Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva suomalainen nainen osaa olla naisellinen?

Vierailija
23.01.2026 |

Johtuuko koulusta vai naisellisen esimerkin puutteesta?

Kommentit (175)

Vierailija
41/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri, ei miehet tienaa kahden palkan verran, jotta nainen voi jäädä kotiin. Olis mullekin kelvannut ja kelpais, ja voisin olla supernaisellinen, olisi aikaa ja voimavaroja panostaa ulkonäköön, mies tosiaan sais kuskailla mua sitten ovelta ovelle, kun en korkkareissa voi ajaa ja tadaa, kodinhoitajaa palkata, kun enhän mä mun ihanilla kynsillä voi mitään kotihommia suuremmin tehdä. Jos naiset sais keskittyä olemaan vaan naisia ja miehet ois miehiä, tienaisi tarpeeksi ja tarjoaisi elämisen, maksaisi laskut ja ostokset, niin olisi niin helppoa naisena panostaa itseensä. Suomimiehet haluaa maksattaa kaiken 50/50, olettaa, että nainen käy töissä ja tienaa kuten mies, ja olettaa sen päälle, että nainen hoitaa lapset ja kodin. Te miehet, jotka kyselette naisellisuuden puutteen perään, heitän teille kysymyksen: miksette ole tarpeeksi miehisiä, ja kanna vastuutanne, jotta naiset voisivat olla naisellisempia?

Itsehän te naiset olette halunneet tämän. 

Vierailija
42/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululiikunnassa voisi tytöille opettaa naisellista kävelyä ja ryhtiä. 

50+ miehille voisi opettaa jossakin:

- käytöstapoja

- empatiaa

- arvostusta naisia kohtaan

- arvostusta muita ihmisiä kohtaan

- sitä, etteivät ole maailman napa

- arvostavaa kielenkäyttöä

- keskustelutaitoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimaantuminen on naisellisuuden vastakohta. Moderni nainen haluaa katkoa patriarkaatin kahleet ja elää itsellistä elämää.

Unohdit nyt huulipunafeminismin. Nämä tarvitsevat kyllä miehiä palvelijoikseen ja puudeleikseen.

Vierailija
44/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osaa jos haluaa. 

Muiden puolesta en voi vastata, mutta omasta puolestani sanon, että vieraiden ihmisten mielipiteet ei kiinnosta tippaakaan. Mun mies pitää mun ulkonäöstä ja käytöksestä ja kotona näkee mut useimmiten pikkareissa ja t-paidassa. Siinä on ihan tarpeeksi naisellisuutta, trust me!

Vierailija
45/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskattaret osaa. 

Ainahan joku muu tekee kaiken paremmin.Kaikille löytyy se ,joka on parempi,myös sinulle.

Vierailija
46/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset osaavat harvemmin meikata oikein. 

Nonnis, täähän olikin jonkun itätrollin tuotoksia. Suomalaiset miehet ei yleensä välitä naisten meikkaamisesta, joten paljastuit. 

Vierailija
47/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: "Osaa olla"? Tarkoitatko ulkomuotoa vai kenties muuta toimintaa, käytöstä? Ihan hyvä kysymys sekin on, mitä naisellisuus on, kummassa tahansa edellisessä asiassa? Ja vielä sekin, onko siitä naiselle itselleen jotain etua vai onko toisinaan myös haittaa? Jälkimmäisessä tapauksessahan henkilö varmaankin toisinaan välttäisi olemasta sellainen, mistä on muiden ihmisten takia haittaa tai antaisi heille väärän signaalin itsestään.

Älä ole aspergeri. 

Kiitos kohteliaisuudesta, en tietääkseni kuitenkaan kuulu tuohon joukkoon.

Vierailija
48/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että täällä naisten pitää raataa töissä kuten miesten. Ja hoitaa sen päälle lapset, ruokakauppakäynnit, siivoukset, kokkailut, pyykkäilyt. Useimmat naiset ovat niin väsyneitä, että vain kaatuvat pitkän päivän jälkeen sänkyyn. Ei siinä paljoa jaksa tai ehdi itseensä ja ulkonäköönsä panostaa. Tämä näyttää olevan trendi nykyään ihan työssäkäyvillä lapsettomillakin naisilla, työelämä on kovaa ja vie mehut. Naisilla helpompaa keskittyä olemaan naisellinen ja on aikaa panostaa itseensä sellaisissa kulttuureissa, joissa vastuu toimeentulon hankkimisesta on lähinnä tai kokonaan miesten harteilla. Nähnyt tämän ulkomailla asuessani.

Miksi näet töissä käymisen raatamisena? Taidat olla kallu, jolla ei koulutusta. 

Vierailija
49/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä horiset, mä olen hyvin naisellinen omasta mielestäni, vaikkakaan en sillä sinun kapealla mallillasi. Käytännöllinen työhevonen olen kyllä ja samalla naisellinen. Korkkareita olen tosin käyttänyt viimeksi 1990-luvulla ja kampaajalla kävin v. 2021. En ole myöskään miestä palveleva kodinhengetär, mutta hyvin on mennyt jo 25 vuotta.

Vierailija
50/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen keleissä ison osan vuotta hankalaa

Vierailija
51/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat suomiakat voisivat ottaa mallia japanilaisista naisista ja laihduttaa ja hymyillä. M28

Vierailija
52/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaavasti aika harva mies pukeutuu tai edes käyttäytyy herrasmiesmäisesti. 

Vierailija
53/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen osaa jos haluaa. 

Muiden puolesta en voi vastata, mutta omasta puolestani sanon, että vieraiden ihmisten mielipiteet ei kiinnosta tippaakaan. Mun mies pitää mun ulkonäöstä ja käytöksestä ja kotona näkee mut useimmiten pikkareissa ja t-paidassa. Siinä on ihan tarpeeksi naisellisuutta, trust me!

Voin kyllä kompata tätä. En keksi yhtäkään syytä miksi minun pitäisi näyttää naiselliselta ulkona jos ei itsestä tunnu siltä.

Vierailija
54/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu tatuoinneista, uistimista naamassa ja kehopositiivisuudesta.

Vierailija
55/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululiikunnassa voisi tytöille opettaa naisellista kävelyä ja ryhtiä. 

50+ miehille voisi opettaa jossakin:

- käytöstapoja

- empatiaa

- arvostusta naisia kohtaan

- arvostusta muita ihmisiä kohtaan

- sitä, etteivät ole maailman napa

- arvostavaa kielenkäyttöä

- keskustelutaitoja

Hyvä lista, MUTTA vain silloin kun toinenkin käyttäytyy yhtä lailla arvostavasti ja arvostettavasti. Eli ei puhu pskaa, puhu toisen yli/ohi/päälle,  juoni feminismin nimissä, vääristele, syyllistä miehiä kaikesta mahdollisesta, uhriudu kaikesta mistä ikinä keksii ja vaadi erityiskohtelua sukupuolensa takia.

Nuo kun täyttyvät niin arvostus tipahtaa syliin.

Vierailija
56/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin harvalla suomimiehellä on käytöstavat? Vanhempien vika? 

Älä muuta puheenaihetta. 

Vierailija
57/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kontrollin haluinen.   Mikä pitää erikseen tehdä, ei ole luonnollista. Tilaa temusta nukke, ap. 

Vierailija
58/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomen keleissä ison osan vuotta hankalaa

Venäjällä toisenlaiset kelit? Ai niin, siellähän kaikki oli kaikki päin persettä, sinne ei saanut vilkaistakaan.

Vierailija
59/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisellisuus synny vaatteista. Vaikka voi lisätä sitä vaikutelmaa mutta muuten.. 

Vierailija
60/175 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vääntää rautalangasta miksi naisen olisi tärkeä näyttää naiselliselta. Minkä takia? Valistakaa nyt tyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän