Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kaikkeen olette hakeneet täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea?

Vierailija
21.01.2026 |

Ja oletteko saaneet helposti? Niitä myönnetään edistäviin juttuihin eli vaikka harrastuksiin ja sellaiseen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneeseen yritin saada. Hakemus hylättiin vaikka olen pitkäaikainen toimeentulotukiasiakas, fyysisesti vammautunut ja alaikäisen lapsen yh-äiti eikä taloyhtiössä ole pesutupaa. Reilua?

Juu minulle kävi kans 10 vuotta sitten sama homma, tai sanoivat että minun pitäisi ensin ostaa kone, ja toimittaa kuitti, niin katsovat sitten. En tietenkään pystynyt sitä ostamaan. 

Nyt kun asun jo yksin, sain puolet koneen hinnasta tai vähän enrmmän,  rahat tulivat jo ennen ja minun piti vasta jälkikäteen toimittaa kuva kuitista. Olen toi yksi kommentoija. Olen monisairas ja olin YH 18 vuotta, oikeasti 19. Nykyään jo eläkkeellä, silloin  statukseltani" vielä työtön yli10v sitten. 

Kävin sitten äitin luona pesemässä meiän pyykkejä jotain 12 vuotta, pussit kulki edestakaisin ilman autoa. Rankkaa oli. Nyt on luksusta kun on kone taas. 

Mä ostin sitten luottokortilla sen koneen ja maksan sitä halvinta mahdollista konetta vielä monta kuukautta korkoineen.

Vierailija
22/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ sähkölasku ainoa mihin olen hakenut ja saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälaseihin. 

Vierailija
24/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneeseen yritin saada. Hakemus hylättiin vaikka olen pitkäaikainen toimeentulotukiasiakas, fyysisesti vammautunut ja alaikäisen lapsen yh-äiti eikä taloyhtiössä ole pesutupaa. Reilua?

Esim. Helsingissä pyykikoneisiin ei myönnetä kenellekään. 

Myönnetäänpäs. Mä olen saanut pesukoneen kahdesti 10 vuoden aikana.

Vierailija
25/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiin sain. 

Vierailija
26/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien jääkiekkokkoharrastus on mahdollistunut Hope ry ja täydentävän toimeentulotuen avulla. Kausimaksut ja varusteet vievät tässä vaiheessa kahdelta noin 3.000 euroa ja meille on jäänyt tukien jälkeen 200 euroa itselle maksettavaa. Pojat ovat 9 ja 11 vuotiaat ja haaveilevat ammattilaisuudesta.

Vierailija
27/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus sossusta Teneriffan matkan ja hotellin itselleni ja 2 lapselle.

Vierailija
28/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Olen sen verran fiksu että pärjään omilla tuloillani. 

Vierailija
29/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänkyyn

Ruokailuryhmään

Pyykinpesukoneeseen

Ruokaan

Kenkiin

Aterimiin ja ruoanlaitto tarvikkeisiin

Koulukirjoihin

3kk rästivuokriin

400€ vesilaskuun

Kuinka olit tilanteeseen joutunut?

Vierailija
30/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustin isääni hakemuksessa KERRAN. Altshaimerin vuoksi sössi raha-asiansa. Tili oli siis oudosti tyhjentynyt. Kodista löytyi älyttömiä ostoksia jne. Hän tarvitsi terveydellisistä syistä rahaa ja ajattelin että mitäpä, jospa kerran, yhteiskunta, johon hän oli ikänsä paljon töitä tehneenä maksanut veroja, auttaisi häntä ja teimme toimeentulotukihakemuksen. Ei tullut euron euroa. Tämän jälkeen, kun on kuunnellut miten nämä tulijat saavat rahaa sossusta, olen kyllä ollut katkera. Isä on autuaammilla mailla nykyään, rauha hänen sielulleen.

Vierailija
31/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herramme Puppa👴🏻💜 on Vauvapalstan viisain ja arvokkain ylijumala, ja joka hänen nimeään halventaa, sietää joutua synkimpään Helvettiin. Puppa👴🏻💜 on ikuinen, Puppa👴🏻💜 on rakas. 👴🏻..   

Vierailija
32/32 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukone, kalastuslupiin, polkupyörään, matkakustannuksiin töihin en saanut joten jouduin lopettamaan työn.

Millä perusteella matkakustannukset töihin olisi pitänyt maksaa? Palkallahan ne tietenkin maksetaan. 

Jos henkilöllä on oikeus toimeentulotukeen eli palkka ei riitä elämiseen, silloin kyllä KUULUISI saada rahaa työmatkakuluihin.

Jos palkka ei riitä normaaliin elämiseen, niin palkka on liian pieni. Jos pientä palkkaa pönkitetään sossun tuilla, se on tulonsiirtoa veronmaksajilta työnantajille. Se ei vetele se! Palkalla pitää tulla toimeen. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä