Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintamamiestalo mörskässä asuminen

Vierailija
22.01.2026 |

Kyllä tähän vaan kyllästyy. Paljon rappuja, liikkuminen huonoa, sitten lämmittäminen yms.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotat, hiiret yms.!

Ei liity mitenkään rintamamiestaloihin, vaan asuinympäristöön. Vai onko Helsingin ydinkeskusta täynnä rintsikoita?

Vierailija
102/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa, joita täällä on varmaan jo vuosikaudet sulle yritetty ehdottaa; 1) Muutat pois mörskästä 2) Jatkat valittamista loppuelämäsi. Kumman valitset?

No mä toivon että mies tajuaa ja saan pitää työni.ap

Puhu sitten sille miehelle, äläkä täällä jauha vuosikausia. Tsiisus.

Mä puhunkin. Taas.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa, joita täällä on varmaan jo vuosikaudet sulle yritetty ehdottaa; 1) Muutat pois mörskästä 2) Jatkat valittamista loppuelämäsi. Kumman valitset?

No mä toivon että mies tajuaa ja saan pitää työni.ap

Puhu sitten sille miehelle, äläkä täällä jauha vuosikausia. Tsiisus.

Mä puhunkin. Taas.ap

Voit sitten myös lakata jankuttamasta tätä samaa asiaa tällä palstalla. Vtuttaa nämä samasta aiheesta jatkuvasti jauhavat pölvästit, joita tämä palsta tuntuu nykyisin olevan täynnä.

Vierailija
104/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies sietää ap:ta vain työn vuoksi? Mikä ihmeen kuvio tämä oikein on? Miksi antaa silti asua tuolla, jos eroakin harkittu?

Vierailija
105/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä emme ostaneet rintamiestaloa. Pyykkitilat ja sauna kellarissa,mulla ollut nuoresta asti huonot polvet ja lapset oli tuolloin pieniä,inhotti ajatus konkata portaat alas kaksi lasta tai pyykkikori kainalossa. Mies myös sanoi että suihkutila on jäätävän kylmä talvisin eikä suihkussa silloin käy pirukaan.

Sääli sillä oli muuten ihana talo,takka ja iso piha jossa marjapensaita.

Suihkutila on lämmin kun sitä lämmittää. Omakotitalossa saa ja voi ihan itse päättää lämpötilasta. Se on ihan omaa tyhmyyttä tai saituutta jos pitää talonsa kylmänä.

Vierailija
106/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies sietää ap:ta vain työn vuoksi? Mikä ihmeen kuvio tämä oikein on? Miksi antaa silti asua tuolla, jos eroakin harkittu?

Ei kun toisinpäin. ap

Vierailija
107/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä emme ostaneet rintamiestaloa. Pyykkitilat ja sauna kellarissa,mulla ollut nuoresta asti huonot polvet ja lapset oli tuolloin pieniä,inhotti ajatus konkata portaat alas kaksi lasta tai pyykkikori kainalossa. Mies myös sanoi että suihkutila on jäätävän kylmä talvisin eikä suihkussa silloin käy pirukaan.

Niin ja jokaisessa rintamamiestalossa on pyykkitilat ja sauna kellarissa. Haloo. 

Ei ole, jos on rakennettu elintasosiipi. Haloo itsellesi vaan.

Vierailija
108/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan perustellisesti kunnostetussa rintamiestalossa, ja viihdytään erinomaisesti. Lapsilla huoneet yläkerrassa, eipä tunnu portaat haittaavan. Käytettiin remontin suunnittelussa arkkitehtiä, jolla oli todella fiksut ajatukset mm. miten sijoitettiin kylpyhuoneet kumpaankin kerrokseen ja saatiin sopivasti säilytystilaa. Sauna pesuhuoneineen ja takkatupineen sijoitettiin erilliseen rakennukseen. Ei ole ollut hiiriongelmia ja asumiskulut kaukolämmön/puulieden/takan ansiosta alhaiset.

Vierailija
109/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jokaisessa rintamamiestalossa on pyykkitilat ja sauna kellarissa. Haloo. 

Ei jumaliste sä olet tyhmä. Sitähän mä tuossa tuolle toiselle vittuilinkin!!! Kyllä mä nyt helvetti vieköön elintasosiivellisessä rintamamiestalossa asuvana tiedän asian! Mistä helvetti teitä vähäjärkisiä riittää????

Vierailija
110/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaahan se mies sun asua siellä, jos se talo kerran on miehen? Eli sinä haluat eron, mutta silti mies antaa sun asua siellä? 

Vierailija
111/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, kodikas, vanha puutalo! Illalla istutaan takkatulen loimussa ja kuunnellaan, kun sata vuotta vanhat hirret narisee ympärillä. En muuttaisi mistään hinnasta uuteen taloon.

Vanha hirsitalo hyvin eri asia kuin rintamamiestalo.

Vierailija
112/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste sä olet tyhmä. Sitähän mä tuossa tuolle toiselle vittuilinkin!!! Kyllä mä nyt helvetti vieköön elintasosiivellisessä rintamamiestalossa asuvana tiedän asian! Mistä helvet

Itse sinä olet tyhmästä tyhmempi. Et osaa edes sarkastista kommenttia kirjoittaa niin, että sen tietää sarkasmiksi.

Vierailija
113/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, kodikas, vanha puutalo! Illalla istutaan takkatulen loimussa ja kuunnellaan, kun sata vuotta vanhat hirret narisee ympärillä. En muuttaisi mistään hinnasta uuteen taloon.

Rintamamiestaloja, siis 1940-luvun ja 50-luvun alkupuolen taloja ei enää yleensä tavattu rakentaa hirrestä. Ovat yleensä rankorakenteisia.

Vierailija
114/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiiihaa!!!!

Vierailija
115/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinä olet tyhmästä tyhmempi. Et osaa edes sarkastista kommenttia kirjoittaa niin, että sen tietää sarkasmiksi.

Vika ei ole kommentissa vaan sun ymmärryksessä. 

N47

Vierailija
116/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luteits, kirppujä, täitä 😱😱😱

Onko henkilökohtainen hygienia jäänyt vähille

Eihän nuo liity mitenkään henkilökohtaiseen hygieniaan.

Vierailija
117/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän sen täytyy olla!

Kun muutimme vanhaan taloon, joka täytti tuossa vähän aikaa sitten tuoreet ja nuorekkaat 100-vuotta, niin saimme aika jänniä kommentteja.

Kuten, "Hyi kamala, haiseeko se vanhalta talolta?", "Meinaatteko te purkaa sen ja rakentaa uuden?", "Tommoset omenapuutkin, hirveä haravointi syksyllä ja mihin ne omenatkin laitetaan? Entäs nurmikko sitten?", "Tuuleeko siellä sisällä ja miten te pärjäätte talvella?", ja "Onnea vaan rahareiän hankkijoille, ei tota kannata korjata, purkaa pitäisi".

Joo-o, välillä en tiedä mitä sanoisin.

Vierailija
118/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintamamiestalo on ehkä kammottavin asuntotyyppi mitä Suomesta löytyy. Joskus lenkillä katselen niitä lukemattomia rintamamiesmörskiä ja puistattaa ajatuskin siitä että pitäisi omistaa, ylläpitää ja kantaa vastuu moisesta. Ne olisi kaikki pitänyt purkaa jo 90-luvulla kun laskennallinen käyttöikä tuli täyteen.

Voi pyhä yksinkertaisuus jälleen kerran. Todella lapsellinen ajattelutapa kuvitella jokaisen rintamamiestalon olevan mörskä. Mä asun rintamamiestalossa ja tämä ei todellakaan ole mörskä. Katsos kun näitäkin voi remontoida! Äly hoi!

Valehteletko itsellesi monista muistakin asioista? 😂

Vierailija
119/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamamiestalo = riippakivi

Vierailija
120/126 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamamiestalosta saa toki remontoimalla kivan ja lämpimän asumuksen. Rahaa tosin palaa upouuden hyvän talon verran ja riittävästi eristetty rintamamiestalo muuttuu homepesäksi hyvin nopeasti eli menee joka tapauksessa ennen pitkää asuinkelvottomana purkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi