Oletko vaihtanut vakityön määräaikaiseen/keikkatyöhön? Kokemuksia?
Vakityö on pitkään ärsyttänyt. Olen venynyt jo vuoden ajan ja ensi kuussa tilanne pahenee kun henkilökunta vähenee entisestään. Plussaa tietty vuosilomat.
Olisi tarjolla määräaikainen projekti. Houkutus olisi suuri mutta siinä miinusta on epävarmuus muutama kuukauden kuluttua.
Kommentit (50)
Toimittaja, sisällöntuottaja ja viestinnän asiantuntija. Irtisanouduin 6:nnen yt-menettelyn yhteydessä isosta lehtitalosta koska johtaminen oli ala-arvoista ja työntekijöitä kohdeltiin sikamaisesti. Perheellinen ystävä sai pitää työpaikkansa irtisanoutumiseni ansiosta.
Se oli paras ratkaisuni ikinä! Nyt saan pitää lomani milloin haluan ja valita itse työtehtäväni.
Vakiduunissa palkkani oli noin 65000 €/vuosi. Yritykseni liikevaihto oli viime vuonna 147000 €. Palkkaa nostin suurinpiirtein saman 65000 € kuin entisessä työssäni sain. Toki maksan "työsuhteeni" pakolliset kulut itse.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja just parasta on toi että lomista ei tarvitse tapella. Jos ilmoitan, etten ole käytettävissä niin en ole silloin käytettävissä esim. viikolla 9, 42 tai 51-52. 😊
...tai koko kesänä!
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mihin vaihtaa.
Perusta toiminimi tai yritys.
Sotepuolella pitkän kokemuksen omaavat, rutinoituneet ammattilaiset ovat tosi haluttuja keikkavuoroihin. Ei tarvi isommin perehdyttää ja työt sujuu yksintehtävissäkin vuoroissa. Näitähän ei voi opiskelijakeikkareilta tai just valmistuneilta "vakkareiltakaan" vielä odottaakkaan.
Ja keikkaillessa lomarahat ja vuosilomakorvaus maksetaan joka palkassa, niistä kertyy vuodessa sellainen vähän alle 4000€ eli se on sitten se mun lomapalkka, vaikkei virallisesti olekaan palkallista vuosilomaa. Ja tosiaan saan lomailla silloin kun itse päätän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja just parasta on toi että lomista ei tarvitse tapella. Jos ilmoitan, etten ole käytettävissä niin en ole silloin käytettävissä esim. viikolla 9, 42 tai 51-52. 😊
...tai koko kesänä!
Voi olla vaan,että vuoroja ei tipu entiseen malliin jos ei ole tarpeeksi käytettävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...tai koko kesänä!
Voi olla vaan,että vuoroja ei tipu entiseen malliin jos ei ole tarpeeksi käytettävissä?
Sote on sen luokan kaaoksessa, että ei pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Käännä mielesi ja tulojesi "epävarmuus" vapaudeksi. Ota niin moni työpiste keikkarinkiisi, että miettimäsi vähimmäistoimeentulo täyttyy aina. Poimi surutta mansikkaa kakusta! Olet sen ansainnut, varsinkin kokeneempana duunarina. Nuoret jaksaa rehkiä varsinkin kolmivuoro oravanpyörässä.
Jos nyt edes ymmärtäisit, ettei kaikilla aloilla tuo ole mahdollista. Taidat itse olla sote-alalla, siellähän on vähän yksinkertaisempaa väkeä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...tai koko kesänä!
Tippuu, kun on ollut taloissa vuositolkulla. Harva laitos luopuu KOKENEISTA keikkareistaan, kun tilalle on sitten lähinnä vielä alaa opiskelevia.
Olen. Jo 30 vuotta sitten heittäydyin freelanceriksi. Hyvin on pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mitään huonoja puolia?
Ei. Jos asenne ja luonne sopii lajiin. En myöskään näe oikein perheelisen hommana, jos toisella puoliskolla ei ole varmaa duunia. Lemmikit voi myös olla probleema. Tai yleensäkin kovin moneen asiaan ja säännöllisiin aikoihin sitoutuneisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mihin vaihtaa.
Perusta toiminimi tai yritys.
Luuletko, että esim. toiminimellä toimivia kaupan kassoja tarvitaan niiden lisäksi, joita saa halvalla rekryfirmalta?
.-Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännä mielesi ja tulojesi "epävarmuus" vapaudeksi. Ota niin moni työpiste keikkarinkiisi, että miettimäsi vähimmäistoimeentulo täyttyy aina. Poimi surutta mansikkaa kakusta! Olet sen ansainnut, varsinkin kokeneempana duunarina. Nuoret jaksaa rehkiä varsinkin kolmivuoro oravanpyörässä.
Jos nyt edes ymmärtäisit, ettei kaikilla aloilla tuo ole mahdollista. Taidat itse olla sote-alalla, siellähän on vähän yksinkertaisempaa väkeä töissä.
Ei tietenkään ole. Tämä on ihan puhtaasti alanvalintakysymys. Joissain ammateissa ei ole joustoa, niissä sitten (toivottavasti) maksetaan siitä että tekijä on naimisissa työnsä kanssa. Näin kermankuorinnan näkökulmasta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...tai koko kesänä!
Kyllä tippuu.
Tippuu, kun on ollut taloissa vuositolkulla. Harva laitos luopuu KOKENEISTA keikkareistaan, kun tilalle on sitten lähinnä vielä alaa opiskelevia.
Ahaa, useimmat kommentoijista ovat siis vanhoja mummoja :D Kuitenkin annatte kaikille samoja neuvoja, ikään kuin muillakin olisi se tilanne, että saa aina parhaimmat ja rahakkaimmat vuorot eikä koskaan voi tulla tilannetta, ettei kutsutakaan töihin.
Ylimielisyys loistaa kommenteistanne. Mutta kaikkihan tiesivätkin, että sote-alalla on itsekkäimmät ja vastenmielisimmät työntekijät. Olette just niitä, jotka istutte kahvihuoneessa juoruamassa, ette välitä potilaista mitään (paitsi tilanteessa, jossa voitte heiltä jotain varastaa tai ottaa hengen pois väärillä lääkkeillä) ja juoksutatte huonosti palkattuja nuoria kollegoita tekemässä omat työnne.
En ole neuvonut ketään. Olen kertonut montako vuoroa ja teen ja muutenkin työni eduista, kuten kysyttiin. Olen 42v. eli alalta jo 20 vuoden kokemus, en sentään mikään mummo vielä. Tsemppiä sulle! Kuulostat vähän katkeralta.
Vierailija kirjoitti:
En ole neuvonut ketään. Olen kertonut montako vuoroa ja teen ja muutenkin työni eduista, kuten kysyttiin. Olen 42v. eli alalta jo 20 vuoden kokemus, en sentään mikään mummo vielä. Tsemppiä sulle! Kuulostat vähän katkeralta.
Tuo katkera ei ollut ap. Olen kiitollinen kaikenlaisista kommenteista!
T.ap
Kolme työvuoroa viikossa on sellainen aika normi viikko. Yövuoroja en tee eli vuorot sijoittuu välille 7-21