Voisitko asua Välimeren maissa?
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asun 30km Kampista, eikö se ole etelä-Suomea? Meillä ei ollut kesää kuin n 3 vkoa jos hellepäivillä mitataan"
Ei pohjoismaan kesää mitata helteillä, sille on ihan omat tilastot, ja tilastoista riippumatta ihmisen oma tuntuma säähän. Etelä-Suomessa oli kesää oli kolmisen kuukautta viime vuonna, josta hellettä oli 26 päivää, mikä on paljon. Ja oli muuten lämpimimpiä vuosi mittaushistoriassa.
Jos helteisessä ilmastossa haluaa asua, Suomi ei ole oikea vaihtoehto.
Siksi olenkin jo 1/2 vuodesta poissa. Nyt vain olin olosuhteiden pakosta kesä- ja elokuun palelemassa Suomessa.
Kesä-elokuu on vain 3 kk, ei 1/2 vuodesta.
Ei tarvitse tietenkään selittää, tuo ei vaan stemmaa.
No ne nyt ovat kesäkuukausia - niistähän puhuttiin, eikö?? Kesä-, heinä- ja elokuu?? Harvemmin näin helmikuussa on helteitä, tällä hetkellä olen Suomessa ja mittarissa -11
Voisin hyvinkin asua Välimeren maissa rantahuvilalla meren rannalla jossa rantahietikko, kunhan merenpinta ei tule nousemaan vuosien kuluessa huvilalle asti, merivartiosto olisi hyvissä ajoin karkoittamassa Afrikasta rannalleni pyrkiviä venepakolaisia, kesällä ei olisi kärvistävän kuuma tai ainakin sähköt toimisivat vakaasti niin että voisin istua kesäpäivät sisällä miellyttävästi ilmastoidussa asuintilassa, talvella ei sataisi koko ajan, ja lähistöllä olisi kävelymatkan päässä ruokamarketti tai tori tai edes joku huokea ateriapalvelu. Nopea internetti myös ja naapurit vähän loitompana. Lisäksi valvontakamerat ja järjestysmiehet karkoittamassa tienolle ujuttautuvia varkaita ja köyhiä.
322.lle - en tiedä kuka momesta vastaajasta olet ja miyä llet kesästä puhunut. Ihmettelin vain, että jos olit Suomessa vain kesä- ja elokuun, niin se ei ole 1/2 vuodesta.
Samapa se, mitä anonyymi tarinoi ja väärinkäsityksiäkin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
322.lle - en tiedä kuka momesta vastaajasta olet ja miyä llet kesästä puhunut. Ihmettelin vain, että jos olit Suomessa vain kesä- ja elokuun, niin se ei ole 1/2 vuodesta.
Samapa se, mitä anonyymi tarinoi ja väärinkäsityksiäkin sattuu.
No viimevuonna olin Italiassa huhtikuun, toukokuun ja osan kesäkuusta, heinäkuun ja pari päivää elokuusta, 3/4 syyskuusta, lokakuun ja puolet marraskuusta ja vuodenvaihteestakin osa osui viimevuodelle. 25 viikkoa yhteensä. Kesäkuukausia tuosta vain 3 joista yhden olin kokonaan poissa Suomesta
Joillekuille niin. Kukapa sinä olet sitä arvostelemaan?
-Eri