Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko asua Välimeren maissa?

Vierailija
22.01.2026 |

Mikä niistä vai kokeiluja?

Kommentit (326)

Vierailija
81/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hitaalla matkalla kohti Fugea muiden juoppojen seuraan.

Vierailija
82/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta miltei +40 tappohelteet tiettyinä vuodenaikoina ei oikein houkuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo. Vielä etelämmän ählyjä ja idän ryckä-rikollisia täällä vaan on ärsyttävän paljon, mutta mieluummin täällä kuin siellä loskassa ja pimeässä 

Vierailija
84/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaisi olla mukavaa, mutta kun seuraan tuttuni elämää Italiassa en tiedä olisiko sellainen tissuttelu ja nököttäminen samassa kohteessa pitkän päälle mukavaa. Hän ei osaa puhua italiaa, eikä paikalliset osaa englantia, joten jos ainoa juttukaveri on puoliso tai videopuhelut Suomeen lapsille tai sukulaisille en jaksaisi. Hänestä olen oppinut, että vuokraan ja asun eri kohteissa määräajan. Teenkin sitä.

Vierailija
85/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan olin  työ komennuksella keski Ranskassa, oli kyllä kaunista maalais seutua, Shampanja kylässäkin tuli käytyä vierailulla jossa oli rypäle pensaita silmiin kantamaton määrä, tosin hinnat eivät olleet sen edullisempia kuin Carrefur kaupassa.

Vierailija
86/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Joku italialainen pieni kalastajakylä voisi olla ihana ilmaston ja miljöön puolesta.

Haasteen siitä tosin tekisi se, että olen turbo introvertti. En jaksaisi sitä etelä-eurooppalaista jatkuvaa pölinää ja sosiaalisuutta.

Turbointrovertti kaipaa selvästi ihmiskontakteja vauva-palstalla. :D

Vierailija
87/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se saattaisi olla mukavaa, mutta kun seuraan tuttuni elämää Italiassa en tiedä olisiko sellainen tissuttelu ja nököttäminen samassa kohteessa pitkän päälle mukavaa. Hän ei osaa puhua italiaa, eikä paikalliset osaa englantia, joten jos ainoa juttukaveri on puoliso tai videopuhelut Suomeen lapsille tai sukulaisille en jaksaisi. Hänestä olen oppinut, että vuokraan ja asun eri kohteissa määräajan. Teenkin sitä.

No jotkut opettelee kielen. Sinä ja tuttusi ette. 

Vierailija
88/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juopot tissuttelee ihan Suomessakin, ei tarvitse Italiaan sen takia tulla!

Ystäväsi ongelmia ovat kielitaidottomuus ja saamattomuus.

Nökötetäänhän Suomessa mökillä tekemättä mitään, etelä-Euroopassa sentään on joka viikko tapahtumia joihin osallistua ja rajattomasti paikkoja joissa käydä. 

Vierailija
89/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pohjoisen Keski-Euroopan maissa voisin kuvitella asuvani, mutta en alempana. 

Vierailija
90/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika moni tosiaan tuntuu pitävän Kreikkaa jonain kehitysmaana, kysellään saako kaupasta sitä tai tuota. 

Jätehuolto/kierrätysasiat, niiden puute siis, pistää ehkä eniten silmään joissain paikoissa. "

Tuo on aika huono yhdistelmä. Kaikkea saa, mutta jätehuolto huonoa. 

Vierailija
91/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo, mutta haluan olla Suomessa kevään, kesän ja syksyn eli talvikuukaudet kävisi, mutta saisinko töitä kun se ei ole turismin sesonkikautta?  Täytyisi olla myös hyvä kielitaito. Espanjassa olen asunut satunnaisesti, ollut töissäkin, mutta enemmän Kanarialla. 

Vierailija
92/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, muttei kiinnosta, mieluummin lähden Thaomaahan.

Vierailija
93/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupungissako ne sudet elelevät Ranskassa ja Italiassa?"

Tekoälyn vastaus villieläimistä Roomassa: 

Yes, Rome has a surprisingly diverse population of wildlife, with animals like wild boars, foxes, hedgehogs, and porcupines frequently sighted in parks and near urban ruins. The city's ecosystem includes falcons, green parrots, and wolves on the outskirts, often spotted foraging in residential trash or near tourist spots. 

Vierailija
94/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta, monessakin. Mieluiten varmaan Maltalla, koska siellä puhutaan englantia.

Malta oli painajainen. 10km siirtymiin meni tunti. Bussi kulki miten tahansa. Menisi kuukaudessa mielenterveys. 

Juha Vuorinen kirjoittaa Maastamuuttajan päiväkirja ja Maltan mieleni-kirjoissaan siellä asumisestaan. Huonot liikenneyhteydet ja talvella erittäin kostea ilmasto olivat suurimmat ongelmat.

Vierailija
95/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on jo,vielä ei pysty vakituisesti asua, mutta lähiaikana.

Missä?

Minulla olisi varaa hankkia joku tönö etelästä, muttei reissaamiseen kahden maan väliä. Haluan pitää asunnon Suomessa.

Miten voi olla varaa "tönöön" muttei lentolippuihin? Just varasin liput etelä-Eurooppaan 212e menopaluu

Esim. eläkeläisen tulot n. 1200e. Siitä vuokra, laskut, lääkekulut, ruoka, jne.,toisen maan asunnon kulut myös.

Lentoliput on pienin osuus kahden asunnon tilanteessa.

Vierailija
96/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aika moni tosiaan tuntuu pitävän Kreikkaa jonain kehitysmaana, kysellään saako kaupasta sitä tai tuota. 

Jätehuolto/kierrätysasiat, niiden puute siis, pistää ehkä eniten silmään joissain paikoissa. "

Tuo on aika huono yhdistelmä. Kaikkea saa, mutta jätehuolto huonoa. 

Tökkivä jätehuolto kovassa helteessä etenkin on melkoinen ongelma.

Vierailija
97/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan olin  työ komennuksella keski Ranskassa, oli kyllä kaunista maalais seutua, Shampanja kylässäkin tuli käytyä vierailulla jossa oli rypäle pensaita silmiin kantamaton määrä, tosin hinnat eivät olleet sen edullisempia kuin Carrefur kaupassa.

Ransja onkin myös Keski-Eùrooppaa.

Vierailija
98/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Joku italialainen pieni kalastajakylä voisi olla ihana ilmaston ja miljöön puolesta.

Haasteen siitä tosin tekisi se, että olen turbo introvertti. En jaksaisi sitä etelä-eurooppalaista jatkuvaa pölinää ja sosiaalisuutta.

Py sy  vaa n Suo messa-. Ei si nu lla oli si hel pot ol ta vat sie llä. 

Vierailija
99/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaupungissako ne sudet elelevät Ranskassa ja Italiassa?"

Tekoälyn vastaus villieläimistä Roomassa: 

Yes, Rome has a surprisingly diverse population of wildlife, with animals like wild boars, foxes, hedgehogs, and porcupines frequently sighted in parks and near urban ruins. The city's ecosystem includes falcons, green parrots, and wolves on the outskirts, often spotted foraging in residential trash or near tourist spots. 

And some people are like pigs and hawks and hyenas.

Pätee tosin moniin muihinkin paikkoihin.

Vierailija
100/326 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mieluummin vaihdan paikkaa ja maatakin aika ajoin kuin valitsen jonkun kylän, jossa asua pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän