Deittailusta: Kuinka suurta yhteensopivuutta ja yhdistäviä tekijöitä pitää olla, että koette kemiaa, kiinnostusta ja ihastusta?
Otsikossa kysymys. Mikä teille synnyttää haluan tutustua paremmin, tavata uudestaan, ja ennen kaikkea, mitä kaikkea vaaditaan siihen, että tunnette kemiaa? Kuinka paljon pitää olla yhdistäviä tekijöitä, vaikka samoja kiinnostuksenkohteita ja kuinka paljon haluatte olla ns. samalla aaltopituudella?
Kerro vastauksessa myös ikä ja sukupuoli. Kiinnostaisi tietää, miten ihmiset kokevat tämän.
Minusta tuntuu, että itse tarvitsen todella vahvasti samalla aaltopituudella olemista, todella paljon ja olennaisia yhdistäviä tekijöitä... eli jos joku on tosi kiva, symppis ja fiksu, mutta ollaan vaan kovin erilaisia, niin en vaan syty. Eikä ulkonäkö vaikuta asiaan. Komistus, joka on ihan eri maailmasta, ei tunnu yhtään vetovoimaiselta. Niin joo, ja olen nainen, 40-v.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on pitkä ja komea. Se riittää. Rumien ja lyhyiden kanssa ei ole kemiaa ollenkaan.
N31
Onkos 'koolla' väliä?
Tiedustelee hyvin varusteltu M188/85
Hyvin "varusteltuna" tuskin kysyisit onko koolla väliä. M33
Jotkut naiset eivät kelpuuta kuin sinunlaisia tuppikulleja, minun varustus on heille liikaa omien sanojensa mukaan.
Ihanaa kun miehet tekivät tästäkin jonkun "peniksen koko" -keskustelun :D
Pitää olla pilkettä silmäkulmassa. Tosikot eivät kiinnosta ollenkaan. Liika fanaattisuus minkä tahansa asian puolesta on turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komea ja seksikäs, samanlainen arvomaailma, lempeä luonne. Näiden kaikkien pitää toimia, muuten en halua.
esim. jos mies on hyvännäköinen, mutta äänestää persuja tai puhuu ilkeästi, ei kelpaa. Tai jos mies on mukava ja rakastaa eläimiä, mutta on epäsiisti, kalju ja hampaaton, niin ei kelpaa.
Jos en löydä enää sellaista miestä, jonka haluan, niin olen sitten yksin.
N47
Äänestän persuja jotta suomalaiset duunarit pystyisivät elämään ilman sosiaalitukia. Mikä ajattelumaailmassani noin kuvottaa?
Liian loogista.
Ulkonäön pitää miellyttää, että kiinnostun juttusille. Pitää olla mukava ja meidän pitää tulla hyvin juttuun, että olen halukas tutustumaan enemmän. Ja sitten toisessa pitää olla jotain, mitä ihailen, jotta ihastuisin.
Esimerkiksi naisessa, johon nyt olen ihastunut, ihailen hänen itsevarmuuttaan, sanavalmiuttaan ja nokkeluuttaan sekä positiivisuutta ja myönteistä elämänasennetta.
Ja vielä jotta parisuhde olisi mahdollinen, pitää olla samankaltaiset arvot, luonteiden pitää sopia yhteen ja pitää haluta elämältä suunnilleen samoja asioita.
M42
Sama huumorintaju, edes suunnilleen saman tason älykkyys, ja ei mitään isoja deal breakereitä arvoissa. Ulkonäöllä on hyvin vähän väliä, kunhan ei ole epämiellyttävän näköinen (ts mulla on tasan kaksi porrasta ulkonäön arvion suhteen: joo ja ei. Joon sisällä ei saa yhtään lisäpisteitä siitä että on jollain ison yleisön päättämällä syyllä muka paremman näköinen kuin toinen joo)
Ei tätä asiaa kuitenkaan voi hirveästi teorisoida, koska kyse on niin hienosäädöstä ja pienistä vivahteista, joiden vuoksi paperilla samankaltaisista kahdesta henkilöstä toinen voi olla kiinnostavin ikinä ja toinen täydellisen blaah.
N46
Vierailija kirjoitti:
Kemiaa tunnen hapon ja emäksen välillä. En ihmissuhteissa.
Kaikki tunteet ovat pelkkää aivokemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on pitkä ja komea. Se riittää. Rumien ja lyhyiden kanssa ei ole kemiaa ollenkaan.
N31
Onkos 'koolla' väliä?
Tiedustelee hyvin varusteltu M188/85
Hyvin "varusteltuna" tuskin kysyisit onko koolla väliä. M33
Erittäin hyvin varusteltuna tietäisit, että koolla on todella väliä, eikä se ole sinun eduksesi.
Eipähän ole tarvinnut hirveästi stressata tuon asian takia. M33
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun miehet tekivät tästäkin jonkun "peniksen koko" -keskustelun :D
Pitäähän sitä välillä päästä sapeleita kalistelemaan tai vertamaan. M33
Tarvitsen nimenomaan yhdistäviä tekijöitä. Ja sitä että koen olevani haluttu. Ulkonäkö ei todellakaan ole ykkösriteeri. Pitää toki jollain tasolla hivellä silmää mutta pystyn sen suhteen "kompromisseihin". Itseasiassa ne eivät ole enää kompromisseja kun ihastuu. Silloin ihastuksen kohde on kuuminta ikinä. N33
Komea ja seksikäs, samanlainen arvomaailma, lempeä luonne. Näiden kaikkien pitää toimia, muuten en halua.
esim. jos mies on hyvännäköinen, mutta äänestää persuja tai puhuu ilkeästi, ei kelpaa. Tai jos mies on mukava ja rakastaa eläimiä, mutta on epäsiisti, kalju ja hampaaton, niin ei kelpaa.
Jos en löydä enää sellaista miestä, jonka haluan, niin olen sitten yksin.
N47
Äänestän persuja jotta suomalaiset duunarit pystyisivät elämään ilman sosiaalitukia. Mikä ajattelumaailmassani noin kuvottaa?
Kyllä se on sun tapauksessa tyhmyys. Se karkoittas.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on nainen ja elossa, niin riittää. Tarvittaessa voin tinkiä vaatimuksista.
Pooli laajenee jonkin verran kun olet valmis joustamaan sukupuolesta😊
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön pitää miellyttää, että kiinnostun juttusille. Pitää olla mukava ja meidän pitää tulla hyvin juttuun, että olen halukas tutustumaan enemmän. Ja sitten toisessa pitää olla jotain, mitä ihailen, jotta ihastuisin.
Esimerkiksi naisessa, johon nyt olen ihastunut, ihailen hänen itsevarmuuttaan, sanavalmiuttaan ja nokkeluuttaan sekä positiivisuutta ja myönteistä elämänasennetta.
Ja vielä jotta parisuhde olisi mahdollinen, pitää olla samankaltaiset arvot, luonteiden pitää sopia yhteen ja pitää haluta elämältä suunnilleen samoja asioita.
M42
Tämä oli viisaasti kirjoitettu. Olen 100% samaa mieltä. N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatia, myötätunto ja keskustelutaito aiheesta kuin aiheesta. Kiinnostuin heti. Ulkonäöllä ja muulla pinnallisella ei tällöin minulle ole mitään väliä. Tuollaisia miehiä vaan on vaikea löytää
Olen empaattinen persu.
Ei sellaisia olekaan. Minkäs puolueen ministerin tunnuslause olikaan "empatia ei kuulu politiikkaan"?
Kemiaa voi olla epätyypillisenkin miehen kanssa, sellaisen, josta ei olisi vakavassa mielessä kiinnostunut. Kiinnostumiseen tarvitaan suht samanlainen arvomaailma, ja että miehen harrastukset/ elämäntavat eivät ole aivan päinvastaiset kuin minulla.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Kemiaa voi olla epätyypillisenkin miehen kanssa, sellaisen, josta ei olisi vakavassa mielessä kiinnostunut. Kiinnostumiseen tarvitaan suht samanlainen arvomaailma, ja että miehen harrastukset/ elämäntavat eivät ole aivan päinvastaiset kuin minulla.
N50+
Mulle kävi niin, etten aluksi ollut kiinnostunut kuin kaverimielessä. Kiinnostus kuitenkin kasvoi ihastumiseksi mutta liian myöhään. Mies jätti juuri ennen kuin ehdin kertoa tunteistani. N
On aika minimi, että mies olisi mukava ja fiksu, mutta ei se pelkästään saa aikaan kiinnostusta. Pelkkä ulkonäkö ei saa muakaan kiinnostumaan. Ulkonäöstä riittää, että mies on jollain lailla miellyttävän näköinen, on esim kiva hymy tai kauniit silmät. Jos ajatellaan, tuleeko seuraavat treffit, niin samalla aaltopituudella oleminen on tärkeää, samoin se että voin olla rennosti miehen seurassa ja että hän saa minut nauramaan ja on kiinnostunut minusta.
Vierailija kirjoitti:
N31
T provopena 45v
Sama täällä, kahden miehen kanssa koko elämäni aikana on ollut oikeasti sellainen "oho wau, tästä voisi jotain oikeasti tullakin" -olo, kun jokin meissä jotenkin sopii yhteen. Olen nyt jo 33v. (nainen). Vähän outo kysymys, että mitä ulkoisia ja arvomaailmaan liityviä asioita siihen kemiaan tarvitaan: se joko on tai ei, ei se liity esim. toisen kiinnostuksen kohteisiin. Nuo miehet kyllä olivat fiksuja, hyvännäköisiä ja muutenkin kiinnostavia, joten ehkä sellainen yleinen miellyttävyys kuitenkin vaaditaan.
Yhden tyypin kanssa taas ei tuntunut ollenkaan tuolta, enkä pitänyt hänestä erityisemmin muuten, mutta seksi oli upeaa. Joten voi puhtaasti seksuaalinen kemia olla erikseenkin, ainakin itselläni. Jännä juttu sekin.