Rintamamiestalo mörskässä asuminen
Kyllä tähän vaan kyllästyy. Paljon rappuja, liikkuminen huonoa, sitten lämmittäminen yms.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Teillähän on sitten ikioma kummitustalo kauhukellareineen. Semmoisiin taloihin kaikki kauhuleffat aina sijoitetaan. 😱 Toivottavasti muistat säännöllisen iltarukouksen.
Muuten voi käydä niin, että yön pimeydessä se Sijaltainen nousee sieltä kellarista ja...
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua on ollut tuo viimeisen 10v jatkunut rintamamiestalovillitys. Nyt niistä ei saa mitään hintaa, ei vaikka ois mikä location, location, location. Eikä ikinä kahteen kerrokseen, eikä varsinkaan 3een! Yksikerros.
Ei ne ole mitään maksaneetkaan joten miksi pitäisikään saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä emme ostaneet rintamiestaloa. Pyykkitilat ja sauna kellarissa,mulla ollut nuoresta asti huonot polvet ja lapset oli tuolloin pieniä,inhotti ajatus konkata portaat alas kaksi lasta tai pyykkikori kainalossa. Mies myös sanoi että suihkutila on jäätävän kylmä talvisin eikä suihkussa silloin käy pirukaan.
Sääli sillä oli muuten ihana talo,takka ja iso piha jossa marjapensaita.
Niin ja jokaisessa rintamamiestalossa on pyykkitilat ja sauna kellarissa. Haloo.
Ei ole, jos on rakennettu elintasosiipi. Haloo itsellesi vaan.
Ei jumaliste sä olet tyhmä. Sitähän mä tuossa tuolle toiselle vittuilinkin!!! Kyllä mä nyt helvetti vieköön elintasosiivellisessä rintamamiestalossa asuvana tiedän asian! Mistä helvet
Miksi vittuilet ihmisille ja käytät tuollaista kieltä. Oikein tarkkaan kun katsot niin oletko itse omasta mielestäsi jotain muuta kuin vähäjärkinen kun et osaa edes alkeellisia käytöstapoja? Miksi nuo kaikki huutomerkit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotat, hiiret yms.!
Kissoja on olemassa ja ne hoitaa nuo biologisesti.
Joka syksy Marraskuussa ostan paketin hiiren myrkkyä, 2 rasiaa eripuolelle taloa maan rajaan, ei ole hiiret rapistelleet. Tuo sääntö ettei kissoja voisi pitää vapaana ulkona aiheuttaa sen että näitä jyrsijöitä vilisee nurkissa on haitallinen syksyllä, keväällä ymmärrän.
Ja mä en usko kateuteen. Tajuan ettei mun elämästäni kukaan ole kateellinen. ap
Rintamiestalot sitä, kerrostalot tätä. Kannattaisi nyt ottaa selvää ja ymmärtää, että molempia on erilaisia. Eikä kumpikaan ole automaattisesti homeessa, muuten huonokuntoinen tai mikään "luukku". Jos on nähnyt yhden tai kaksi, ei tarkoita että olisi nähnyt ne kaikki! Että ihan aikuiset ihmiset viitsivätkin moisesta kinata🤦🤦🤦🤦🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun taloa ostin, ensimmäinen ehto oli että se on yhdessä kerroksessa. Jäi kaikki rintsikat sit heti pois laskuista.
Mä asuin lapsuuteni yksikerroksisessa rintamamiestalossa. Homeessa toki oli, mutta olipahan yksikerroksinen. 👍
Jos se on ollut yksikerroksinen niin kerron sinulle ettei sellaisia rintamamiestaloja ole. Se on erilainen talotyyppi. Eli puhut sontaa etkä edes tiedä missä olet asunut.
Okei, taisin olla väärässä. En tiennyt rintsille olevan noin tarkkaa määritelmää. Saman aikakauden talo kuitenkin, eli jälleenrakennuskauden omakotitalo. Kiva kun vastasit niin nätisti. 🙄
Lapsuutesi talo kulkenee nimellä "tyyppitalo". Myös rintamamiestalot ovat tyyppitaloja, mutta kansansuussa tietty tyyppitalo on se oikea rintamamiestalo, vaikka ihan yhtä lailla monet muut ovat rintamamiestaloja.
Ai kertoo asiasta seuraavasti:
"Sotien jälkeen
Suomessa yleistyivät tyyppitalot (erityisesti rintamamiestalot) valtavan asuntopulan ja resurssipulan vuoksi, tarjoten valmiita, omatoimirakentamiseen sopivia piirustuksia ja materiaaleja, joilla rakennettiin satoja tuhansia taloja jälleenrakennuksen aikana ja vastattiin rintamamiehille sekä evakoille annettujen tonttien tarpeeseen, mahdollistaen tuhansien perheiden asuttamisen, usein omatoimisesti ja kellarillisina."
-eri
Kuka täällä nyt kadehtii ja ketä?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei selvinnyt mulle 🤷 Ainoa asia mikä on selvää on se, että Valis on ihan helvetin raskas tyyppi. En ymmärrä miten jaksaa tätä samaa paskaa vatvoa vuodesta toiseen 🙄
Sähän olet kyllästynyt ihan kaikkeen! Milloin sairastamiseen, milloin rappusiin, milloin miehen yskään, milloin mihinkin. Että jatkapa siitä vaan loppuelämäsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei selvinnyt mulle 🤷 Ainoa asia mikä on selvää on se, että Valis on ihan helvetin raskas tyyppi. En ymmärrä miten jaksaa tätä samaa paskaa vatvoa vuodesta toiseen 🙄
Sen tiedän, että olen tyhmä ja raskas tyyppi.ap
Mää oon kyl niiiin kyllästynyt mainoksiin! Että ne stressaakin ja televisostakaan ei tule ikinä mittään. Sit on vielä tää alituinen talvi, sekään ei lopu ikinä! Entäs naapurit? Että nekin on vuodesta toiseen ihan samoja! Miksei ne muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mää oon kyl niiiin kyllästynyt mainoksiin! Että ne stressaakin ja televisostakaan ei tule ikinä mittään. Sit on vielä tää alituinen talvi, sekään ei lopu ikinä! Entäs naapurit? Että nekin on vuodesta toiseen ihan samoja! Miksei ne muuta?
Mulla on kivat naapurit.ap
Vierailija kirjoitti:
Kyse taitaa olla siitä, että sinä kadehdit. Mikä on toisaalta ymmärrettävää, jos tilateesi on oikeasti mikä on. Mutta ihan joskus kannattaisi miettiä, mikä siinä omassa elämässä on hyvin (*jos siis on). Tai tosiaan yrittää parantaa sitä omaa elämää edes jotenkin. Muuten voipi käydä niin, että se elämä menee ohi jatkuvassa katkeruudessa ja valittamisessa. Päivä kerrallaan, koska aina ei niitä muutoksia voi/ pysty tekemään kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse taitaa olla siitä, että sinä kadehdit. Mikä on toisaalta ymmärrettävää, jos tilateesi on oikeasti mikä on. Mutta ihan joskus kannattaisi miettiä, mikä siinä omassa elämässä on hyvin (*jos siis on). Tai tosiaan yrittää parantaa sitä omaa elämää edes jotenkin. Muuten voipi käydä niin, että se elämä menee ohi jatkuvassa katkeruudessa ja valittamisessa. Päivä kerrallaan, koska aina ei niitä muutoksia voi/ pysty tekemään kerralla.
Niin, olen kateellinen. Olen koittanut asioita parantaa ja toivottavasti saan ne joskus menemään parempaan suuntaan.ap
Niin, että mies tosiaan sentään asua talossaan. Sehän vois sanoa sulle, että nyt riitti ja muuta pois! Mikä se syy on, että antaa asua?
Mieti edes joskus, mikä on hyvin just NYT! Kykenetkö moiseen?
Vierailija kirjoitti:
Niin, että mies tosiaan sentään asua talossaan. Sehän vois sanoa sulle, että nyt riitti ja muuta pois! Mikä se syy on, että antaa asua?
Kai se kun ollaan naimisissa. ap
Vierailija kirjoitti:
Mieti edes joskus, mikä on hyvin just NYT! Kykenetkö moiseen?
Tottakai mä kykenen.ap
Sahanpuru on hyvä eriste mutta kosteuden takia se laskee ja hiiret pesii . Pitää lisätä sitä tai muuta . Nuohoojat kyllä osaa avata piiput. Kissat syö kyllä hiiret.