiaita irtisanottaisi ihan samalla tavalla kuin nuorempiakin.