Deittailusta: Kuinka suurta yhteensopivuutta ja yhdistäviä tekijöitä pitää olla, että koette kemiaa, kiinnostusta ja ihastusta?
Otsikossa kysymys. Mikä teille synnyttää haluan tutustua paremmin, tavata uudestaan, ja ennen kaikkea, mitä kaikkea vaaditaan siihen, että tunnette kemiaa? Kuinka paljon pitää olla yhdistäviä tekijöitä, vaikka samoja kiinnostuksenkohteita ja kuinka paljon haluatte olla ns. samalla aaltopituudella?
Kerro vastauksessa myös ikä ja sukupuoli. Kiinnostaisi tietää, miten ihmiset kokevat tämän.
Minusta tuntuu, että itse tarvitsen todella vahvasti samalla aaltopituudella olemista, todella paljon ja olennaisia yhdistäviä tekijöitä... eli jos joku on tosi kiva, symppis ja fiksu, mutta ollaan vaan kovin erilaisia, niin en vaan syty. Eikä ulkonäkö vaikuta asiaan. Komistus, joka on ihan eri maailmasta, ei tunnu yhtään vetovoimaiselta. Niin joo, ja olen nainen, 40-v.
Kommentit (59)
Mulla on ongelmana, että koen kemiaa aivan vääriä tyyppejä kohtaan (trauma bond). Ja päin vastoin, järjellä yhteensopiviin, yhdistäviä tekijöitä (arvomaailma, elämäntavat, kiinnostuksen kohteet) ja toiveita omaaviin ei kohdistu palavaa intohimoa vaan homma on väkisin yrittämistä. Tiedostan asian, mutta en oikein tiedä, mitä sen kanssa tehdä. Tällä hetkellä menossa jälkimmäisen kaltainen suhde, jossa ollaan kivoja "kämppäkavereita". Sitä ennen roihuava kemiasuhde, jossa ei sovittu muutoin yhteen kuin fyysisesti. Välimuotoja ei tunnu olevan, mikä on hirveää.
Vierailija kirjoitti:
On aika minimi, että mies olisi mukava ja fiksu, mutta ei se pelkästään saa aikaan kiinnostusta. Pelkkä ulkonäkö ei saa muakaan kiinnostumaan. Ulkonäöstä riittää, että mies on jollain lailla miellyttävän näköinen, on esim kiva hymy tai kauniit silmät. Jos ajatellaan, tuleeko seuraavat treffit, niin samalla aaltopituudella oleminen on tärkeää, samoin se että voin olla rennosti miehen seurassa ja että hän saa minut nauramaan ja on kiinnostunut minusta.
"on kiinnostunut minusta" on erittäin tärkeä. Ja suurin osa miehistä feilaa siinä aivan täysin. Olen yrittänyt treffata kymmeniä miehiä jotka selvästi haluavat tapailla minua, mutta eivät ole ollenkaan kiinnostuneet tuntemaan minua.
Eivät kysy mitään henkilökohtaista, eivät edes " entä sinä" omiin kysymyksiini. Eivät kommentoi tai kysy mitään mistään mitä kerron itsestäni. Ainoat asiat mitä kysyvät ovat jotain, joka suoraan vaikuttaa heihin, samaan tyyliin kuin kodinkonemyyjältä kysyttäisiin pesukoneen speksejä (haluatko lapsia, missä asut, harrastatko mitään liikuntaa, onko sulla sairauksia, millaisesta seksistä pidät, kuinka usein haluat tavata jne). Ei mitään historiastani, ei mistä pidä tai en, ei mitään haaveista tai toiveista tai arvoista jne jne. Ei mitään mistä oikeasti voisi oppia tuntemaan toisen ihmisen!
Onneksi sentään olen oppinut tunnistamaan ja tiputtamaan nämä aika äkkiä, mutta on aivan järkyttävän yleistä miten suurinta osaa miehiä ei näytä kiinnostavan tippaakaan potentiaalisen kumppanin sielunmaisema!
Arvomaailma pitää olla ainakin jossain määrin samanlainen eli täytyy välittää oikeudenmukaisuudesta aika laajassa merkityksessä. Ylipäätään poliittisesti vasemmalla.
Alalla ei sinänsä ole väliä, mutta kauppatieteet - täytyy sanoa - on aikamoinen turn-off. Myöskään koulutustasolla ei ole väliä, mutta toivon älykkyystasomme olevan samankaltainen.
Huumori on tosi tärkeää.
Samalla aaltopituudella oleminen on kyllä tärkeää, mutta sen ei tarvitse olla mitenkään "mystistä" heti. Mutta jos heti alkuun tulee kuva, että olemme eri aaltopituudella eikä kommunikointi ole välillämme kovin sujuvaa, niin ei kyllä luultavasti tule kemiaakaan.
N31, lesbo, jos sillä jotain merkitystä on.
Vierailija kirjoitti:
Jotain yhteistä on hyvä olla, jos ei ole yhtään mitään, niin eipä se herätä kiinnostusta lainkaan. Minulle on tärkeää olla älyllisesti samalla aaltopituudella. Jos toinen ei ymmärrä edes mitä sanon, yhteiselosta tulee vaikeaa. Huumorintajua pitää myös olla, jos toinen ei ymmärrä huumoria, tulee myös vaikeaa. Ulkonäöllä ei ole väliä, mutta henkilökohtaisella hygienialla sitäkin enemmän.
Sanoisin niinpäin, että kiinnostua vielä saattaakin ja tuntea että on sitä kemiaakin, mutta jos ei mitään yhteistä tai yhteisiä kiinnostuksenkohteita ole, niin kestävää parisuhdetta siitä tuskin tulee. Kuka muka jaksaa olla pidemmän päälle sellaisen kanssa, jota ei kiinnosta mikään, mistä itse tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on pitkä ja komea. Se riittää. Rumien ja lyhyiden kanssa ei ole kemiaa ollenkaan.
N31
Onkos 'koolla' väliä?
Tiedustelee hyvin varusteltu M188/85
Hyvin "varusteltuna" tuskin kysyisit onko koolla väliä. M33
Erittäin hyvin varusteltuna tietäisit, että koolla on todella väliä, eikä se ole sinun eduksesi.
Eipähän ole tarvinnut hirveästi stressata tuon asian takia. M33
Aika epävarmalta kyllä vaikutat kun tuollaista kyselet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika minimi, että mies olisi mukava ja fiksu, mutta ei se pelkästään saa aikaan kiinnostusta. Pelkkä ulkonäkö ei saa muakaan kiinnostumaan. Ulkonäöstä riittää, että mies on jollain lailla miellyttävän näköinen, on esim kiva hymy tai kauniit silmät. Jos ajatellaan, tuleeko seuraavat treffit, niin samalla aaltopituudella oleminen on tärkeää, samoin se että voin olla rennosti miehen seurassa ja että hän saa minut nauramaan ja on kiinnostunut minusta.
"on kiinnostunut minusta" on erittäin tärkeä. Ja suurin osa miehistä feilaa siinä aivan täysin. Olen yrittänyt treffata kymmeniä miehiä jotka selvästi haluavat tapailla minua, mutta eivät ole ollenkaan kiinnostuneet tuntemaan minua.
Eivät kysy mitään henkilökohtaista, eivät edes " entä sinä" omiin kysymyksiini. Eivät kommentoi tai kysy mitään mistään mitä kerron itsestäni. Ainoat asiat mitä kysyvät ovat jotain, joka suoraan vaikuttaa heihin, samaan tyyliin kuin kodinkonemyyjältä kysyttäisiin pesukoneen speksejä (haluatko lapsia, missä asut, harrastatko mitään liikuntaa, onko sulla sairauksia, millaisesta seksistä pidät, kuinka usein haluat tavata jne). Ei mitään historiastani, ei mistä pidä tai en, ei mitään haaveista tai toiveista tai arvoista jne jne. Ei mitään mistä oikeasti voisi oppia tuntemaan toisen ihmisen!
Onneksi sentään olen oppinut tunnistamaan ja tiputtamaan nämä aika äkkiä, mutta on aivan järkyttävän yleistä miten suurinta osaa miehiä ei näytä kiinnostavan tippaakaan potentiaalisen kumppanin sielunmaisema!
Hyvä että olet oppinut tiputtamaan tuollaiset. Itse seurustelen tuollaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain yhteistä on hyvä olla, jos ei ole yhtään mitään, niin eipä se herätä kiinnostusta lainkaan. Minulle on tärkeää olla älyllisesti samalla aaltopituudella. Jos toinen ei ymmärrä edes mitä sanon, yhteiselosta tulee vaikeaa. Huumorintajua pitää myös olla, jos toinen ei ymmärrä huumoria, tulee myös vaikeaa. Ulkonäöllä ei ole väliä, mutta henkilökohtaisella hygienialla sitäkin enemmän.
Sanoisin niinpäin, että kiinnostua vielä saattaakin ja tuntea että on sitä kemiaakin, mutta jos ei mitään yhteistä tai yhteisiä kiinnostuksenkohteita ole, niin kestävää parisuhdetta siitä tuskin tulee. Kuka muka jaksaa olla pidemmän päälle sellaisen kanssa, jota ei kiinnosta mikään, mistä itse tykkää?
Voihan sitä yhteistä löytyä myöhemminkin. Itse olen vähän ominut itselleni mieheni harrastuksia, kun tykästyin niihin.
Sama poliittinen kanta.
En voi sietää vasemmistolaisia naisia. M28
Vierailija kirjoitti:
Sama poliittinen kanta.
No voi yhyyyy
Vierailija kirjoitti:
Sama poliittinen kanta.
Miksei vassarinaisen kanssa voisi pelehtiä? Osa on tosi kiihkeitä. Parisuhde ei tietenkään tule kyseeseen, koska arvot ovat ihan erilaiset.
En koe enää lähes mitään vetoa miehiin, olivat he millaisia tahansa. He ovat yhtä epäkiinnostavia kuin olivat joskus ala-asteella. En koe romanttisia tunteita naisiinkaan, mutta naisten kanssa on enemmän muita yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja samankaltaisempia aatteita elämän menosta.
Miehet kyllä kiinnostuvat minusta edelleen, mutta se loppuu yleensä aika nopeasti kun olen heille rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama poliittinen kanta.
Miksei vassarinaisen kanssa voisi pelehtiä? Osa on tosi kiihkeitä. Parisuhde ei tietenkään tule kyseeseen, koska arvot ovat ihan erilaiset.
Ei vassarinaiset halua seksiä oikeistolaisten kanssa.
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ongelmana, että koen kemiaa aivan vääriä tyyppejä kohtaan (trauma bond). Ja päin vastoin, järjellä yhteensopiviin, yhdistäviä tekijöitä (arvomaailma, elämäntavat, kiinnostuksen kohteet) ja toiveita omaaviin ei kohdistu palavaa intohimoa vaan homma on väkisin yrittämistä. Tiedostan asian, mutta en oikein tiedä, mitä sen kanssa tehdä. Tällä hetkellä menossa jälkimmäisen kaltainen suhde, jossa ollaan kivoja "kämppäkavereita". Sitä ennen roihuava kemiasuhde, jossa ei sovittu muutoin yhteen kuin fyysisesti. Välimuotoja ei tunnu olevan, mikä on hirveää.
Mitäs hirveää siinä on? Elä mukavasti ilman sitä draamaa ja jännitystä, mikä tulee jännäsuhteista. Koita tehdä elämässäsi jotakin muuta jännittävää ja kiinnostavaa. Parisuhteet eivät ole kovin hyvä ajanvietto ja sisällöntuotantotapa elämään. Tulee draamaa, tauteja ja ongelmalapsia.
Olen tuntenut kemiaa ennen kuin oltiin vaihdettu sanaakaan. Muutama sekunti riitti.
Vierailija kirjoitti:
Sama poliittinen kanta.
Toivottavasti olet sitten aidosti monogaminen elättävä perheen pää. T oikeistonaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama poliittinen kanta.
Parittelet eli lisäännyt ihmisen kanssa kenestä et edes pidä? Miesten lodiikka.
Harrastan tanssia ja joskus vain vetovoimaa on, tanssi soljuu ja voisi suoraan lähteä tanssilattialta jatkoille tietämättä edes toisen nimeä. Vaikeus tuleekin sitten siinä, että kykeneekö juuri sen parin kanssa esimerkiksi kommunikoimaan tai jakamaan mitään muuta kuin sen tanssihetken.
Tuota... jos tingit niin tyydytkö sitten kuolleeseen naiseen vai elävään mieheen?