Käsimerkki pyöräillessä
Onko tämä kuinka suositeltavaa tai pakollista kun ei tuolla nytkään pysty yhtään kättä ohjaustangosta irrottamaan, sitä menee heti kumoon, ellei pidä tiukasti molemmilla käsillä kiinni?
Kommentit (24)
Aika turhaa sitä on viittoilla mitään, ellei aja autotiellä. Jos siis on ihan pakko mennä kekkaloimaan sinne autojen sekaan. Pientaloalueella voi olla näin. Jos pitää mennä vaikka risteyksen yli niin mä mitään viittoile, vaan pysäytän siihen ja odotan, tai hidastan ja katson että autoilija on todella havainnut että olen menossa yli.
Siinä mitään tartte huitoa. Kai sen nyt kaikki tajuaa että välillä on ihan kätevää osoittaa jossain tilanteessa että olisin menossa tonne.
Vierailija kirjoitti:
Aika turhaa sitä on viittoilla mitään, ellei aja autotiellä. Jos siis on ihan pakko mennä kekkaloimaan sinne autojen sekaan. Pientaloalueella voi olla näin. Jos pitää mennä vaikka risteyksen yli niin mä mitään viittoile, vaan pysäytän siihen ja odotan, tai hidastan ja katson että autoilija on todella havainnut että olen menossa yli.
Siinä mitään tartte huitoa. Kai sen nyt kaikki tajuaa että välillä on ihan kätevää osoittaa jossain tilanteessa että olisin menossa tonne.
Lain mukaan ajoneuvolla kuuluu ajaa ajoradalla (joka on siis ajorata eikä mikään "autotie").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuntamerkin voi näyttää kädellä tai jalalla. Polkupyörään voi myös ostaa lisätarvikkeina vilkut.
Oikeesti? En ole koskaan nähnyt.
https://fyndiq.fi/tuote/led-vilkut-polkupyoralle-kaukosaatimella-ja-aan…
Jos ei näytä suuntamerkkiä niin muut eivät usein tiedä pitääkö pyöräilijää väistää vai ei. Kääntyvä kun väistää suoraan menevää, ja toisaalta kaksi vastakkaisista suunnista tulevaa vasemmalle kääntyvää voivat ajaa toistensa sivuitse.