Rintamamiestalo mörskässä asuminen
Kyllä tähän vaan kyllästyy. Paljon rappuja, liikkuminen huonoa, sitten lämmittäminen yms.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Rintamamiestalo on teltasta seuraava. Tietysti siinä on haasteensa ja sehän on elämäntapa- tai -tyylivalinta.
Aika yksinkertainen pitää ihmisen olla, jos pitää rintamiestaloa teltasta seuraavana. Et sitten vajakkiperse ole koskaan kuullut sähköttömistä ja ilman juoksevaa vettä olevista oikeista mörskistä? Teltan ja rintamamiestalon väliin mahtuu aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
No näinhän sen täytyy olla!
Kun muutimme vanhaan taloon, joka täytti tuossa vähän aikaa sitten tuoreet ja nuorekkaat 100-vuotta, niin saimme aika jänniä kommentteja.
Kuten, "Hyi kamala, haiseeko se vanhalta talolta?", "Meinaatteko te purkaa sen ja rakentaa uuden?", "Tommoset omenapuutkin, hirveä haravointi syksyllä ja mihin ne omenatkin laitetaan? Entäs nurmikko sitten?", "Tuuleeko siellä sisällä ja miten te pärjäätte talvella?", ja "Onnea vaan rahareiän hankkijoille, ei tota kannata korjata, purkaa pitäisi".
Joo-o, välillä en tiedä mitä sanoisin.
Ei näitä voi ymmärtää, kun itse vanha talo on ehdoton. Itse olen omistanut kolme; eka oli rakennettu 1890, toinen 1910 ja nykyinen 1930. Uuteen en edes haluaisi, siitä puuttuu sielu 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintamamiestalo on teltasta seuraava. Tietysti siinä on haasteensa ja sehän on elämäntapa- tai -tyylivalinta.
Aika yksinkertainen pitää ihmisen olla, jos pitää rintamiestaloa teltasta seuraavana. Et sitten vajakkiperse ole koskaan kuullut sähköttömistä ja ilman juoksevaa vettä olevista oikeista mörskistä? Teltan ja rintamamiestalon väliin mahtuu aika paljon.
Itse käsitän mörskällä huonokuntoisen ja epäsiistin talon. Sen sijaan sähkötön ja vedetön mökki voi olla oikein siisti ja nätti. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käsitän mörskällä huonokuntoisen ja epäsiistin talon. Sen sijaan sähkötön ja vedetön mökki voi olla oikein siisti ja nätti. Eri
Niin ja rintamamiestalo ei tarkoita sitä, että se oli mörskä. En mä ainakaan missään mörskässä asu. Ei ole huonokuntoinen eikä epäsiisti, mutta kun ei mene joillakin jakeluun tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, se mörskä onkin oikein rintamamiestalo😆
Tuskin on, sillä missään rintamamiestalossa ei ole "pyöröportaita" kellariin. Ei ole talon vika, jos on huonot polvet, vika on korvien välissä.
Itken taas itseni uneen vuokrayksiössäni. Sitä ennen vuodatan pahaa oloani niille joilla menee elämässä hyvin. On omakotitalo, perhe työpaikka, ystäviä ja elämän riemua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on, sillä missään rintamamiestalossa ei ole "pyöröportaita" kellariin. Ei ole talon vika, jos on huonot polvet, vika on korvien välissä.
Kyllä meillä ainakin on pyöröportaat kellariin rintamamiestalossa. Että mitähän hemmettiä sinä kuvittelet. Että ennen ei osattu tehdä kiertäviä portaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan on sellaiset portaat. Eikä mulla ole huonot polvet. Mulla on huimausta ja turvonneet jalat ja huimaus mua haittaa eniten.ap
Mammojen katkeruus paistaa kilometrin päähän 🤣
Vierailija kirjoitti: Mammojen katkeruus paistaa kilometrin päähän 🤣
Ai missä kohtaa sun mielestä?
Ihan hullua on ollut tuo viimeisen 10v jatkunut rintamamiestalovillitys. Nyt niistä ei saa mitään hintaa, ei vaikka ois mikä location, location, location. Eikä ikinä kahteen kerrokseen, eikä varsinkaan 3een! Yksikerros.
Vierailija kirjoitti:
Siis millainen maalaisjuntti/ juntti asuu rintamamiestalossa?
Öööh, rintamamiestaloissa asuu juntit ihmiset ja vanhat 60-100 vuotiaat ihmisjoukot?
Öööö 28-vuotias mies joka haluaa asua maaseudulla?
Vierailija kirjoitti:
Valehteletko itsellesi monista muistakin asioista? 😂
En valehtele. En tajua sun kaltaisia ihmisiä. Mene hoidattamaan pääsi kuntoon.
On hyvin tavallista, että argumenttien tai argumentointikyvyn loppuessa häviölle jäänyt kyseenalaistaa vastapuolen mielenterveyden koska kokee sen ainoaksi käytettävissä olevaksi aseeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin tavallista, että argumenttien tai argumentointikyvyn loppuessa häviölle jäänyt kyseenalaistaa vastapuolen mielenterveyden koska kokee sen ainoaksi käytettävissä olevaksi aseeksi.
Huoh. Mä en valehtele yhtään mistään kenellekään. Mua tultiin solvaamaan ja mulla on oikeus puolustautua. Mä en edelleenkään asu missään mörskässä ja tätä tuntuu joidenkin olevan vaikea hyväksyä. Tuoko on sitten sun mielestä hyvää argumentointia, että tulee ilkkumaan, että valehteletko itsellesi monista muistakin asioista? Mua syytät vaikka joku paskapää oli se joka aloitti.
Kiva maksaa jostain sahanpuruläjästä jonka laskennallinen käyttöikä päättyi jo kauan ennen vuosituhannen vaihdetta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa jostain sahanpuruläjästä jonka laskennallinen käyttöikä päättyi jo kauan ennen vuosituhannen vaihdetta.
Eihän tästä mitään rahaa koskaan oleteta saavammekaan.ap
No Ilomantsissa ja Tohmajärvellä myynnissä niitä . Vaatii remontti osaamista tietysti mutta halpaa verrattuna kaupunkiin ja hintoihin. Sienet kasvaa pihalla ja puuhaa on. Jos kovin vetää ikkunoista niin vaihtaa uudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy lähinnä se kateus. Kyllä, rintsikoissa on riskirakenteita mutta niin on melkein kaikissa taloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy lähinnä se kateus. Kyllä, rintsikoissa on riskirakenteita mutta niin on melkein kaikissa taloissa.
Miten tuossa sun mielestä näkyy kateus?