Haluaako pariskunnat paljon lapsia?
Halusin laittaa yleisen kysymyksen, kun olen 32-vuotias mies ja haluaisin saada monta lasta. Puolisoni taas ei halua saada kuin yhden lapsen. Meillä on yksi lapsi. Kuinka yleistä tämänlainen tilanne on?
Kommentit (14)
En tiedä yhtään pariskuntaa joka haluaisi paljon lapsia. Kysy vaimolta voitko tehdä jotain että hän haluaisi toisenkin lapsen. Ottaa pääosa hoitovastuusta, jäädä hoitovapaalle jne.
Vierailija kirjoitti:
Naisista on tullut itsekkäitä.
Naisista on tullut tiedostavia. Ei haluta rasittaa ilmastoa eikä synnyttää uusia valkoisen patriarkaatin edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti joillakuilla muuttuu toive lasten määrästä ensimmäisen lapsen jälkeen, suuntaan tai toiseen. Tiedän yhden tapauksen, jossa pariskunnasta toinen huomasi ensimmäisen lapsen jälkeen, ettei haluakaan useampia lapsia.
Mä tiedän monta tapausta, kun pariskunta totesi yhden lapsen jälkeen, ettei ne halua lapsia ollenkaan.
Minä halusin yhden, mutta mies sai ylipuhuttua toiseen. Nyt on kaksi ja olemme onnellisia näin. Enempää ei halua kumpikaan.
Meillä tuo on toisinpäin, minä haluaisin enemmän lapsia mutta mies ei, meillä on yksi lapsi, 9v poika.
Riippuu pariskunnasta. Itsekkäät minä-minä-ihmiset haluavat kopioida itseään, mutta yhtään epäitsekästä syytä lapsen tekemiseen ei ole.
Meillä on onneksi molemmilla pysynyt toiveet samoina koko 20+ vuotta. Sama perhehaave oli deittailun alussa kynnyskysymys ja olisi ollut musertavaa, jos toisella ois haaveet muuttuneet. Tsemppiä aloittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista on tullut tiedostavia. Ei haluta rasittaa ilmastoa eikä synnyttää uusia valkoisen patriarkaatin edustajia.
Tähän vielä päälle se, että onhan se itsekästä tehdä ihmisiä, joiden joka ikinen kärsimys ja suru johtuu vain yhden tarpeesta kokea äitiys.
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin yhden, mutta mies sai ylipuhuttua toiseen. Nyt on kaksi ja olemme onnellisia näin. Enempää ei halua kumpikaan.
Manipulointi. Aina terve perusta parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipulointi. Aina terve perusta parisuhteelle.
Ei hän minua manipuloinut. Toivoi kovasti toista ja sai minutkin innostumaan asiasta toiveillaan. Olen äärimmäisen onnellinen, että teimme toisenkin. Sisarukset ovat todella rakkaita toisilleen ja kaikki sujui kohdallamme hyvin. Myös liittomme on tosi onnellinen ja mieheni minulle äärimmäisen rakas ja hyvä isä. Ei aina tarvitse nähdä kaikessa negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokeilu tuhoaa länsimaat.
Kyllä varmasti joillakuilla muuttuu toive lasten määrästä ensimmäisen lapsen jälkeen, suuntaan tai toiseen. Tiedän yhden tapauksen, jossa pariskunnasta toinen huomasi ensimmäisen lapsen jälkeen, ettei haluakaan useampia lapsia.